Keuken te hoog geplaatst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitaatje
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-04 12:33
Lieve mensen ik zit met een groot probleem.
Ik ben 160 mtr en sinds mei vorig jaar naar een nieuwe woning verhuisd. Daar hebben we een nieuwe keuken in moeten plaatsen. We hadden in de winkel al gemeten wat de maximale hoogte van de keuken mag zijn vanwege mijn lengte en die van mijn man.Nu heeft de Keukenboer mijn keuken geplaatst en ze hebben die op 1,5 cm hoger geplaatst dan qua mijn lengte kan en ook dan in de winkel was afgesproken. Kortom, het keukenblad is echt te hoog. Ze lieten me bij aflevering weten dat ze het niet kunnen oplossen omdat anders de vaatwasser niet meer open kan.

Maar nu, we dachten een oplossing te hebben. Onze Vloerenlegger kwam met de oplossing. In de huiskamer en hal ligt een beschadigde linoleumvloer van de vorige bewoners.Over de oorspronkeleijk linoleumvloer zouden ze een extra dun laagje folie te leggen van 0,5 cm om te zorgen dat ik nét boven mijn keukenblad uit kom. Daaroverheen komt dan de pvc-vloer waar al een ondervloer van 1 cm aan vast zit. Een paar maanden later begon mijn pvc-vloer te kraken en hoorden we van de vloerenwinkel dat we er nooit een extra laat onder hadden mogen leggen. En nu?

Ik ben in paniek want ik weet niet hoe dit opgelost moet worden. De Vloerenlegger heeft verder geen oplossing. De Vloerenlegger opperde om alles eruit te halen en er een extra laagje beton-cementvloer over te storten. Maar ik heb bedacht dat dit het probleem niet op lost want dat komt de keuken alsnog omhoog en is het weer te hoog voor me. En de keuken met de stelpoten IN de nieuwe betonlaag zetten is volgens mij geen optie.

Heeft iemand een tip om het hoogteverschil van 1,5 cm te overbruggen? keuken vervangen is geen optie want die heeft 32000 euro gekost.

Dank voor jullie advies.

Anita Smit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
anitaatje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:19:

Heeft iemand een tip om het hoogteverschil van 1,5 cm te overbruggen? keuken vervangen is geen optie want die heeft 32000 euro gekost.
Dat is echt iets wat je bij de keukenleverancier terug moet leggen. (dan moeten ze maar een aanpassing maken en/of een ander model vaatwasser zoeken.)

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 14-03-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@anitaatje Ik heb je post even verplaatst naar een nieuw topic: daar past het beter :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:08
En de keuken met de stelpoten IN de nieuwe betonlaag zetten is volgens mij geen optie.
Je hoeft dan ook niet bij te storten onder de keukenkastjes, even een latje aanbrengen dat het cement niet onder de kastjes vloeit en onder de keuken blijft alles bij het oude.

Je hebt twee opties:
1: Keuken omlaag
2: Vloer omhoog.

Als je toch al met de vloer aan de gang moet dan is dat de simpelste oplossing. (kijk wel even hoe je uitkomt met deuren/drempels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:36
Maar nu, we dachten een oplossing te hebben. Onze Vloerenlegger kwam met de oplossing. In de huiskamer en hal ligt een beschadigde linoleumvloer van de vorige bewoners.Over de oorspronkeleijk linoleumvloer zouden ze een extra dun laagje folie te leggen van 0,5 cm om te zorgen dat ik nét boven mijn keukenblad uit kom. Daaroverheen komt dan de pvc-vloer waar al een ondervloer van 1 cm aan vast zit. Een paar maanden later begon mijn pvc-vloer te kraken en hoorden we van de vloerenwinkel dat we er nooit een extra laat onder hadden mogen leggen. En nu?

Ik ben in paniek want ik weet niet hoe dit opgelost moet worden. De Vloerenlegger heeft verder geen oplossing. De Vloerenlegger opperde om alles eruit te halen en er een extra laagje beton-cementvloer over te storten. Maar ik heb bedacht dat dit het probleem niet op lost want dat komt de keuken alsnog omhoog en is het weer te hoog voor me. En de keuken met de stelpoten IN de nieuwe betonlaag zetten is volgens mij geen optie.
De keukenboer heeft zich in eerste instantie niet aan de afspraken gehouden, want dat betreft ligt het probleem daar en ik hoop dat je rechtsbijstand hebt want ik denk niet dat je er zomaar uit komt. Alhoewel ik weet niet hoe de relatie is maar het gaat om veel geld.

