Plex te ijverig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 16:15
Hoi allemaal,
Als dit topic ergens anders thuis hoort hoor ik het graag.
Op mijn Synology draait Plex server.
Ik bekijk de inhoud (movies) via mijn Shield pro.
Een tijdje Jellyfin geprobeerd en Plex van mijn NAS verwijderd. Daarbij de onvergeeflijke fout gemaakt dat per ongeluk de helft van voorraad films verwijderd zijn.
Nu dus Jellyfin weer verwijderd en overnieuw PLEX op de nas geinstalleerd en ingelogd met mijn account. (niet betaald).
Echter, ook na vele keren mijn movie bibliotheek laten controleren en scannen door de server, zie ik op mijn tv nog steeds de "oude (en inmiddels dus verwijderde) films staan
Dan volgt dus (logisch) de mededeling dat die bestanden niet meer te vinden zijn. Lastig.
Hoe krijg ik het toch voor elkaar om de actuele inhoud te zien en niet die oude verwijderde meuk?
Telkens opschonen en scannen helpt dus niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Als je een shield hebt wat is dan het nut van Plex nog?
Die shield kan gewoon vanaf een share de video's afspelen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:53

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe staan jouw library settings, en dan voornamelijk empty trash?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dm9b7zYLvIvnELSlUyyUovgS40=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q0KnSAdqlm5HfVPTa5parX5R.png?f=user_large

Dat bepaald namelijk of reeds verwijderde bestanden zichtbaar blijven in de bibliotheek. Dat kan je overigens ook handmatig per bibliotheek doen via het zelfde menu als waar je een scan aftrapt.
Ben(V) schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:28:
Als je een shield hebt wat is dan het nut van Plex nog?
'Gewoon' als mediaserver?

Juist met als doel om Plex te gebruiken is een Shield erg prettig, aangezien het beestje vrijwel alle veelgebruikte formats direct kan afspelen zonder dat de server aan het transcoden moet slaan.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 15-03-2024 13:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je bedoelt misschien als media library?
Een shield heeft geen mediaserver nodig, die speel gewoon alles af vanaf een share.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:51
Bij het herinstalleren heb je een nieuwe Plex server gemaakt. Op je shield moet je dus verbinden met je "nieuwe" server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Ben(V) Het feit dat de client direct vanaf een share kan afspelen, wat de meeste kunnen, heeft weinig te maken met het wel of niet inzetten van mediaserver-software als Plex of Jellyfin. Die zet je in voor mediabeheer, het ophalen van (meta)data, beheren van gebruikers etc.

Beiden raken de media in de situatie dat de client de boel zelf (lokaal) kan afspelen namelijk helemaal niet aan, en verwijzen de client 1:1 naar de share, wat ik eerder al aangaf:
D4NG3R schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:29:
Juist met als doel om Plex te gebruiken is een Shield erg prettig, aangezien het beestje vrijwel alle veelgebruikte formats direct kan afspelen zonder dat de server aan het transcoden moet slaan.

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 15-03-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Kortom een medialibrary.
Een mediaserver speelt de videos af op een display device en daar is plex dan ook primair voor ontwikkelt.

Maar whats in name?

[ Voor 73% gewijzigd door Ben(V) op 15-03-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
Mythling schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:32:
Bij het herinstalleren heb je een nieuwe Plex server gemaakt. Op je shield moet je dus verbinden met je "nieuwe" server
Dat heb ik gedaan. Via de PLEX pagina, met een code. Het gaat dus om mijn al bestaand account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
@ D4NG3R :
Die instelling staat goed zoals op jouw voorbeeld. De server laat zich nu even niet benaderen. Misschien omdat ik behoorlijk aam het uploaden ben. Als dat klaar is, dan start ik de NAS overnieuw op en kijk ik verder.
Ik zag al wel een boel fouten met converteren. (iets wat helemaal dus niet hoeft, omdat dat de shield al doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier is het "voldoende" om "scan bibliotheek bestanden" te doen

doe ik dan wel vanaf plex op windows want dat gaat makkelijker dan op de chromecast met plex er op..
dan is het soms nog even een "refresh" op de client(s) dan is het ook gewoon weg.

als je een plex client op een andere device installeert naast je Shield... vertoont die dan het zelfde gedrag?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
@ SMSfreakie:
Zo'n apparaat heb ik zo 1 2 3 niet bij de hand......
Mijn nas (en dus de plax server) benader ik vanuit mijn linux machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Retort308 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:19:
@ SMSfreakie:
Zo'n apparaat heb ik zo 1 2 3 niet bij de hand......
Mijn nas (en dus de plax server) benader ik vanuit mijn linux machine.
Veel distro’s hebben een native plex app hoor ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
@SMSfreak:
Al met al werkt e.e.a. nog niet. Het hele scanproces werkt niet goed naar mijn idee. Ik heb nu de "overbodige" films uit de library gehaald (monnikenwerk) en daarna gescand. Dat nam precies 1 seconde tijd in beslag. Maar als ik nu nieuwe inhoud toevoeg zie ik deze niet altijd op de t.v. Meestal wel, maar soms ook niet.
Geen idee waar dat aan kan liggen. Alle films zitten in een eigen mapje, de meeste zijn mkv files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:35
Retort308 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:54:
@SMSfreak:
Al met al werkt e.e.a. nog niet. Het hele scanproces werkt niet goed naar mijn idee. Ik heb nu de "overbodige" films uit de library gehaald (monnikenwerk) en daarna gescand. Dat nam precies 1 seconde tijd in beslag. Maar als ik nu nieuwe inhoud toevoeg zie ik deze niet altijd op de t.v. Meestal wel, maar soms ook niet.
Geen idee waar dat aan kan liggen. Alle films zitten in een eigen mapje, de meeste zijn mkv files.
Zie je ze wel als je onder “library” of “bibliotheek” kijkt in de Plex client op de Shield? Ik gebruik een synology maar draai daar niet de server op. Had enorm veel gedoe met rechten en permissies. Plex heeft volgens mij een eigen user op synology? Kijk eens naar hun KB artikelen over het juist opzetten van permissies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb nu de "overbodige" films uit de library gehaald (monnikenwerk) en daarna gescand.
https://radarr.video/ + https://trash-guides.info...ecommended-naming-scheme/ ;)
Dat nam precies 1 seconde tijd in beslag. Maar als ik nu nieuwe inhoud toevoeg zie ik deze niet altijd op de t.v. Meestal wel, maar soms ook niet.
Op zulke momenten zie je dus verschil tussen de app op de Shield, en het webinterface? Ik zie af en toe dat de app wat vaag doet nadat ik met libraries heb zitten klooien. Een keertje uit- en inloggen verhelpt dat doorgaans, maar als je content ook op het webinterface niet ziet verschijnen gaat er wat anders mis.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 18-03-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@SMSfreak:
Wat zegt de logging vanuit PMS dan? Voor meer informatie over de logging: https://support.plex.tv/a...x-media-server-log-files/
Pagina: 1