Remote play ps5 hotspot iPhone naar iPad werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouSsa
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-03-2024
Mijn vraag
Ik wil een remote play verbinding maken via internet met mijn iPad en PlayStation 5. Ik gebruik de hotspot via met iPhone naar mijn iPad. Ik krijg dan de melding: PS Remote Play heeft geen toegang tot het lokale netwerk. Je kunt toegang inschakelen in Instellingen. die instelling staat aan.

Als ik via een Android telefoon een hotspot verbinding op te werkt het wel. Het logo van wifi met mijn iPhone is ook anders.

Ik geloof nooit dat ik de enige met dit probleem ben, maar ik heb er niets over kunnen vinden. Ongelijk zoek ik verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door YouSsa op 16-03-2024 08:25 ]

Beste antwoord (via YouSsa op 18-03-2024 20:19)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Apple is heel gebruiksvriendelijk met de iPhone bij het opzetten van een hotspot verbinding met je iPad, maar dat gemak is er ook de oorzaak van dat bepaalde keuzes gemaakt worden voor jou. Lokaal netwerk scannen is een van die keuzes. De iPhone en iPad kennen elkaar al. Zou je een MacBook koppelen idem. Maar een PlayStation heeft zijn eigen protocol en is dus afwijkend en wordt niet ondersteund.

Het enige wat je kunt proberen is de hele hotspot setup tussen iPad en iPhone te vergeten, en handmatig op nieuw op te zetten, maar alle handigheidjes om ze makkelijk te verbinden te weigeren. Hopelijk krijg je dan een traditioneel wifi netwerk en gast het wel werken.

Zo niet, wordt het zoeken naar een andere oplossing zoals een mifi router.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Apple is heel gebruiksvriendelijk met de iPhone bij het opzetten van een hotspot verbinding met je iPad, maar dat gemak is er ook de oorzaak van dat bepaalde keuzes gemaakt worden voor jou. Lokaal netwerk scannen is een van die keuzes. De iPhone en iPad kennen elkaar al. Zou je een MacBook koppelen idem. Maar een PlayStation heeft zijn eigen protocol en is dus afwijkend en wordt niet ondersteund.

Het enige wat je kunt proberen is de hele hotspot setup tussen iPad en iPhone te vergeten, en handmatig op nieuw op te zetten, maar alle handigheidjes om ze makkelijk te verbinden te weigeren. Hopelijk krijg je dan een traditioneel wifi netwerk en gast het wel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouSsa
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-03-2024
swhnld schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:01:

Ja klopt dat was in eerste instantie ook mijn idee. Na lang met de helpdesk van Apple geschat te hebben werd ik gebeld door een senior helpdesk medewerker. Die legde mij uit dat dat geen verschil zou maken om inderdaad de hotspot verbinding anders in te stellen. Hij verwees mij naar PlayStation. Ja en die naar Apple.

Na nog meer internet speur werk heb ik de oplossing gevonden. Het is KPN wat roet in het eten gooide. Die optie dacht ik geannuleerd te hebben aangezien mijn vriendin ook KPN heeft.

Kennelijk maakt KPN internet gebruik van IPv6 adressen en daar lijkt het mis te gaan.

Wat ik nu heb gedaan is bij instelingen ->mobielnetwerk -> mobieldatstnetwerk -> APN portalmmm.nl ingevuld. Bij zowel mobiel data als persoonlijke hotpot. Yes en het werkt.

Inderdaad jammer dat zowel PlayStation, Apple als KPN, mij dit niet hebben kunnen vertellen. Ben ik dan zo slim?? Of………

Nou ja niet over in zitten en lekker gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
YouSsa schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:19:
[...]
Kennelijk maakt KPN internet gebruik van IPv6 adressen en daar lijkt het mis te gaan.

Wat ik nu heb gedaan is bij instelingen ->mobielnetwerk -> mobieldatstnetwerk -> APN portalmmm.nl ingevuld. Bij zowel mobiel data als persoonlijke hotpot. Yes en het werkt.

Inderdaad jammer dat zowel PlayStation, Apple als KPN, mij dit niet hebben kunnen vertellen. Ben ik dan zo slim?? Of………
Bedankt voor het delen van het resultaat.

De portalmmm oplossing heeft dacht ik ook beperkingen rondom snelheid, dus bewaar ook de standaard internet apn instellingen ergens lokaal op je telefoon, mocht je ineens een niet werkende situatie hebben onderweg dat je weet hoe die in te stellen. Zonder internet kun je dat immers op dat moment niet opzoeken.