Wat betreft de vloer, als je bewijs hebt dat de vloerenwinkel heeft aangegeven dat je het op een extra laag kon leggen en dat dat op zijn advies is gedaan zou die daarvoor de schade moeten vergoeden. Ook een gevalletje rechtsbijstand mocht je er niet uitkomen. Bij mijn eigen huis was een laminaat vloer op tapijt gelegd, wist het bij de koop al, maar dat piepte en kraakte ook enorm. SInds ik het heb vervangen is de vloer 1.5cm lager te komen liggen dus lekker kier onder de deur maar het is wel nu zoals het hoort.

Piepte en kraakte de vloer niet erg veel toen die net lag. De ruimte en de drukverschillen worden te groot dat het na verloop van tijd kieren, krom trekt en losraakt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
De Vloerenlegger opperde om alles eruit te halen en er een extra laagje beton-cementvloer over te storten. Maar ik heb bedacht dat dit het probleem niet op lost want dat komt de keuken alsnog omhoog en is het weer te hoog voor me. En de keuken met de stelpoten IN de nieuwe betonlaag zetten is volgens mij geen optie.
Dat is wel degelijk een optie hoor. Ik ken de precieze situatie van je keuken natuurlijk niet, maar in principe kan je alle plinten van je keuken verwijderen, hier een foambandje of iets dergelijks vlak voor de stelpoten plaatsen waardoor de egaline of egalisatiemortel niet onder het keukenblok kan vloeien en de vloer vervolgens ophogen. De plinten moeten natuurlijk even ingekort worden, maar dat is geen ingewikkelde klus.

In mijn keuken is dit ook zo gedaan. De keuken werd eerder geplaatst dan de gietvloer. De gietvloer loopt dus maar tot de stelpoten en is ongeveer een halve cm dik. De plint valt hier gewoon voor en je ziet er niets meer van. In principe zou dit bij jou precies hetzelfde zijn, maar wordt de laag nog wat dikker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

de huiskamer is een paar deuren verderop

[ Voor 69% gewijzigd door We Are Borg op 14-03-2024 12:35 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:12

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@anitaatje

ik mis even waarom de Keukenboer hier verder niet de probleemeigenaar is gemaakt.

Als die maatvoering gewoon op papier heeft gestaan, dan mogen zij de boel oplossen. Je gaat mij niet vertellen dat voor die vaatwasser niet een oplossing gemaakt kon worden.

Er zijn zelfs vaatwassers die je hoger inbouwt om makkelijker in te laden.

Ze komen er (imho) wel heel makkelijk vanaf door te roepen: "nee kan niet."

32 ruggen aan keuken en dan zo'n fuckup 8)7 |:(

ps: Haal even je gewone naam weg. Schermnaam is hier voldoende.

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 14-03-2024 12:00 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:43
Afgezien van touwtrekken met de keukenboer: waarom egaline?

Plaatjes MDF zijn veel makkelijker en zonder geklieder en nattigheid.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Keuken is niet conform afspraak geleverd. Voor een keuken van 32k mag je verwachten dat dit in orde is.
Voordat je gaat klooien met egaline etc zou ik het bij de keukenboer neerleggen, desnoods via een officiele ingebrekestelling.

Je vloer verhogen kan altijd nog, maar slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 07:11
Groningerkoek schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:31:
[...]

Je hoeft dan ook niet bij te storten onder de keukenkastjes, even een latje aanbrengen dat het cement niet onder de kastjes vloeit en onder de keuken blijft alles bij het oude.

Je hebt twee opties:
1: Keuken omlaag
2: Vloer omhoog.
Er is misschien nog een 3de optie:
3: dunner werkblad.

