Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 10:31
Hey iedereen, ik wil graag een korte vraag stellen waarbij ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.

Ik ben naar een nieuwe telefoon aan het kijken, en in de nieuwe BBG staat bij de OPPO A58 dat deze ondersteund zal worden tot 2027 met 2 android updates. Voor mij is dit een grote reden om voor deze telefoon te gaan, maar wou wel zekerheid hierover hebben.

Op de OPPO website staat aangegeven dat deze telefoon maar tot 2026 ondersteund zal worden met 1 android update.

Mijn vraag is nu, waar heeft Tweakers deze informatie vandaan dat de A58 tot 2027 ondersteund zal worden met 2 android updates?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:22
Bij het toestel zelf in de Pricewatch staat dat software support onbekend is: uitvoering: OPPO A58, 6GB ram, 128GB opslag Zwart
Softwareondersteuning info Geen info bekend bij Tweakers, mogelijk staat er op de site van OPPO meer informatie.
Er is een feedback topic als er fouten in artikelen zijn:
Geachte redactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
swhnld schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:03:
Bij het toestel zelf in de Pricewatch staat dat software support onbekend is: uitvoering: OPPO A58, 6GB ram, 128GB opslag Zwart

[...]

Er is een feedback topic als er fouten in artikelen zijn:
Geachte redactie
Probleem is, ik weet dus niet of het een fout is, misschien weten de schrijvers van de BBG iets wat ik niet heb kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De informatie op de OPPO klopt inderdaad. OPPO geeft 3 jaar beveiligingsupdates (dus tot oktober 2026) aan budget toestellen. Het is wel mogelijk dat het toestel nog een 2e android update krijgt omdat het toestel net rond de introductie van Android 14 verscheen. Maar de garantie zoals te lezen op de OPPO website is maar 1 update.

Als je liever wat langer updates krijgt moet je bij de budget smartphones van Xiaomi en Samsung zijn. De Samsung Galaxy A15, A25 en A35 krijgen 4 jaar android updates en 5 jaar beveilgingsupdates. De Redmi Note 13 4G en 5G krijgen 4 jaar beveiligingsupdates en 2 android updates en de Redmi Note 13 Pro 4G en 5G en de Poco X6 krijgen 3 android updates en 4 jaar beveiligingsupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Ik heb Donny K. vanochtend een berichtje gestuurd met dezelfde vraag, en ik heb van hem zonet dit bericht ontvangen
Ja, de informatie rondom de A58 is behoorlijk verwarrend. Er zijn verschillende variaties van dit toestel in omloop met verschillende specificaties. De info op de Engelse site is helaas niet van toepassing op het toestel dat hier in de Benelux (en in onze BBG). Omdat wij zoveel tegenstrijdige informatie tegenkwamen online, heb ik persoonlijk contact gehad met OPPO hierover en zij hebben inderdaad gezegd dat het om twee OS-upgrades gaat.
Dus ja, het lijkt erop dat de A58 2 android updates krijgt en tot 2027 wordt ondersteund, maar de informatie zelf daarover is niet online te vinden, vandaar dat ik dat niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat klopt inderdaad, ik heb daarover ook contact gehad met pr-persoon van Oppo die stelde:
"Alle A Series smartphones die vandaag actief worden verkocht, volgen het beleid van 2 Android-updates. De enige uitzondering is de A17, die blijft op Android 12, maar voor de nieuwe A18 bieden we wel 2 updates aan."

Wees je er wel van bewust dat de A58 nog met Android 13 uit de doos komt, terwijl Android 15 er al aankomt, dat het geen heel rap toestel is en dat updates voor zulke budgetmodellen lang op zich kunnen laten wachten.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Dan heeft Oppo dus in het afgelopen jaar stilletjes het update programma iets verbetert (iets minder ondermaats gemaakt).

Ik zie echter nergens staan dat het toestel ook tot 2027 beveiligingsupdates krijgt. Dus voorlopig zou ik dan uitgaan van 2 android updates en 3 jaar beveiligingsupdates.
Pagina: 1