Ik heb al alle apple forums afgezocht.
Ik ben naar de apple icare winkel geweest.
Ik ben op dit moment een beetje radeloos.
Het probleem:
Ik heb mijn mac book geupdate naar sonoma.
Daarna heb ik een reboot gedaan en heb ik een probleem bij de log in.
Ik kan mijn passwoord invoeren.
Mijn systeem logt in, maar de login wallpaper/screensaver blijft.
Dus ik heb geen desktop of beeld van in sonoma terwijl mijn laptop wel in sonoma zit.
Ik hoor gewoon mijn apps videos bv of muziek en zie op mijn touchbar google chrome.
Wat heb ik geprobeerd:
Ik ben naar de apple service geweest. Deze heeft alle shortcut commands etc geprobeerd.
Deze heeft ook de hardware tests gedaan en het is geen hardware probleem.
De apple service winkel zegt dat het een corrupte software is en dat ik maar alles moet erasen en de macOS moest re-installen.
Ik heb ook een re-install geprobeerd on top of de huidige in recovery mode en dat lost het probleem ook niet op.
Ik heb ook geprobeerd te booten in safe mode en nog steeds hetzelfde probleem.
Waarom erase en een fresh install geen optie voor mij is, is dat er ongebackupte belangrijke files op deze mac staan. Ik weet dat het dom is om niet te backuppen maar heb in 12 jaar mac nooit een grote probleem gehad die ni op te lossen was.
Het voelt echt zo lullig aan omdat alles letterlijk werkt. Ik zit in sonoma maar de wallpaper screensaver is stuck en dus heb ik geen beeld.
Weet iemand heel toevallig iets dat ik kan proberen?
Ik ben naar de apple icare winkel geweest.
Ik ben op dit moment een beetje radeloos.
Het probleem:
Ik heb mijn mac book geupdate naar sonoma.
Daarna heb ik een reboot gedaan en heb ik een probleem bij de log in.
Ik kan mijn passwoord invoeren.
Mijn systeem logt in, maar de login wallpaper/screensaver blijft.
Dus ik heb geen desktop of beeld van in sonoma terwijl mijn laptop wel in sonoma zit.
Ik hoor gewoon mijn apps videos bv of muziek en zie op mijn touchbar google chrome.
Wat heb ik geprobeerd:
Ik ben naar de apple service geweest. Deze heeft alle shortcut commands etc geprobeerd.
Deze heeft ook de hardware tests gedaan en het is geen hardware probleem.
De apple service winkel zegt dat het een corrupte software is en dat ik maar alles moet erasen en de macOS moest re-installen.
Ik heb ook een re-install geprobeerd on top of de huidige in recovery mode en dat lost het probleem ook niet op.
Ik heb ook geprobeerd te booten in safe mode en nog steeds hetzelfde probleem.
Waarom erase en een fresh install geen optie voor mij is, is dat er ongebackupte belangrijke files op deze mac staan. Ik weet dat het dom is om niet te backuppen maar heb in 12 jaar mac nooit een grote probleem gehad die ni op te lossen was.
Het voelt echt zo lullig aan omdat alles letterlijk werkt. Ik zit in sonoma maar de wallpaper screensaver is stuck en dus heb ik geen beeld.
Weet iemand heel toevallig iets dat ik kan proberen?