Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Uiteindelijk is het hoofddoel gamen met games zoals Cities: Skylines 2. Daarvoor ook de processor en videokaart gekozen.
Maar er gaat ook op gewerkt worden, al zal dit sporadisch zijn. Dit gaat dan over werken met AutoCAD Architecture.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In eerste instantie ging ik voor een systeem van € 1800,-, maar dat is nu inmiddels een systeem van € 2000,- geworden. Het liefst ga ik natuurlijk weer naar beneden, maar ik denk dat € 2000,- ook nog wel moet gaan lukken.
Wat betreft in elkaar zetten heb ik hier nog niet helemaal een idee bij. Of ik ga het laten doen, of ik ga het zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat overblijft van mijn setup zijn 3 schermen. Dit zijn:
uitvoering: AOC 27G2U/BK Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat RGB natuurlijk ook stroom trekt, en RGB mij geen ruk interesseert, heb ik (voor zover ik weet) alle onderdelen zonder RGB gekozen.
Ga je overklokken?
Natuurlijk wil ik zoveel mogelijk de maximum prestaties, maar uiteindelijk weet ik van mezelf dat ik het óf vergeet, óf niet weet waar en hoe in te stellen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al flink wat onderzoek gedaan. Alle recente BBG's afgegaan en meerdere reviews van onderdelen gelezen en bekeken.
Ik heb daarom paar onderdelen uit de BBG's overgenomen en een aantal hiervan een luxere uitvoering van uitgekozen.
Zo heb ik van de moederborden een versie genomen zonder Wi-Fi. Er komt gewoon bedraad internet in.
Ook ben ik van 32GB RAM uit de systemen naar 64GB RAM gegaan om voorbereid te zijn op de toekomst.
Eigenlijk is de hele build om flink voorbereid te zijn op de toekomst en de komende 5 tot 10 jaar niks te hoeven aanpassen. Mijn huidige build is ook al ruim 5 jaar oud.
Uiteindelijk is het ook gewoon een check of jullie toch niet iets beters weten.
Uiteindelijk is het hoofddoel gamen met games zoals Cities: Skylines 2. Daarvoor ook de processor en videokaart gekozen.
Maar er gaat ook op gewerkt worden, al zal dit sporadisch zijn. Dit gaat dan over werken met AutoCAD Architecture.
Wat mag het systeem gaan kosten?
In eerste instantie ging ik voor een systeem van € 1800,-, maar dat is nu inmiddels een systeem van € 2000,- geworden. Het liefst ga ik natuurlijk weer naar beneden, maar ik denk dat € 2000,- ook nog wel moet gaan lukken.
Wat betreft in elkaar zetten heb ik hier nog niet helemaal een idee bij. Of ik ga het laten doen, of ik ga het zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat overblijft van mijn setup zijn 3 schermen. Dit zijn:
uitvoering: AOC 27G2U/BK Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard onderdelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat RGB natuurlijk ook stroom trekt, en RGB mij geen ruk interesseert, heb ik (voor zover ik weet) alle onderdelen zonder RGB gekozen.
Ga je overklokken?
Natuurlijk wil ik zoveel mogelijk de maximum prestaties, maar uiteindelijk weet ik van mezelf dat ik het óf vergeet, óf niet weet waar en hoe in te stellen.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al flink wat onderzoek gedaan. Alle recente BBG's afgegaan en meerdere reviews van onderdelen gelezen en bekeken.
Ik heb daarom paar onderdelen uit de BBG's overgenomen en een aantal hiervan een luxere uitvoering van uitgekozen.
Zo heb ik van de moederborden een versie genomen zonder Wi-Fi. Er komt gewoon bedraad internet in.
Ook ben ik van 32GB RAM uit de systemen naar 64GB RAM gegaan om voorbereid te zijn op de toekomst.
Eigenlijk is de hele build om flink voorbereid te zijn op de toekomst en de komende 5 tot 10 jaar niks te hoeven aanpassen. Mijn huidige build is ook al ruim 5 jaar oud.
Uiteindelijk is het ook gewoon een check of jullie toch niet iets beters weten.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 363,90 | € 363,90 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 177,90 | € 177,90 |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC | € 759,90 | € 759,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 137,99 | € 137,99 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 Zero Dark | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6000C38 | € 219,90 | € 219,90 |
| 1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition | € 114,99 | € 114,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 157,99 | € 157,99 |
| Totaal | € 1.997,47 | |||