Dag allen,
Ik sta aan de start van een nieuwbouw project en ben op zoek naar feedback / ervaring aangaande de domotica setup van iemand die al soortgelijke zaken bekeken heeft. Ik heb uren zitten Googlen/lezen/opzoeken en denk dat mijn idee wel juist zit maar een ervaringsdeskundige kan misschien wat valkuilen aanduiden.
Bedankt
Ishy
Ik sta aan de start van een nieuwbouw project en ben op zoek naar feedback / ervaring aangaande de domotica setup van iemand die al soortgelijke zaken bekeken heeft. Ik heb uren zitten Googlen/lezen/opzoeken en denk dat mijn idee wel juist zit maar een ervaringsdeskundige kan misschien wat valkuilen aanduiden.
- Overal in de woning is KNX bekabeling aanwezig
- Ik zou graag alle standaard en kritieke zaken willen programmeren op KNX. Denk aan een lichtschakelaar die altijd dezelfde lichten moet bedienen. Zaken die nooit mogen falen.
- Via 1HomeServer zou ik graag alles van KNX willen exposen naar HomeAssistant en naar Apple Ecosysteem
- Op de laag van HomeAssistant wil ik de leukere programmatie doen die niet "kritiek" is. Denk hierbij aan sferen achter 1 knop etc. Dit is handiger dan in ETS alles te programmeren
- De koppeling naar het Apple Ecosysteem zou ik ook kunnen doen via HomeAssistant, ik begrijp nog niet goed of ik dit best via 1Home of via HomeAssistant zou doen. De reden is om bijvoorbeeld een hek te openen via Carplay (zonder de app van HomeAssistant te moeten openen)
Bedankt
Ishy
[ Voor 0% gewijzigd door ishy op 15-03-2024 22:56 . Reden: typo ]