IS/RA contactpunt wisselen, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cydro
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-04-2024
Hi allemaal,

Mijn internet werkt momenteel niet. Onlangs is er geklust in huis, en hebben ze de muur waarop het IS/RA punt zit vernieuwd. Sinds dien spelen deze problemen. Even contact gehad met de internet provider, en die gaf aan dat er een onderbreking te zien was op de lijn. Afspraak ingepland voor over een week, en tot die tijd even geen internet en tv. Balen !!

Ik heb zelf het IS/RA punt nogmaals opengeschroefd (uit den bozen, weet ik) en trof een connectie op het printplaatje aan die op half 7 hangt. Hiervan is 1 van de 2 contact punten helemaal los, en dus logisch dat het niet meer werkt. Echter zit er naast (de blauwe) een aansluitpunt, die niet in gebruik is, maar wel nog goed zit. Kan ik de draden die nu op de kapotte connector zitten omzetten naar de blauwe? De draden krijg ik los, maar het is niet vanzelf sprekend hoe deze nu aangesloten moeten worden. Kan iemand mij daarmee helpen? Thx

Zie foto’s.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SbabprcJLKZ8Mbv7RZAX2ySycTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2O3BLlJOt6E6XGfHmicInp73.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bdUYrOfy1qhmmzNkwy0I-Ie-EU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyrSFvLNsBWfh9Kz2zTVjRiQ.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Cydro op 16-03-2024 18:24)

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:15
Zo te zien heb je een aansluitblokje voor 1A1B en een voor 2A2B.
Zeer waarschijnlijk corresponderen die met de witte en blauwe RJ11 connector.
Je kunt dus beide groene en oranje kabels omwisselen, zodat de oranje op 2A2B komt, en het blauwe blokje gebruikt wordt voor je telefoon/dsl verbinding.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:15
Je kunt dus beide groene en oranje kabels omwisselen, zodat de oranje op 2A2B komt, en het blauwe blokje gebruikt wordt voor je telefoon/dsl verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cydro
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-04-2024
OverTheTop schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:39:
Yes!!! Het werkt :D heel blij mee!
Had het zelf misschien kunnen weten, lopen idd maar 2 draden per connector. Ik heb geen enkel idee hoe internet werkt, maar blijkbaar zijn die 2 andere draden altijd al loos geweest.

Heel erg bedankt dat je even de moeite hebt genomen om te antwoorden, door jou hoef ik geen week zonder internet. :D