Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennyy
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik gebruik op dit moment een Samsung Tab A6 (2016). Maar die is aan vervanging toe.

Door een neurologische aandoening waarbij prikkels harder binnenkomen zijn voor mij twee dingen belangrijk:

- het geluid moet stil genoeg kunnen
- het geluid mag niet te scherp zijn en moet zacht genoeg kunnen

Mijn A6 voldeed aan beide.

Als vervanging had ik een Samsung A9 plus gekocht. Maar helaas (ook na geluidsinstellingen veranderen) voldoet deze aan beide voorwaarden niet. De tablet op z'n stilst was ongeveer gelijk aan het geluid in het midden van mijn vorige. Plus het geluid was veel scheller. Deze tablet is terug weg.

Ik ben zelf huisgebonden door ziekte en kan niet naar de winkel om te testen. Dus ik moet een beetje op de gok kopen. De opties die ik nu overweeg zijn...

- samsung A8 (zal een iets oudere tablet minder schel geluid hebben en stiller kunnen?)
- xiaomi redmi pad se (zou deze zachter zijn?)

Ik sta ook open voor andere opties die android gebruiken. De prijs mag ook hoger als het geluid maar goed is.

Dus welke tablet...

- kan heel stil staan
- heeft zo'n zacht mogelijk warm niet schel geluid

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han_Solo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 14:47
gebruik een equalizer en zet alles op minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennyy
Han_Solo schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:03:
gebruik een equalizer en zet alles op minimaal
Dat heb ik gedaan op die A9 maar dan was het alsnog te luid en schel.

Dus ik zoek een tablet die uit zichzelf al wat zachter is en stil genoeg kan. Zodat ik het beste vertrekpunt heb om dan idd zelf het geluid beter te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Misschien even omdenken: klein beetje soft materiaal (bijvoorbeeld 3M oordopje in stukjes knippen/snijden) voor de luidsprekers misschien een optie? Dan bereik je beide doelen op elke tablet.

Of natuurlijk zélf wat oordoppen in doen...

[ Voor 11% gewijzigd door Icephase op 15-03-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:43
Stukje plakband er over plakken scheelt ook al veel.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:14
Rensjuh schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:35:
Stukje plakband er over plakken scheelt ook al veel.
Ook dit doet de kwaliteit niks goeds, en dempt niet alle frequenties evenveel.
Icephase schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:34:
Misschien even omdenken: klein beetje soft materiaal (bijvoorbeeld 3M oordopje in stukjes knippen/snijden) voor de luidsprekers misschien een optie? Dan bereik je beide doelen op elke tablet.

Of natuurlijk zélf wat oordoppen in doen...
Maakt het geluid alleen scherper. Doet de kwaliteit niks goeds.

Als je het geld hebt gewoon een paar tablets bestellen, testen, en rest terug sturen (be it bestellen met betalen achteraf).
En anders de webshop/shop mailen, je probleem uitleggen, en vragen of iemand met expertise hierin je kan adviseren, dan heb je nog iets om op terug te vallen.

Verder, ik weet niet wat de use case van die tablet nou precies is, maar je hebt ook USB-speakers en bluetooth speakers, als je er eentje vind die goed werkt, dan maakt het niet uit welke tablet je hebt.

Bijvoorbeeld:

https://www.delock.com/produkt/27002/merkmale.html

+ uitvoering: ACT AC7005 USB-C naar 3,5mm jack audio adapter en PD pass through...

Dan blijf je ook je USB-C poort behouden en heb je ook nog een 3.5mm jack gegarandeerd, voor als een tablet het ooit niet heeft.

Plus nog een USB-C/USB-a adaptertje.. ja klunky weet ik, maar ik weet de use case niet. Het enige wat we weten is dat de TS een tablet wil, waarvoor is niet gezegd.

Er zijn ook tablet cases met ingebouwde speakers (be it usb-c of bluetooth). Ook een optie om te onderzoeken - wel een erg niche product, moeilijk te vinden, en erg duur (ik zou het zelf er niet voor over hebben, nooit).

[ Voor 35% gewijzigd door grasmanek94 op 15-03-2024 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
There's an app for that: https://galaxystore.samsu...ng.android.soundassistant

Heb je ook geprobeerd de Dolby Atmos aan en uit te zetten op de A9 Plus?

En je kan inderdaad ook een koptelefoon of een bluetooth speaker overwegen. Dan ben je gelijk ook minder afhankelijk van de kwaliteit van het geluid van een eventuele volgende tablet.

Ik geloof dat de S6 Lite (binnenkort komt er een 2024 versie) en de S7 FE wel zachter kunnen en het geluid komt niet over als schel, maar het is moeilijk vergelijken zonder ze in dezelfde ruimte naast de A9 Plus te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennyy
RepareerDroid schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:02:

Heb je ook geprobeerd de Dolby Atmos aan en uit te zetten op de A9 Plus?
Ja! Qua geluidsinstellingen echt vanalles geprobeerd. Maar de tablet was echt wel luid en schel als vertrekpunt dus het bleef nog steeds te veel.

Een koptelefoon en externe boxen zijn geen optie voor mij. Ik ben bedgebonden en kan alleen in bepaalde houdingen liggen.

____

Dankjewel ook iedereen voor alle tips maar eigenlijk is afplakken etc niet wat ik nu zoek. Ik bedoel die dingen kan ik dan nog altijd proberen. Ik zoek voor nu gewoon of iemand weet welke tablet al een goed vertrekpunt zou zijn qua mijn wensen voor geluid. Mijn vorige was in orde op dat gebied. Dus iets wat stil genoeg kan en niet te schel is. Moest iemand zelf zo'n tablet hebben of er één weten die nog te koop is dan hoor ik het graag. Ik zal de opties van hierboven ook alvast bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:14
Pennyy schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:12:
[...]
Moest iemand zelf zo'n tablet hebben of er één weten die nog te koop is dan hoor ik het graag. Ik zal de opties van hierboven ook alvast bekijken.
Ik denk dat de uitdaging hier is dat vrijwel niemand op een dergelijk aspect let / vergelijkt tussen tablets.

Misschien dat er een community is met mensen met dezelfde aandoening die wel samen onderzoek hebben gedaan naar welke moderne(re) tablets voldoen qua goede kwaliteit maar niet te veel prikkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:34
Ik heb zelf ook dat ik het geluid vaak op de laagste stand nog te hard vind, ook gevoelig voor prikkels.

Zelf gebruik ik de wavelet app en dan specifiek de limiter om het volume te verlagen
Pagina: 1