Mijn zoon heeft een iPhone met een prepaid SIM. Af en toe koopt hij een databundel. Hij probeert zijn telefoon alleen te gebruiken als hij WiFi heeft. Toch gaat die databundel steeds langzaam op. Via Simyo kunnen we zien wanneer hij data gebruikt. Het blijkt dat de telefoon zo'n drie keer per dag een heel klein beetje data verbruikt. Ook altijd een keer midden in de nacht. We weten zeker dat de telefoon dan thuis ligt en dus WiFi heeft. Hij ligt ook niet bij mijn zoon op de kamer, dus hij zit ook niet stiekem 's nachts te internetten.
Ik heb al via de instellingen bij zoveel mogelijk apps aangegeven dat ze geen mobiele data mogen gebruiken. Maar dit kan je natuurlijk niet voor alle apps doen; we willen wel dat hij berichtjes kan sturen als hij onderweg is en geen WiFi heeft.
De vragen:
Ik heb al via de instellingen bij zoveel mogelijk apps aangegeven dat ze geen mobiele data mogen gebruiken. Maar dit kan je natuurlijk niet voor alle apps doen; we willen wel dat hij berichtjes kan sturen als hij onderweg is en geen WiFi heeft.
De vragen:
- Weet iemand waarom iPhones blijkbaar 3 keer per dag een klein beetje data gebruiken? En of je dat ook uit kan zetten?
- Iemand een idee hoe ik erachter zou kunnen komen welke app(s) dat doen?
- Hoe kan het dat de telefoon mobiele data gebruikt, terwijl hij zeker weten binnen bereik van het WiFi netwerk is? (Hij ligt 's nachts aan de lader, die minder dan 1 meter van het access point ligt.)