Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:09
Ik heb onlangs een offerte laten maken voor airco's in ons huis.

Situatie

• Huis uit 2002, rijtjeswoning op hoek, drie verdiepingen, oppervlakte totaal ca. 125m2
  • Vloerverwarming beneden, boven radiatoren, cv-ketel uit 2011
  • Woonkamer standaard 19 graden in de winter/lente... Zomers kan het wel warm worden met tuin op zuid-westen
  • Slaapkamers worden wel erg warm, vooral zolder, 26-28 graden in de hete zomerperioden. In de wintermaanden is zolder juist vrij koud. Slaapkamers op zuid-westen hebben rolluiken, zolder (ook zw) idem.

Te koelen kamers

• Woonkamer inclusief keuken, 45m2
  • Babykamer
  • Zolder, zit een relatief nieuwe dakkapel op, kleine drie jaar geleden geplaatst door vorige bewoners, maar zij hebben niet gekozen voor dakisolatie, wordt dus erg warm in de zomer (en in de winter vrij koud)

Offerte

Ik heb twee offertes ontvangen. Een alleen voor de zolder, omdat ik twijfel of ik in de woonkamer en babykamer op dit moment wel een airco wil... Aan de ene kant denk ik: de zomers worden warmer, ook beneden kan het zomers snel 25/26 graden worden. Het comfort van een airco lijkt me dan fijn. 's Winters kan ik 'm ook gebruiken om te verwarmen. Stook nu per jaar zo'n 600m2 aan gas (inclusief douchen). Verwarming staat standaard op 19 graden. Slaapkamers op eerste verdieping worden nauwelijks verwarmd. Op zolder geen verwarming aanwezig.

De andere offerte is het totale plaatje: airco in woonkamer, babykamer en zolder.

Offerte 1 (alleen zolder, een buitenunit, een binnenunit)
HISENSE - New Comfort 2,6kW Single-split

Plaatsen airco
Basis installatie Multi en single split materiaal en 2 Monteurs Montage
-Wandbeugel/Bigfoots -Leidingwerk
-koppelingen
-elektra en schakelmateriaal -afdek goten
Inbedrijf stelling en registratie STEK

Buitenunit komt te staan op uitbouw

€ 1.724,25 inclusief btw

Offerte 2 (wee buitenunits en drie binnenunits (woonkamer, babykamer en zolder)
Hisense - Free Match 5,2kW Duo Outdoor-unit (R32) duo (voor woonkamer/babykamer)
HISENSE - New Comfort 2,6kW Single-split (voor zolder)

HISENSE - NEW COMFORT INDOORUNIT 2.5 KW (R32)
HISENSE - Apple Pie Pro Black indoorunit 3,5 kW (R32)

Basis installatie Multi en installatie materiaal en 2 Monteurs Plaatsen airco
Montage
-Wandbeugel/Bigfoots -Leidingwerk
-koppelingen
-elektra en schakelmateriaal -afdek goten
Inbedrijf stelling en registratie STEK

Een buitenunit op uitbouw, eentje op dakkapel.

€ 4.658,50 inclusief btw

Wat vinden jullie van deze bedragen en zijn er ervaringen met Hisense?

Ik hoor graag jullie meningen!

[ Voor 5% gewijzigd door dannyvdb1997 op 15-03-2024 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:34
Een 3.5kw op zolder ( trapgat ) zou voldoende moeten wezen afhankelijk vd indeling om het aangenaam te krijgen. Uiteraard dan wel hele dag laten pruttelen . De 3.5 nemen vanwege de kleine meerprijs tov 2.5 . Nooit op dat dakkapel plaatsen , dat word trillen en herrie.

Prijzen zelf zijn redelijk ad hoge kant voor dit Bmerk. Dit kosten de luxe merken ook maar als je een nette acboer hebt met goeie service dan prima.

Je zou ook 2x 3.5kw kunnen nemen 1x zolder en 1x woonkamer voor ~3500€ beide units op uitbouw.
Die babykamer word gauw een koelkast met eigen unit en zonder koelt ie wel mee uiteindelijk het gaat voornamelijk om dat de luchtvochtigheid vermindert .
Voor je gasverbruik hoef je het verwarmen iig niet te doen swinters ( laag )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
nuffy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:14:
Een 3.5kw op zolder ( trapgat ) zou voldoende moeten wezen afhankelijk vd indeling om het aangenaam te krijgen. Uiteraard dan wel hele dag laten pruttelen . De 3.5 nemen vanwege de kleine meerprijs tov 2.5 . Nooit op dat dakkapel plaatsen , dat word trillen en herrie.

Prijzen zelf zijn redelijk ad hoge kant voor dit Bmerk. Dit kosten de luxe merken ook maar als je een nette acboer hebt met goeie service dan prima.

Je zou ook 2x 3.5kw kunnen nemen 1x zolder en 1x woonkamer voor ~3500€ beide units op uitbouw.
Die babykamer word gauw een koelkast met eigen unit en zonder koelt ie wel mee uiteindelijk het gaat voornamelijk om dat de luchtvochtigheid vermindert .
Voor je gasverbruik hoef je het verwarmen iig niet te doen swinters ( laag )
Zolder was vroeger een grote ruimte. Is nu ingedeeld in een washok, opberghok en slaapkamer. In het trapgat is voldoende ruimte.

De man van de offerte zei dat herrie en trillen wel meevalt op dakkapel. Deze is vrij groot en hij kon hem volgens hem zo plaatsen dat dat dus minimaal is. Heb jij hier ervaring mee?

[ Voor 57% gewijzigd door dannyvdb1997 op 15-03-2024 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:34
geen ervaring mee maar het algemeen advies is ( van mensen die het wel hebben ) om het niet te doen en op beton te zetten. Het is een houten constructie die sowieso niet berekend is op het extra gewicht . Achteraf ga je niet niet meer wijzigen en de installateur kiest de makkelijkste weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:09
Ik zou als je de volledige installatie laat doen altijd voor een a merk gaan. De kosten tov een b merk zijn op de totale offerte verwaarloosbaar, dan kan je beter voor wat extra zekerheid gaan.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Heb nu een andere offerte binnen. Deze installateur levert Mitsubishi Electric, in deze lijn (WSH-HR)

Zolder en kinderkamer. Twee keer een single-split (2,5kwh) voor €3550, inclusief montage en WIFI-module.

Vind het enorm lastig. Airco’s vergelijken op internet is niet te doen… Kiezen voor Mitsubishi voelt veiliger. Deze installateur vertelde me dat hij voor dit merk kiest vanwege “eenvoudig” onderhoud met o.a. losse elementen die hij kan vervangen, in zowel binnen- als buitenunit.

[ Voor 40% gewijzigd door dannyvdb1997 op 27-03-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:01
Daikin, Mitsubishi en LG zijn momenteel wel de goede gangbare A-merken op de markt.
Pagina: 1