Verwachte maximum snelheid op het adres erg laag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansiepansie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:23
Mijn partner en ik zouden heel graag wat sneller internet willen thuis. Ik werk en studeer veel thuis en hij speelt graag online games met zijn vrienden. Op dit moment is ons internet zo traag dat wij niet een serie kunnen streamen op de televisie en tegelijkertijd op onze telefoon kunnen surfen.

Wij hebben online gekeken of wij een abonnement kunnen krijgen met een hogere snelheid, maar wanneer wij onze postcode invullen staat er vaak iets in de trant van:
"Verwachte maximumsnelheid op je adres: 24 Mbit/s down | 4 Mbit/s up."
Waarbij de maximumsnelheid varieert tussen de 20 en 30 Mbit/s. Voor de context, wij wonen in een jaren 70 (huur)appartement. Helaas zijn er nog geen concrete plannen voor glasvezel in de buurt.

Nu de vraag, is er iets wat wij kunnen doen om deze maximumsnelheid te verhogen? Of uberhaupt onze internetsnelheid? Wanneer ik op Google zoek krijg ik vooral advies of de plaatsing van de modem e.d.
Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Starlink? De hardware is in prijs verlaagd recent.
STARLINK VOOR WONINGEN
Betrouwbaar snel internet, waar u ook woont.
€ 50/mnd, met eenmalige hardwarekosten van € 225.

[ Voor 58% gewijzigd door souljah1h op 14-03-2024 23:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:31

NSG

Je weet niks!

Al bij Ziggo gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:10
Er zijn providers die 4g/5g voor thuis aanbieden, dat geeft best goede performance, enige wat ik merkte toen ik het gebruikte dat het tijdens piekmomenten nogal trager werd.
bijvoorbeeld: https://www.odido.nl/4g-voor-thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansiepansie
souljah1h schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:16:

[...]
Hier hebben wij inderdaad naar gekeken, maar we vinden de initiële kosten toch nog erg hoog op dit moment. Altijd nog een goed alternatief als we er via de andere wegen niet uit komen!
Deze geven inderdaad verrassend genoeg aan dat hier wel een hogere internetsnelheid mogelijk is :o. Heel frappant en interessant. Ziggo is aardig aan de prijs, maar we gaan onderzoeken of ze dit inderdaad waar kunnen maken.
sjaakwortel schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:17:
Er zijn providers die 4g/5g voor thuis aanbieden, dat geeft best goede performance, enige wat ik merkte toen ik het gebruikte dat het tijdens piekmomenten nogal trager werd.
bijvoorbeeld: https://www.odido.nl/4g-voor-thuis
Hier was ik nog niet bekend mee! Bedenkt voor de suggestie :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:55

jurroen

Security en privacy geek

hansiepansie schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:37:
[...]

Deze geven inderdaad verrassend genoeg aan dat hier wel een hogere internetsnelheid mogelijk is :o. Heel frappant en interessant. Ziggo is aardig aan de prijs, maar we gaan onderzoeken of ze dit inderdaad waar kunnen maken.
Zo verrassend is dat niet. Ziggo heeft een eigen netwerk. De rest op jouw adres is allemaal xDSL en dus KPN.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]

Hier hebben wij inderdaad naar gekeken, maar we vinden de initiële kosten toch nog erg hoog op dit moment. Altijd nog een goed alternatief als we er via de andere wegen niet uit komen!

[...]

[...]

Ziggo levert over “de kabel” (coax/docsis) en niet over koper (dsl) dus hun snelheden zijn ook minder afhankelijk van de afstand tot de wijkkast.

Ja het zal duurder zijn dan DSL in veel gevallen, maar als je hogere snelheden wilt zul je helaas wel in de buidel moeten tasten. De tijd dat je voor €20 per maand internet en tv hebt ligt wel achter ons, de kwaliteit van verbindingen is tegenwoordig ook veel beter geworden :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

[...]
In het gemiddelde appartement lijkt mij dat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 11:33
[...]

Ziggo heeft regelmatig aanbiedingen voor nieuwe klanten. Waar zitten jullie met je mobiele telefoons? Hebben jullie een mobiel abonnement?Heb je dit namelijk samen met een Vodafone mobiel abonnement, dan kan je vaak in die combinatie nog wat meer korting krijgen. Je kan altijd bellen met ze voor een aanbieding, al weet ik niet of ze dan langer korting geven dan op hun website.

