Met de afgelopen hete zomers in gedachten ben ik aan het nadenken over de te kiezen buitenzonwering voor twee kozijnen van de woonkamer op het zuiden. Ons huis is gebouwd in 1976, heeft houten kozijnen en staat in een woonwijk.
Inmiddels heb ik al heel wat plaatjes en brochures gevonden van leveranciers als Carpentier, Duco, Lenco, Renson en Storax.
Het grootste kozijn is ongeveer 265 breed en 149cm hoog, de kleinste 119 breed en 211cm hoog.
Ik wil geen screens, luiken of uitvalscherm maar zoek iets wat in de zomer de zon weert maar tegelijkertijd ons huis niet op een bunker doet lijken.
Deze van Renson vind ik erg mooi
:strip_exif()/f/image/Mgqz3FQlIRKBAM9R4IjxfzKr.jpg?f=fotoalbum_large)
voordelen: mooi en praktisch
nadelen: duur en gaat niet passen gezien de breedte van de gevel
Deze van Renson doet wat hij moet doen
:strip_exif()/f/image/mQywS53DkM0OiaCZhjBWphbX.jpg?f=fotoalbum_large)
voordelen: zal waarschijnlijk goed werken
nadelen: problemen met schilderen, goten schoonmaken en ramenlappen boven
Dit is het idee waar ik zo ongeveer aan denk. In mei worden ze geplaatst en in september haal ik ze er weer af en gaan ze naar de schuur.
:strip_exif()/f/image/nvmPJW3we6osPrYP8quUqRed.jpg?f=fotoalbum_large)
voordelen: redelijk betaalbaar, in diverse materialen en kleuren leverbaar
nadelen: praktische oplosbare probleempjes met o.a. onderdorpel met neuslat en bovendorpel die uitsteekt
Omdat ik van hout hout zit ik er aan te denken zoiets op maat te laten maken:
:fill(white):strip_exif()/f/image/w1loeCybtluHcDxrHfy94CKp.png?f=user_large)
In het grote kozijn zouden er dan 4 stuks van 64cm breed naast elkaar passen. Ook wil ik het zo doen dat de hellingshoek van de lamellen 5 of 10 graden wordt waardoor je meer doorkijk hebt..
Wie heeft dit gezien of zelf gedaan?
Wie heeft er tips of foto's van ideeen?
Out of de box opties zijn ook welkom
Inmiddels heb ik al heel wat plaatjes en brochures gevonden van leveranciers als Carpentier, Duco, Lenco, Renson en Storax.
Het grootste kozijn is ongeveer 265 breed en 149cm hoog, de kleinste 119 breed en 211cm hoog.
Ik wil geen screens, luiken of uitvalscherm maar zoek iets wat in de zomer de zon weert maar tegelijkertijd ons huis niet op een bunker doet lijken.
Deze van Renson vind ik erg mooi
:strip_exif()/f/image/Mgqz3FQlIRKBAM9R4IjxfzKr.jpg?f=fotoalbum_large)
voordelen: mooi en praktisch
nadelen: duur en gaat niet passen gezien de breedte van de gevel
Deze van Renson doet wat hij moet doen
:strip_exif()/f/image/mQywS53DkM0OiaCZhjBWphbX.jpg?f=fotoalbum_large)
voordelen: zal waarschijnlijk goed werken
nadelen: problemen met schilderen, goten schoonmaken en ramenlappen boven
Dit is het idee waar ik zo ongeveer aan denk. In mei worden ze geplaatst en in september haal ik ze er weer af en gaan ze naar de schuur.
:strip_exif()/f/image/nvmPJW3we6osPrYP8quUqRed.jpg?f=fotoalbum_large)
voordelen: redelijk betaalbaar, in diverse materialen en kleuren leverbaar
nadelen: praktische oplosbare probleempjes met o.a. onderdorpel met neuslat en bovendorpel die uitsteekt
Omdat ik van hout hout zit ik er aan te denken zoiets op maat te laten maken:
:fill(white):strip_exif()/f/image/w1loeCybtluHcDxrHfy94CKp.png?f=user_large)
In het grote kozijn zouden er dan 4 stuks van 64cm breed naast elkaar passen. Ook wil ik het zo doen dat de hellingshoek van de lamellen 5 of 10 graden wordt waardoor je meer doorkijk hebt..
Wie heeft dit gezien of zelf gedaan?
Wie heeft er tips of foto's van ideeen?
Out of de box opties zijn ook welkom