2.5Gbit switch, eenderwelke reden om niet met het basis mode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGsubbie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 13:12
Ik ben van plan om over te stappen naar Proximus 2.5Gbit Fiber. De modem komt inclusief een enkele 10Gbit LAN poort, de rest is 1Gbit. Daarmee dat ik een netwerk switch wil die het verder kan verdelen. Ik heb maar 3 uit-poorten nodig op de switch. Eén voor mijn desktop, één voor een 2.5Gbit in naar 1Gbit out router, en één voor een 2.5Gbit NAS (toekomstige aankoop.) Ik woon alleen, deel mijn netwerk met niemand.

Ik wil liefst zo goedkoop mogelijk blijven, zolang het geen troep is.

Ik heb geen merkvoorkeuren.

uitvoering: Trendnet TEG-S350

Bovenstaand is de goedkoopste beschikbaar. Is er een reden om met een duurdere te gaan?

Beste antwoord (via MGsubbie op 14-03-2024 13:15)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Nee hoor, als jij "gewoon" je platte netwerk die vanuit je router/modem komt wilt switchen, lekker voor het goedkoopste model gaan.

Duurdere modellen hebben vaak meer functies, zoals inderdaad een management GUI, VLAN support, IGMP snooping (handig voor IPTV), etc.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 22:46
De vraag is of je een unmanaged("domme") of managed switch wil. Ga je bijvoorbeeld VLAN's willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGsubbie
kcRogue schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:31:
De vraag is of je een unmanaged("domme") of managed switch wil. Ga je bijvoorbeeld VLAN's willen gebruiken?
Nee, alle gebruik staat al beschreven in de post.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Nee hoor, als jij "gewoon" je platte netwerk die vanuit je router/modem komt wilt switchen, lekker voor het goedkoopste model gaan.

Duurdere modellen hebben vaak meer functies, zoals inderdaad een management GUI, VLAN support, IGMP snooping (handig voor IPTV), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGsubbie
RnB schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:59:

Oké, bedankt.