Vorig jaar hadden ze 12 maanden 50% korting. Die is niet meer terug gekomen. Laatst heb ik een aanbieding van 9 maanden 50% korting kunnen krijgen. Op de hoogste en snelste bundel geven ze soms net even een maand extra korting dan op de goedkopere bundels. En kijk ook eens op vergelijkingssites of die niet een exclusieve aanbieding hebben.

Voor T-Mobile thuis kan je ook korting krijgen als je je mobiele abonnement bij T-Mobile hebt trouwens. Wel even opletten dat je de (duurdere) variant met 4g modem moet nemen en niet de simonly versie voor verlengers. Een 4g voor thuis verbinding mag je niet verplaatsen of in een telefoon stoppen. Hij wordt in principe aan je postcode gekoppeld in de voorwaarden. (in de praktijk werkt het ook in een vakantiehuisje of op de camping overigens, maar formeel mag je hem niet verplaatsen). Als ze de simkaart niet dagelijks het hele land door zien reizen zal het vast geen probleem zijn. En ze kijken of het netwerk terplekke een 4g voor thuis verbinding wel aan kan. Anders kan je hem niet aansluiten op jouw adres (bijvoorbeeld in een zwaarbelaste omgeving of op een plaats waar al veel 4g voor thuis klanten zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterdepeer
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-05 13:29
"Hier hebben wij inderdaad naar gekeken, maar we vinden de initiële kosten toch nog erg hoog op dit moment. Altijd nog een goed alternatief als we er via de andere wegen niet uit komen!"

hoe recent hebt je gekeken? Je betaald nu €225 voor de hardware en daarna 50 euro? Als je sneller internet wil lijkt me dat de investering wel waard. Waarbij ik uiteraard niet in jouw portemonee kan kijken. Maar dit zou ik dan echt preferen boven 4G Thuis. Heb alleen ervaring hiermee via mijn buurman, maar met 3 man thuis netflix kijken gaf toch vaak de verplichting om een smsje te sturen om de data voor die dag op te hogen. (dit is van 2 jaar geleden)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:11
[...]

[...]

[...]

Je gaf aan dat je partner graag online games doet, dan zou mijn advies niet zijn om starlink of 4G/5G bundel te nemen. Daarvan is de ping vaak dermate hoog dat echt gamen niet ideaal is.

Voordeel voor jullie is dat als je Ziggo neemt is dat je vrijwel gegarandeerde snelheid hebt en als de wensen alleen streamen en gamen is dan kan je al prima uit de voeten met 100Mbps abonnement (de laagste)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58
Gewoon overstappen naar Ziggo. In de buitengebieden is ADSL nu eenmaal ruk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:28

ep667

It doesn't hurt to help

peterdepeer schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:26:
hoe recent hebt je gekeken? Je betaald nu €225 voor de hardware en daarna 50 euro? Als je sneller internet wil lijkt me dat de investering wel waard. Waarbij ik uiteraard niet in jouw portemonee kan kijken. Maar dit zou ik dan echt preferen boven 4G Thuis. Heb alleen ervaring hiermee via mijn buurman, maar met 3 man thuis netflix kijken gaf toch vaak de verplichting om een smsje te sturen om de data voor die dag op te hogen. (dit is van 2 jaar geleden)
Ze kunnen gewoon snel vast internet via Ziggo krijgen. Ik zou dan nooit Starlink adviseren.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 12:40
Glasvezel

Lees de volgende keer de TS eens door zou ik zeggen :+

[ Voor 78% gewijzigd door MisteRMeesteR op 17-03-2024 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20

greatgonzo

schit-te-rend!

Ziggo bellen, ze hebben vaak een aanbieding met een half jaar 50% korting

Nu zou ik hier voor internet only 42,50 kwijt zijn.. Met de eerste drie maanden voor 21,25
Of een Bol.com bon van €200. Als je daar toch besteld, is dat nog meer waar voor je geld
(Bij bol kun je ook omwisselen voor andere kadobonnen, mocht je bijvoorbeeld moeten klussen oid)

Er moet wel meer uit te slepen zijn dan de reguliere aanbieding die op hun site staan. Vaak telefonisch willen ze wel meer, zeker als je aangeeft dat KPN goede papieren heeft (weten zij veel).

