Toon posts:

problemen bij installatie redhat 7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk besloten windows vaarwel te zeggen en over te stappen op linux. De installatie verloopt perfect, op een klein punt na. Ik krijg problemen met mijn videoinstelling. Je krijgt de keuze een monitor te kiezen of om je instellingen handmatig op te geven. Er staat geen merk op mijn monitor, dus dan maar handmatig. Ik heb de specs. van mijn monitor niet bij de hand, maar weet wel welke instellingen de monitor in ieder geval aankan.
Als ik de keuze probe of don't probe krijg, kies ik voor probe. Dit werkt niet (ik kreeg een foutmelding). Dan maar handmatig.

Handmatige instellingen werken niet. Omdat ik toch nieuwsgierig ben naar linux heb ik maar voor de laagste instellingen gekozen. Lage refreshrate en een resolutie van 800x600 (dat is echt fucking laag, maar goed).

Als de installatie voltooid is kan lilo geen os starten. Dit zie ik op mijn scherm:

loading Linux...............
Error
0x10

Weet iemand wat dit betekend?? Heeft het met die monitor instellingen te maken? Zo ja, hoe los ik dit op?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet nu waar het mee te maken hefet. niet m'n monitor, maar videokaart. Ik moet alle specs van m'n creative gf2mx opgeven, maar die heb ik niet meer. Ff op internet zoeken. Mocht iemand me daar aan kunnen helpen, graag.

(ik heb de horizontal en vertical frequenties enzo nodig, dus alle details).

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Download de Linux drivers van nvidia, dat hielp bij mij met RH7. (Ik heb nu trouwens Mandrake 8.0 en dat bevalt een stuk beter, geen gedoe tijdens installatie e.d. en je eigen kernel compileren gaat zonder problemen)

Dat "Loading Linux" probleem lijkt op een foute kernel image. Probeer 'lilo' (zonder verder argumenten) te draaien als dat nog mogelijk is.

Verwijderd

/usr/share/doc/lilo-versie/README levert mij het volgende op:
0x10 "CRC error". A media error has been detected. Try booting several
times, running the map installer a second time (to put the map file at
some other physical location or to write "good data" over the bad
spot), mapping out the bad sectors/tracks and, if all else fails,
replacing the media.
Ziet er dus uit als een fysieke beschadiging (slechte clusters) op de harde schijf zelf. Precies op de plaats waar je map files staan.
Probeer een nieuwe boot.img aan te maken door met een rescue flop of CD op te starten.
Mount de Harddisk en bekijk je lilo.conf op eventuele fouten. Scan de harddisk in ieder geval (efsck) en probeer lilo opnieuw in de MBR te plaatsen (lilo -t -v) om te testen. Als dit goed gaat kun je lilo -v gebruiken.

voor de goede orde. Bovenstaand probleem heeft dus niks met je Videokaart te maken. Dat is een probleem met X.

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 19:38
nog iets.. Hor. en Vert. refresh rates heb weinig met je videokaart te maken, das gewoon om te bepalen welke resolutie's en refreshrates de monitor aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 23:49 schreef nelske het volgende:
/usr/share/doc/lilo-versie/README levert mij het volgende op:
[..]

Ziet er dus uit als een fysieke beschadiging (slechte clusters) op de harde schijf zelf. Precies op de plaats waar je map files staan.
Probeer een nieuwe boot.img aan te maken door met een rescue flop of CD op te starten.
Mount de Harddisk en bekijk je lilo.conf op eventuele fouten. Scan de harddisk in ieder geval (efsck) en probeer lilo opnieuw in de MBR te plaatsen (lilo -t -v) om te testen. Als dit goed gaat kun je lilo -v gebruiken.

voor de goede orde. Bovenstaand probleem heeft dus niks met je Videokaart te maken. Dat is een probleem met X.
dat probleem heb ik opgelost. Ik had geen goede partities, maar die kaart geeft nog problemen. Ik ga zometeen die detonator drivers voor linux proberen te installeren en mocht dat niet helpen, dan download ik redhat 7.1. Die schijnt namelijk wel een goede ondersteuning voor GeForce kaarten te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
problemen met agp kaart. heb nu een oud pci kaartje gepakt en redhat in grafische mode geinstalleerd. Kan ik later makkelijk de nvidia drivers downloaden, die installeren en dan de kaart omruilen? of moet ik het anders doen?
Pagina: 1