Hoe MS account aanpassen als je veiligheid mailadres weg is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44
Mijn vraag
Ik heb een ...@hotmail.com adres voor Office365. Daar staat een extra veiligheids mailadres in en een telefoonnummer. Dat extra mailadres bestaat niet meer, dus dat wilde ik aanpassen naar eentje die ik nog wel heb. Ik kan uiteraard inloggen in portal.microsoft.com en mijn gegevens zien, maar als ik die wil aanpassen stuurt hij een code naar het adres wat er niet meer is. Helaas kan ik niet kiezen voor code naar mijn telefoonnummer.

Hoe kan ik nu mijn 2e mailadres wel aanpassen of de portal zo gek krijgen de code naar mijn telefoon te sturen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
M365, Windows11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle MS hulpartikelen doorgespit, zonder resultaat.

Deze is wel relevant. Ik kan een reset uitvoeren van mijn security gegevens, maar dan kan ik 30 dagen verminderd' met mijn account omgaan. Al weet ik niet precies wat dat dan betekend in de praktijk.

Alvast dan voor de tips !

[ Voor 19% gewijzigd door reinier68 op 15-03-2024 21:38 ]

Beste antwoord (via reinier68 op 15-03-2024 21:58)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41

Onbekend

...

Ik heb dit probleem eerder ook gehad. Het tweede e-mailadres bestond niet meer, en het telefoonnummer was van de vaste telefoonlijn. (Vroeger kon je daar een gesproken sms op ontvangen, maar dat werkt tegenwoordig niet meer.)

Je kunt ergens bij Microsoft het tweede e-mailadres van je account wijzigen. (Volgens mij zit dat bij het reset wachtwoord gedeelte.)
Na het wijzigen krijg je op het originele e-mailadres een e-mail om te annuleren, en op het nieuwe e-mailadres een e-mailtje waar je je nieuwe e-mailadres moet bevestigen.

Daarna moet je 30 dagen wachten voordat het nieuwe tweede e-mailadres ook definitief is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41

Onbekend

...

Ik heb dit probleem eerder ook gehad. Het tweede e-mailadres bestond niet meer, en het telefoonnummer was van de vaste telefoonlijn. (Vroeger kon je daar een gesproken sms op ontvangen, maar dat werkt tegenwoordig niet meer.)

Je kunt ergens bij Microsoft het tweede e-mailadres van je account wijzigen. (Volgens mij zit dat bij het reset wachtwoord gedeelte.)
Na het wijzigen krijg je op het originele e-mailadres een e-mail om te annuleren, en op het nieuwe e-mailadres een e-mailtje waar je je nieuwe e-mailadres moet bevestigen.

Daarna moet je 30 dagen wachten voordat het nieuwe tweede e-mailadres ook definitief is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44
@Onbekend : Precies zoals je zei. Nu 30 dagen wachten :-) Niet dat het veel verschil maakt, kon toch al geen validatie doen.