[ Voor 25% gewijzigd door greatgonzo op 15-03-2024 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansiepansie
Bedankt voor alle adviezen! We gaan eens even met Ziggo aan de lijn hangen om te kijken of we een mooi pakketje kunnen samenstellen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Bij mij in de buurt komt glasvezel, waardoor Ziggo enorm aggresief aan het marketen geslagen is (die zien de bui al hangen...). Dat gaf mij de optie om 1 jaar lang Gigabit internet te krijgen voor 31,50 (50% korting voor het hele jaar!). Dat zal bij jou niet aangeboden worden denk ik, maar geeft je wel wat inzicht in hoeveel marge er op dit soort producten zit, wie weet kan je er nog wat extra uitslepen telefonsich, zoals @greatgonzo ook aanraadt.

Edit: Via ING PUNTEN loopt nu ook een mooie aanbieding:
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1018784

(volgens mij via een digitale code, dus als je zelf geen ING hebt wellicht via familie of vrienden (ongeveer 1/2 Nederland heeft een rekening).

[ Voor 21% gewijzigd door Valorian op 15-03-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:13

[...]
Hoe doet starlink het tegenwoordig met latency en packetloss, beide niet prettig voor zaken als online gamen over het algemeen. Een paar jaar geleden was dat nog niet super (vrij onstabiel qua ping met hoge uitschieters, en best wat packetloss, waar je eigenlijk juist een stabiele ping en packetloss wil hebben), en vrij duidelijk merkbaar in bepaalde games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik zit momenteel bij Ziggo internet en TV en haal echt 200Mbit/s en ben zeer tevreden (basis TV zonder extra pakket met interactieve TV via Ci+). Ik heb mij op 9 december 2022 aangemeld voor T-Mobile Thuis Glasvezel 1000Mbit en TV maar nog nooit zijn ze geweest en alee bevestigingen toen ook ontvangen. Toen bij het afsluiten eerste 8 maanden voor €25 en we zitten al bijna in de maand April 2024.

Wij hebben nog nooit last gehad van vertraging via Ziggo. Tweepersoonshuishouden

Je kan kijken of er bij jouw al Glasvezel beschikbaar is en of Ziggo. Deze twee opties zijn de beste

[ Voor 34% gewijzigd door Van der Berg op 15-03-2024 14:39 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:48

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik heb nu 1G van Ziggo, veel meer dan ik nodig heb - maar Ziggo werkt eigenlijk altijd prima. Sinds we over zijn van DSL back in 2004 (ofzo) heb ik echt nog geen 5 storingen gehad die ik gemerkt heb, en dat met de laatste jaren permanent thuiswerken.

Ik bedoel dus: als je kan kiezen tussen DSL (met het 'afstand tot de centrale' probleem) en kabel, zou ik kabel kiezen.

[ Voor 19% gewijzigd door pjottum op 15-03-2024 13:36 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 11:33
greatgonzo schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 10:58:
Ziggo bellen, ze hebben vaak een aanbieding met een half jaar 50% korting

Nu zou ik hier voor internet only 42,50 kwijt zijn.. Met de eerste drie maanden voor 21,25
Of een Bol.com bon van €200. Als je daar toch besteld, is dat nog meer waar voor je geld
(Bij bol kun je ook omwisselen voor andere kadobonnen, mocht je bijvoorbeeld moeten klussen oid)

Er moet wel meer uit te slepen zijn dan de reguliere aanbieding die op hun site staan. Vaak telefonisch willen ze wel meer, zeker als je aangeeft dat KPN goede papieren heeft (weten zij veel).
De 6 maanden 50% bij een 12 maanden contract is de standaard aanbieding op de website op dit moment al. Ik zie dat tegenwoordig eerder als: "oh ze hebben nu even geen aanbieding, even wachten tot een later moment....."

Er moet toch echt meer uit te slepen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dennism schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:55:
[...]

Hoe doet starlink het tegenwoordig met latency en packetloss, beide niet prettig voor zaken als online gamen over het algemeen. Een paar jaar geleden was dat nog niet super (vrij onstabiel qua ping met hoge uitschieters, en best wat packetloss, waar je eigenlijk juist een stabiele ping en packetloss wil hebben), en vrij duidelijk merkbaar in bepaalde games.
Het is beter dan 4G, maar Ziggo via de kabel is wel betrouwbaarder. Al vraag ik mij af of je line-of-sight in een appartement voldoende is. Dsl is zoals de TS aangeeft hit or mis met afhankelijkheid tot de wijkcentrale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:21

[...]
Verbruik is ook wel een dingetje, tussen de 50 en 150 Watt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valorian
Het antwoord is inmiddels volgens mij wel duidelijk. Samenvattend:

