Toon posts:

Moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat gebeurt er nou als je een kapotte thunderbird in een Mobo stopt? Gaat de computer dan nog wel aan?
Zoja word de proc dan nog warm?
En hoort de mobo dan geen piepjes te geven als de proc kapot is?
Bij gebeurde er namelijk dit :
Fannetjes draaiden, HD hoorde ik aangaan,proc word warm maar geen beeld en geen Mobo piepjes.
Geheugen en Geforce getest, proc heb ik niet kunnen testen.

Verwijderd

Topicstarter
Schop!

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 22:40 schreef D.Patty het volgende:

Bij gebeurde er namelijk dit :
Fannetjes draaiden, HD hoorde ik aangaan,proc word warm maar geen beeld en geen Mobo piepjes.
Geheugen en Geforce getest, proc heb ik niet kunnen testen.
Dan heb je idd een kapotte CPU, heb zelf ook een x een kapotte CPU gehad en ook bij mij ging HDD aan, Fans, CD-ROM maar voor de rest niets.

Misschien kun je de CPU ff laten testen bij een kameraad of winkel voor de zekerheid, maar ga er maar vanuit dat je CPU is overleden ;(

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus mooi |<ut, ik heb mijn moderbord terug naar de winkel(mrcomputer) gestuurd en omdat hun de mobo naar hun leverancier hebben gestuurd duurt het nogal een tijdje voordat ik hem weer terug heb. En omdat ik geen zin heb om te wachten heb ik vrijdag een nieuwe mobo(a7v266) besteld. Ik dacht ik zet mijn oude proc erop en als ik mijn oude mobo weer terug heb verkoop ik hem. |:( Duur grapje.

Verwijderd

Het is natuurlijk helemaal niet met zekerheid te zeggen dat de CPU kapot is. Het kan eigenlijk vanalles zijn. Ik zou gewoon eerst maar eens de CMOS clearen en een andere BIOS proberen. Dit kan wel eens helpen. Normaal gesproken moet een A7V-E wel piepen als het mainboard OK is maar als er geen CPU, geheugen of AGP kaart gevonden wordt. Daardoor denk ik eerder dat het aan je MOBO ligt....

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Op zaterdag 08 september 2001 22:40 schreef D.Patty het volgende:
Dan heb je idd een kapotte CPU, heb zelf ook een x een kapotte CPU gehad en ook bij mij ging HDD aan, Fans, CD-ROM maar voor de rest niets.
Kan ook heel goed je mobo zijn... had hetzelfde met mijn MSI K7T Turbo nadat ik mijn koeler had vervangen, was bang dat ik de core van mijn TB had gesloopt, maar het bleek dat ik met het verwijderen van mijn koeler uitgeschoten was |:( en daarbij een SMD weerstanje had gesloopt. :(

Nog iemand die dat kan repareren?? :+

Ik ben nu overigens heel blij met mijn ECS K7S5A hoor.. :)
Pagina: 1