Citroen Nemo vs Peugeot Bipper vs Fiat Qubo (technisch)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtsberk
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-05 18:32
Goedenavond allemaal.

Ik heb een kleine vraag.
Ik zit momenteel te denken om 1 van de onderstaande bestel/personen auto aan te schaffen. (benzine)

Citroen Nemo
Peugeot Bipper
of een Fiat Qubo

Deze 3 zijn nagenoeg allemaal precies dezelfde autos (kwa uiterlijk) en na wat onderzoek op google kwam ik er ook achter dat ze allemaal uit dezelfde fabriek komen.
Sterker nog, deze 3 merken schijnen zelfs door elkaar van 1 dezelfde band af te komen.

Maar nou vraag ik mij af hoe of deze onder de lak en moter kap dan ook hetzelfde zijn?
Mijn onderzoek via google kwam ik echter niet veel info erover tegen.

Van verschillende camper forums las ik wel het volgende: (maar dan ging over campers)
- Leden op camper forums hadden meer problemen met FIAT merken dan bijv de Peugeot
- FIAT levert campers met Ford en Iveco motoren. Over de Ford motoren was iedereen het wel mee eens dat je deze moet vermijden.
- Peugeot motoren waren veel leden ook fan van.

Meer technische info dan dit kon ik niet echt vinden via google helaas.
Zelf heb ik wel negatieve ervaring met een Peugeot en dat was een 106 en doe roeste weg waar je bij stond.

Ik vroeg mij af of hier leden zijn die meer kennis hebben over de technische wereld van deze 3 merken autos en mij misschien hier meer over kunnen vertellen wat nou beste merk is om te kiezen als je voor kwaliteit wilt gaan.

Alvast bedankt en fijn weekend.

Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:03
Ding is geleverd met 4 motoren:
1.3JTD fiat
1.4HDI Peugeot
1.4 TU3 Peugeot
1.4 Fiat

Ik ken de beide Peugeot blokken, de diesel is nagenoeg onverwoestbaar, de benzine is zo'n 25 jaar toegepast in diverse vormen en is op zich een heerlijk simpel blok waar weinig op aan te merken is. Alleen de koppakking wil nog wel eens uitwendig olie lekken.

1.3JTD is volgens mij ook geen slecht blok, de 1.4 van Fiat ken ik verder niet.

Alle 3 zijn ze op basis van de Fiat Punto gebouwd in Turkije.