We zijn aan het einde van een verbouwing waarbij het verfwerk net is gedaan. Het valt mij op dat onder bepaalde lichtomstandigheden vlekken zichtbaar zijn op plekken waar nieuw stucwerk overgaat in oud stucwerk. Achteraf gezien was het het mooist geweest om de hele kamer opnieuw te laten stucen, maar het houdt ergens op 
Volgens de schilder komen dit soort vlekken door de overgang van nieuw naar oud stucwerk in combinatie met strijklicht en is het voor hem niet mogelijk dit weg te krijgen.
:strip_exif()/f/image/JtdxySUNTpRI8bWg1b6gpR9c.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zit overigens ook op andere plekken door de kamer, maar dat terzijde.
k vraag mij af of het mogelijk veroorzaakt kan worden door stucwerk dat niet helemaal goed droog was en de verf op plekken meer opgezogen heeft? Dat leek mij logischer gezien de vorm van de vlekken.
Volgens de schilder komen dit soort vlekken door de overgang van nieuw naar oud stucwerk in combinatie met strijklicht en is het voor hem niet mogelijk dit weg te krijgen.
:strip_exif()/f/image/JtdxySUNTpRI8bWg1b6gpR9c.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zit overigens ook op andere plekken door de kamer, maar dat terzijde.
k vraag mij af of het mogelijk veroorzaakt kan worden door stucwerk dat niet helemaal goed droog was en de verf op plekken meer opgezogen heeft? Dat leek mij logischer gezien de vorm van de vlekken.