Beste Tweakers,
Voor mijn zoontje heb ik onlangs via Tweakers zijn eerste "game" pc aangeschaft.
Dit zijn de specs:
Case: Fractal design mini C
Mobo: MSI B450M Mortar
CPU: AMD Ryzan 5 2600x
GPU: MSI GTX1070 8GB Armor OC edition
Ram: 16gb DDR4 3000
HHD: 1st 250GB SSD, 2nd 500GB SSD
Voeding: Corsair RM 550X
Hij speelt er voornamelijk Fortnite/Roblox mee op een 1080p monitor en dat gaat prima!
Nu is het zo dat hij van zijn oom een nieuwe 1440p monitor krijgt (deze) .
Heel leuk natuurlijk maar ik ben een beetje bang dat de GPU er moeite mee gaat hebben om de spellen op 1440p te gaan draaien en dat er een aanzienlijk FPS drop zal zijn. Heeft er iemand hier wellicht al ervaring mee?
Is het zinvol om er een andere GPU (2e hands) in te zetten in combinatie met de huidige CPU of is dat niet zinvol?
Inzien het wel zinvol is de GPU te upgraden: welke GPU zou dan een geschikte upgrade kunnen zijn?
Alle input/feedback is welkom
Voor mijn zoontje heb ik onlangs via Tweakers zijn eerste "game" pc aangeschaft.
Dit zijn de specs:
Case: Fractal design mini C
Mobo: MSI B450M Mortar
CPU: AMD Ryzan 5 2600x
GPU: MSI GTX1070 8GB Armor OC edition
Ram: 16gb DDR4 3000
HHD: 1st 250GB SSD, 2nd 500GB SSD
Voeding: Corsair RM 550X
Hij speelt er voornamelijk Fortnite/Roblox mee op een 1080p monitor en dat gaat prima!
Nu is het zo dat hij van zijn oom een nieuwe 1440p monitor krijgt (deze) .
Heel leuk natuurlijk maar ik ben een beetje bang dat de GPU er moeite mee gaat hebben om de spellen op 1440p te gaan draaien en dat er een aanzienlijk FPS drop zal zijn. Heeft er iemand hier wellicht al ervaring mee?
Is het zinvol om er een andere GPU (2e hands) in te zetten in combinatie met de huidige CPU of is dat niet zinvol?
Inzien het wel zinvol is de GPU te upgraden: welke GPU zou dan een geschikte upgrade kunnen zijn?
Alle input/feedback is welkom
[ Voor 4% gewijzigd door Afrojan op 15-03-2024 09:40 ]