Mag bijvoorbeeld Amazon een naheffing opleggen op een artikel, wanneer deze met prijsfout is geleverd bij de koper? Het enige wat ik kan vinden in de algemene voorwaarden van Amazon is het volgende:
Persoonlijk vind ik in het algemeen, dat de verantwoordelijkheid eenzijdig bij de verkopende partij ligt. Zij hebben namelijk niet alleen de verantwoordelijkheid voor de juiste prijsvermelding, ook hebben ze de verantwoordelijkheid voor de controle op facturatie en de controle op verzending.
Ik zou mij dan ook kunnen voorstellen, dat een bedrijf verzekerd is voor dergelijke incidenten.
Ook als je namelijk met contant geld iets in een fysieke winkel koopt, kunnen ze in feite niet eens meer achterhalen wie de koper was. C.q. het is een bedrijfsrisico.
Daarnaast ben ik ook van mening dat het minimaal onderdeel zou moeten zijn van de algemene voorwaarden van de webshop.
Echter lees ik her en der dat een bedrijf ook ná levering nog een naheffing kan opleggen bij de koper. In mijn optiek dus onterecht. Maar blijkbaar zijn er al eens gerechtelijke uitspraken hierover geweest in het nadeel van de koper?
Wat is jouw mening/opvatting hierover?
Er wordt dus niet gezegd wat de consequenties zullen zijn wanneer het artikel al geleverd is.4 PRIJZEN
Alle prijzen zijn inclusief omzetbelasting.
Ondanks onze grootste inspanningen kan bij enkele producten in onze catalogus de verkeerde prijs staan. Wij controleren de prijzen wanneer wij uw bestelling verwerken en voordat wij factureren. Als bij een product de verkeerde prijs staat en de juiste prijs is hoger dan de prijs op de website, zullen wij vóór het verzenden van de goederen contact met u opnemen om te vragen of u het product tegen de correcte prijs wilt kopen of dat u de bestelling wilt annuleren. Indien de correcte prijs van een product lager is dan de door ons aangegeven prijs zullen wij de lagere prijs berekenen en het product aan u toezenden.
Persoonlijk vind ik in het algemeen, dat de verantwoordelijkheid eenzijdig bij de verkopende partij ligt. Zij hebben namelijk niet alleen de verantwoordelijkheid voor de juiste prijsvermelding, ook hebben ze de verantwoordelijkheid voor de controle op facturatie en de controle op verzending.
Ik zou mij dan ook kunnen voorstellen, dat een bedrijf verzekerd is voor dergelijke incidenten.
Ook als je namelijk met contant geld iets in een fysieke winkel koopt, kunnen ze in feite niet eens meer achterhalen wie de koper was. C.q. het is een bedrijfsrisico.
Daarnaast ben ik ook van mening dat het minimaal onderdeel zou moeten zijn van de algemene voorwaarden van de webshop.
Echter lees ik her en der dat een bedrijf ook ná levering nog een naheffing kan opleggen bij de koper. In mijn optiek dus onterecht. Maar blijkbaar zijn er al eens gerechtelijke uitspraken hierover geweest in het nadeel van de koper?
Wat is jouw mening/opvatting hierover?
[ Voor 78% gewijzigd door ontjie op 15-03-2024 14:13 ]