Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGee
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05-2024
Hoi medetweakers,

Tijdens het gamen ging mijn monitor plots op zwart, met constante flikkeringen en horizontale lijnen aan de bovenkant. Af en toe zag ik plots beeld, maar dat ging vrij snel weg. Hij zat aangesloten op een AMD 7900XT en mijn tweede monitor geeft prima beeld. Deze dient momenteel als mijn main monitor, dus het ligt niet aan mijn videokaart. Ook heb ik een zaklamp op de monitor geschijnd terwijl ie aanstond - ik zag niks, dus ben bang dat het paneel de issue is? Het gaat om het type LG 34GK950F-B en is bijna 5 jaar oud (december 2019 nieuw gekocht).

Nu is mijn vraag: Is de monitor dood? Of kan hij nog enigszins gered worden? En is repareren het waard?Check de video's die ik als link heb toegevoegd. Ik heb vrijwel nul verstand van monitoren en ben daarom benieuwd naar jullie meningen/reacties. Intussen drool ik naar de OLED monitoren die momenteel gezien worden als 'the next thing' :D.

Overigens lees ik dat meer mensen bij dit model last hebben van faultiness na een 1 à 2 jaar. Dus ik ben blijkbaar één van de gelukkigen die er bijna 5 jaar plezier mee heeft gehad? LG geeft ook 'maar' 1 jaar garantie bij dit model.. Beetje stinky imo.

Bij voorbaat dank en groetjes,
Gene

[Video: https://dl3.pushbulletusercontent.com/SobG3ew4xXdWLaTjiNndTaAAPh2kigim/VID_20240316124454.mp4]
[Video: https://dl3.pushbulletusercontent.com/DmackvpgwkRA5Y3xBDPdeTClDK7MoLQa/VID_20240316134119.mp4]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11
Heeft de monitor meerdere aansluitingen? Probeer ze allemaal, en probeer ook andere aansluitingen op je PC zoals de onboard vga als je die hebt, en een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGee
Heya, thanks voor je snelle reactie.

Ik heb zojuist de verschillende aansluitingen geprobeerd van zowel de monitor, als mijn pc. Tevergeefs. Sterker nog, bij het aanzetten van de monitor zie ik de lijnen en het flikkeren al gebeuren :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Flikkerende toestanden? Grote kans dat er een condensator de geest heeft gegeven. Doorgaans prima te fixen.

Kwestie van scherm openmaken, kijken naar de condensatoren en de afwijkende opzoeken. Die vervang je door een gelijkwaardig exemplaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ptiel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 13:56
Wel even opletten met die (grote) condensators. Soms kunnen ze nog steeds een gevaarlijke lading vasthouden nadat je de stekker eruit hebt getrokken en het ding open hebt geschroefd.

YouTube: Hoe kun je een voeding condensator veilig ontladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGee
Thanks guys, ik ga beetje onderzoek doen dan. Fijn om te weten dat ie niet helemaal kaduuk is. Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@MeanGee wat zegt windows van resolutie van het lg scherm via het 2de scherm?

@sypie heb je de 2 video's gezien! Het beeld is gecomprimeerd tot een paar cm op de bovenkant.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGee
@Damic - de resolutie is 1440p (native). Denk dat Windows hem prima detecteert, alleen dat het scherm beetje kaduuk is. Moet alleen achter komen wat precies..

@The_Doman - worthwile om te checken! Gelukkig heeft de mijne het bijna 5 jaar volgehouden ipv 2 jaar van de blog. Ik ga hem deze week open maken en checken of er iets is doorgebrand. Ik heb zelf geen 'buzz' gehoord oid. Wel kraakte de monitor weleens na het uitzetten, maar dat was bekend bij dit model.

Ik heb overigens een nieuwe foto gemaakt. Bij het checken naar de resolutie zag ik verticale gekleurde lijnen aan de onderkant. In het donker was het beter te zien. Heeft dit wellicht een betekenis? Ik vermoed dat dit geen goed iets is :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54Ik88D4qPiPK-dj_CRmG9xJkYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFAWo8bvCbijyPGcpNLUrGRR.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1