DSL:
Er zit vast nog wel iets van verschil tussen de aanbieders en wellicht valt er nog iets te tweaken, maar in de basis zit je vast aan wat er in jouw wijk haalbaar is qua snelheid en als dat nu brak is is de kans klein dat je hier nog echt winst gaat boeken met een overstap. Wel is dit – afgezien van tijdleijke aanbiedingen – waarschijnlijk de goedkoopste optie. Nadeel van DSL is ook dat KPN niet echt meer lijkt te investeren in die wijkkastjes e.d., denk dat het langzaam uitsterft... ;)

Kabel
De meest voor de hand liggende optie, want vrijwel overal mogelijk en bovendien heel snel. Waarschijnlijk iets duurder dan DSL.

Glasvezel
Leuk dat mensen dat blijven noemen maar wordt bij TS nog niet aangeboden, aldus topicstart.

Starlink en 4/5 g voor thusi oplossingen
Op zich niet oninteressant, maar als er ook gewoon kabelinternet aangeboden wordt dan lijkt dat voor de hand liggender.

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 15-03-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansiepansie
Valorian schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 15:36:
Het antwoord is inmiddels volgens mij wel duidelijk. Samenvattend:

DSL:
Er zit vast nog wel iets van verschil tussen de aanbieders en wellicht valt er nog iets te tweaken, maar in de basis zit je vast aan wat er in jouw wijk haalbaar is qua snelheid en als dat nu brak is is de kans klein dat je hier nog echt winst gaat boeken met een overstap. Wel is dit – afgezien van tijdleijke aanbiedingen – waarschijnlijk de goedkoopste optie. Nadeel van DSL is ook dat KPN niet echt meer lijkt te investeren in die wijkkastjes e.d., denk dat het langzaam uitsterft... ;)

Kabel
De meest voor de hand liggende optie, want vrijwel overal mogelijk en bovendien heel snel. Waarschijnlijk iets duurder dan DSL.

Glasvezel
Leuk dat mensen dat blijven noemen maar wordt bij TS nog niet aangeboden, aldus topicstart.

Starlink en 4/5 g voor thusi oplossingen
Op zich niet oninteressant, maar als er ook gewoon kabelinternet aangeboden wordt dan lijkt dat voor de hand liggender.
Dit vat het perfect samen! Bedankt voor de behulpzame reacties. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:32:
[...]

Je gaf aan dat je partner graag online games doet, dan zou mijn advies niet zijn om starlink of 4G/5G bundel te nemen. Daarvan is de ping vaak dermate hoog dat echt gamen niet ideaal is.
Ik kan dit beamen wat betreft Odido 4G voor thuis. Ik heb dat, en dat voldoet prima aan mijn wensen, maar gamen kun je vergeten qua ping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
hansiepansie schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:12:
Mijn partner en ik zouden heel graag wat sneller internet willen thuis. Ik werk en studeer veel thuis en hij speelt graag online games met zijn vrienden. Op dit moment is ons internet zo traag dat wij niet een serie kunnen streamen op de televisie en tegelijkertijd op onze telefoon kunnen surfen.

Wij hebben online gekeken of wij een abonnement kunnen krijgen met een hogere snelheid, maar wanneer wij onze postcode invullen staat er vaak iets in de trant van:
"Verwachte maximumsnelheid op je adres: 24 Mbit/s down | 4 Mbit/s up."
Waarbij de maximumsnelheid varieert tussen de 20 en 30 Mbit/s. Voor de context, wij wonen in een jaren 70 (huur)appartement. Helaas zijn er nog geen concrete plannen voor glasvezel in de buurt.

Nu de vraag, is er iets wat wij kunnen doen om deze maximumsnelheid te verhogen? Of uberhaupt onze internetsnelheid? Wanneer ik op Google zoek krijg ik vooral advies of de plaatsing van de modem e.d.
Alvast bedankt!
als je alternatief zoekt voor kabel om sneller internet te krijgen zou 5g voor thuis ook oplossing kunnen zijn, je kan eerste maand uitproberen voor 1 euro en daarna is het 75 euro. per kwartaal opzegbaar. de ping is echt prima om mee te game, weet ik uit eigen ervaring. ik heb altijd tussen de 19 en 50 ms. https://checkout.it-wizza...imited-data-nl-1712309229 ik kwam deze partij via ad op instagram tegen.
Pagina: 1