Hallo. Ik heb in mijn keuken een 3 fase perilex aansluiting voor de kookplaat. Mijn oude was 11kW (3 fase) en de nieuwe is 7,6kW (ook 3 fase, waarvan de afzuiging op fase 3 zit). Echter heb ik nu ook een 230v stekkerblokje wat ik in het werkblad wil laten verzinken. Die heeft ook stroom nodig. Kan ik de 3e fase van de perilex "aftappen" en aansluiten op dat 230v stekkerblok?
Vraag
Alle reacties
Nee, je mag dat niet aftakken van een krachtgroep.
Dan zou je een onderverdeler in het keukenkastje moeten plaatsen met een 3 fase hoofdschakelaar, krachtautomaat voor de kookplaat en een 1 fase aardlekautomaat voor dat stopcontact.
Mag ik vragen wat voor "stekkerblokje" je in het blad wil zetten? Op het keukenblad komt een hoop water.
Dan zou je een onderverdeler in het keukenkastje moeten plaatsen met een 3 fase hoofdschakelaar, krachtautomaat voor de kookplaat en een 1 fase aardlekautomaat voor dat stopcontact.
Mag ik vragen wat voor "stekkerblokje" je in het blad wil zetten? Op het keukenblad komt een hoop water.
Buiten dat @Ricko1 geheel gelijk heeft...
Waarom wil je een (naast het al genoemde water) vuilverzamelend stopcontact in je werkblad hebben... (Dat is iets wat ik al niet snap van de in het blad afzuigende Bora's.... Dat gaat erger zijn dan een keyboard en die zijn al erger dan de pleebril)
Waarom wil je een (naast het al genoemde water) vuilverzamelend stopcontact in je werkblad hebben... (Dat is iets wat ik al niet snap van de in het blad afzuigende Bora's.... Dat gaat erger zijn dan een keyboard en die zijn al erger dan de pleebril)
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.