Koelkast kabel te kort, verlengsnoer gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marby14
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-03-2024
Mijn vraag
...
Hoi allemaal,
Ik heb een nieuwe inventum koel-vries koelkast gekocht , maar de kabel is te kort om aan de stop contact aan te sluiten.
In de handleiding staat er dat je geen gebruik kan maken van enkele adapters/ verlengsnoeren.
Helaas heb ik bij mijn kleine keuken niet genoeg stopcontacten , ik gebruik een verleng snoer.
Ik gebruik die stop contact met een verlengsnoer voor mijn kookplaat en andere apparaten zoals mijn blender
Kan ik mijn nieuwe koelkast toch met een verlengsnoer aansluiten??
Relevante software en hardware die ik gebruik
..”.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...-

Beste antwoord (via Marby14 op 15-03-2024 23:05)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:00
Let ook op dat je geen stekkerdozen gebruikt en koelkast oven en kookplaat in 1 stekkerdoos steekt. Dat gaat stopcontact niet leuk vinden.

Controleer even wat vermogen van koelkast maximaal is en pak verlengsnoer die 2x dat mag, just to be safe. (Zo duur is dikkere verlengsnoer niet, en je gaat hem heel wat jaren continue gebruiken).

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heb je hier echt een account voor aangemaakt?

Tuurlijk kan je een verlengsnoer/stekkerdoos gebruiken. Zo lang je maar binnen de specificaties van de spullen blijft. (denk aan de wattages, en maak je rekensom)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Let ook op dat je geen stekkerdozen gebruikt en koelkast oven en kookplaat in 1 stekkerdoos steekt. Dat gaat stopcontact niet leuk vinden.

Controleer even wat vermogen van koelkast maximaal is en pak verlengsnoer die 2x dat mag, just to be safe. (Zo duur is dikkere verlengsnoer niet, en je gaat hem heel wat jaren continue gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marby14
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-03-2024
Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:53:
Hoeveel kW denk je dat een koelkast trekt? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Als ik zeg komt wel goed geloven mensen het niet, een rekensom maakt het duidelijker.
Dan kan je bovendien altijd nog even zelf kijken of het uitkomt mocht je er meer aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marby14 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:47:
Ik gebruik die stop contact met een verlengsnoer voor mijn kookplaat
Welke kookplaat heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:44
Ik zou me eerder druk maken om een kookplaat op een verlengsnoer dan de koelkast op een verlengsnoer (wel fatsoenlijk kwaliteit en randaarde)

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zo veel gebruikt een koelkast toch niet?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:01
Voor een koelkast maakt het inderdaad geen bal uit, die kun je prima op een verlengsnoer aansluiten, want die trekt alleen maar kortstondig pieken van hooguit een paar honderd Watt op de momenten dat de compressor aanslaat.

Maar DIT is wel zorgelijk:
Marby14 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:47:
Ik gebruik die stop contact met een verlengsnoer voor mijn kookplaat en andere apparaten zoals mijn blender
Een verlengsnoer is in 95+% van de gevallen NIET geschikt om er een kookplaat op aan te sluiten, laat staan om er dan nog andere apparaten bij aan te sluiten..
“Zoals mijn blender” kan dan immers natuurlijk ook om 2kW+ apparaten gaan zoals.. nou, een waterkoker, koffiezetapparaat, broodrooster, tosti-ijzer enz.
Kan best dat TS dat allemaal onder de noemer van “zoals mijn blender” schaart.

Dus ik ben wel benieuwd wat voor kookplaat dat dan precies is… immers zijn het overgrote deel van de kookplaten uberhaupt niet met een normale stekker aan te sluiten (perilex / meerfasen)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Pagina: 1