Vlekken op de muur na stucwerk en verven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:10
We zijn aan het einde van een verbouwing waarbij het verfwerk net is gedaan. Het valt mij op dat onder bepaalde lichtomstandigheden vlekken zichtbaar zijn op plekken waar nieuw stucwerk overgaat in oud stucwerk. Achteraf gezien was het het mooist geweest om de hele kamer opnieuw te laten stucen, maar het houdt ergens op :P

Volgens de schilder komen dit soort vlekken door de overgang van nieuw naar oud stucwerk in combinatie met strijklicht en is het voor hem niet mogelijk dit weg te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxtoJYIVWiq6PRJXh327p2D1hcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtdxySUNTpRI8bWg1b6gpR9c.jpg?f=fotoalbum_large

Het zit overigens ook op andere plekken door de kamer, maar dat terzijde.

k vraag mij af of het mogelijk veroorzaakt kan worden door stucwerk dat niet helemaal goed droog was en de verf op plekken meer opgezogen heeft? Dat leek mij logischer gezien de vorm van de vlekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:22
Die vlekken zien er niet uit als een overgang tussen oud en nieuw stucwerk. Of zijn het reparatieplekken?
Hoe lang heeft het nieuwe stucwerk kunnen drogen?

Verschil in zuiging kan ook komen doordat het nieuwe stucwerk van een andere samenstelling is. Om dan vlekken te voorkomen kan je een voorstrijkmiddel gebruiken. Maar dat hoort die schilder ook te weten.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:10
Het stucwerk heeft twee weken kunnen drogen. Er heeft wel een blazer en luchtontvochtiger rustig gedraaid, maar het waren ook koude/vochtige tijden in Januari. Volgens mij staat er 1mm per dag? Maar goed, ik weet niet precies hoe dik het stucwerk was en of het echt droog was.

Zal eens navragen of de schilder voorstrijk heeft gebruikt.