Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g v g
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-05 14:39
ik heb net mijn build gemaakt met oa
• ASUS ROG STRIX X670E-E
• ASUS TUF GAMING Radeon RX 7900 XT OC
• AMD Ryzen 9 7950X3D
• be quiet! Straight Power 12 Platinum 1000W

voorlopig heb ik slechts een 4K 60Hz monitor waardoor ik niet echt in staat ben mijn GPU vollenbak te laten werken om te onderzoeken of ik coil whine heb. Ik heb nog 7 dagen om te retourneren moest ik onaanvaardbare coil whine hebben, maar ik kan het dus niet echt vaststellen.
Is er een manier om dit toch te testen? Bijvoorbeeld unigine heaven Benchmark geeft wel als max FPS : 325 op 4K, maar ik denk niet dat hij dat echt gedaan heeft.
.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 10:22
g v g schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:23:
ik heb net mijn build gemaakt met oa
• ASUS ROG STRIX X670E-E
• ASUS TUF GAMING Radeon RX 7900 XT OC
• AMD Ryzen 9 7950X3D
• be quiet! Straight Power 12 Platinum 1000W

voorlopig heb ik slechts een 4K 60Hz monitor waardoor ik niet echt in staat ben mijn GPU vollenbak te laten werken om te onderzoeken of ik coil whine heb. Ik heb nog 7 dagen om te retourneren moest ik onaanvaardbare coil whine hebben, maar ik kan het dus niet echt vaststellen.
Is er een manier om dit toch te testen? Bijvoorbeeld unigine heaven Benchmark geeft wel als max FPS : 325 op 4K, maar ik denk niet dat hij dat echt gedaan heeft.
.
Alle benchmark tools zijn gemaakt om de gpu zo goed mogelijk 100% te belasten, dat de fps hoger is dan de hz van je monitor is geen probleem, ze worden wel berekend, dus de belasting blijft gelijk. Je kan wel wat verschillende benches proberen, bijvoorbeeld iets met RT (speedway) en 3dmark( firestrike/timespy).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je in de Heaven benchmark geen coilwhine hebt gehoord dan ga je het nooit horen. Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g v g
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-05 14:39
stin00 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:28:
Als je in de Heaven benchmark geen coilwhine hebt gehoord dan ga je het nooit horen. Gefeliciteerd :)
bedank dat stelt me gerust. Ik moet wel zeggen dat ik tijdens heaven benchmark wel iets hoorde, maar toen waren de ventilators van de GPU ook aangegaan en dat overstemde grotendeels. En dat was met mijn oor tegen de kast. Als dat het enige is is dit zeker aanvaardbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03
Coilwhine hoort er in zekere mate bij. Zolang je het niet hoort als je een headset ofzo op hebt is er niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zou 3dmark kopen (is nu in de sale op Steam) en gewoon wat benchmarks (time spy of port royal) draaien. Zorg wel dat je (globale) vsync of max framerate uitschakelt, anders vormt je scherm met 60Hz inderdaad een bottleneck. In mijn ervaring kan het enorm per game / toepassing verschillen. Ik hoor nagenoeg niks als mijn GPU op volle toeren draait in Cyberpunk maar RDR2 geeft wel degelijk hoorbare coil whine, daar schijnt dat spel ook wel berucht om te zijn. Het hoort er ook gewoon bij voor een deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 13:58
stin00 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:28:
Dit is dus NIET waar.
Ik heb de RX 7800XT net gekocht, in de Heaven benchmark alles op high setting geen coil whine.
Ik start Destiny 2 op en geen FPS cap en ik heb dikke coil whine.
Zet ik de FPS cap aan op bijvoorbeeld 90 FPS is het wel iets minder maar alsnog aanwezig.

Maarja, ik heb een 165HZ scherm, AMD Freesync premium scherm, ik ga niet met een lage FPS cap zitten.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Pagina: 1