Ik heb eindelijk besloten windows vaarwel te zeggen en over te stappen op linux. De installatie verloopt perfect, op een klein punt na. Ik krijg problemen met mijn videoinstelling. Je krijgt de keuze een monitor te kiezen of om je instellingen handmatig op te geven. Er staat geen merk op mijn monitor, dus dan maar handmatig. Ik heb de specs. van mijn monitor niet bij de hand, maar weet wel welke instellingen de monitor in ieder geval aankan.
Als ik de keuze probe of don't probe krijg, kies ik voor probe. Dit werkt niet (ik kreeg een foutmelding). Dan maar handmatig.
Handmatige instellingen werken niet. Omdat ik toch nieuwsgierig ben naar linux heb ik maar voor de laagste instellingen gekozen. Lage refreshrate en een resolutie van 800x600 (dat is echt fucking laag, maar goed).
Als de installatie voltooid is kan lilo geen os starten. Dit zie ik op mijn scherm:
loading Linux...............
Error
0x10
Weet iemand wat dit betekend?? Heeft het met die monitor instellingen te maken? Zo ja, hoe los ik dit op?
Als ik de keuze probe of don't probe krijg, kies ik voor probe. Dit werkt niet (ik kreeg een foutmelding). Dan maar handmatig.
Handmatige instellingen werken niet. Omdat ik toch nieuwsgierig ben naar linux heb ik maar voor de laagste instellingen gekozen. Lage refreshrate en een resolutie van 800x600 (dat is echt fucking laag, maar goed).
Als de installatie voltooid is kan lilo geen os starten. Dit zie ik op mijn scherm:
loading Linux...............
Error
0x10
Weet iemand wat dit betekend?? Heeft het met die monitor instellingen te maken? Zo ja, hoe los ik dit op?