Als het nu een werkblad van 3 cm is, dan kan die misschien vervangen worden door eentje van 1 à 1,5 cm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:57
Ik vind het ook wat vreemd dat je voor een keuken van 32K zelf naar oplossingen bent gaan zoeken. Waarom heb je dit niet direct bij de keukenboer gelegd? Was de hoogte op papier gewoon vastgesteld (ik neem aan van wel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nu heeft de Keukenboer mijn keuken geplaatst en ze hebben die op 1,5 cm hoger geplaatst dan qua mijn lengte kan en ook dan in de winkel was afgesproken. Kortom, het keukenblad is echt te hoog. Ze lieten me bij aflevering weten dat ze het niet kunnen oplossen omdat anders de vaatwasser niet meer open kan.
En toen? Hebben jullie simpelweg amen gezegd en die 32.000 euro overgemaakt? Ik hoop toch dat je het geld achterhoudt, totdat de keukenboer dit voor jullie oplost. Met je vloer gaan lopen klooien brengt je weer in de problemen met deuren/kieren etc. En het is gewoon zonde, want het is een probleem van de keukenleverancier.

Dat vaatwasser probleem is hún probleem, niet jouw probleem.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:12
Dan lijkt mij een keuken eerder te laag B)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:14

Barrycade

Through the...

Nou weet ik niet zo goed in te schatten of 1,5 cm te hoog nu echt tot problemen leidt.

Zou het niet zo kunnen zijn dat je keuken welliswaar hoger staat dan lijkt afgesproken maar dat men hierbij rekening heeft gehouden dat er nog een nieuwe vloer in zou komen na plaatsen?

Maar een vaatwasser die niet open kan zou voor mij wel een probleem zijn.

Staat je keuken in een aparte ruimte? Dan zou je inderdaad je vloer kunnen ophogen en je plint onder je keuken inkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:35

Honesty

kattenneus!

Het probleem is nu toch de krakende pvc vloer? De vloerlegger kan die hoger maken door inderdaad zijn voorstellen, de keuken blijft dan hetzeflde(alleen de plint moet dan ingekort worden. Andere optie is inderdaad smaller en minder mooi aanrechtblad maar lijkt me dat de keukenboer na maanden geen klacht te hebben gehoord hier blij mee is.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Barrycade schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:52:
Nou weet ik niet zo goed in te schatten of 1,5 cm te hoog nu echt tot problemen leidt.
Precies. Dat verschil is vergelijkbaar met wel of geen schoenen aan. Niet tussen een prima werkhouding en een hele slechte.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn vrouw is ook 160cm (geen 160 meter gelukkig), en wij hebben een standaard hoogte welke prima is. Hoeveel cm is je werkblad? Want het lijkt alsof je een heel dik werkblad hebt ?

Dat zijn dingen die een verkoper dan wel even had kunnen melden.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 14-03-2024 13:58 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:35

Honesty

kattenneus!

bombadil schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:56:
[...]

Precies. Dat verschil is vergelijkbaar met wel of geen schoenen aan. Niet tussen een prima werkhouding en een hele slechte.
De laatste cm is natuurlijk altijd de gene waarvan je last je hebt, misschien kan ze alleen koken met schoenen aan en op de tenen en is juist die centimeter de laatste druppel waardoor ze niet kan werken aan het aanrecht. Mijn stiefschoonmoeder is ook klein(ik 1,90) en die kan ook zonder krukje niks doen met onze maxi keuken.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:08
cadsite schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:34:
[...]

Er is misschien nog een 3de optie:
3: dunner werkblad.

Als het nu een werkblad van 3 cm is, dan kan die misschien vervangen worden door eentje van 1 à 1,5 cm
Is een oplossing, maar bij een keuken van 32K zal dat vast geen goedkope oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:25
Barrycade schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:52:
1,5cm is in diverse situaties heel erg bepalend en dit is er 1 van.

Ik ben zelf lang en in de meeste keukens heb ik na een korte periode last van mijn rug omdat je gek staat als je aan het snijden bent of in pannen staat te roeren.
Ik kan me dus goed voorstellen dat als je klein bent het nog irritanter kan zijn als je je ellebogen te hoog moet houden om goed te kunnen snijden, lades net ongemakkelijk hoog zijn, etc.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
Groningerkoek schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:05:
[...]

Is een oplossing, maar bij een keuken van 32K zal dat vast geen goedkope oplossing zijn.
Een "keuken van 32k" kan verschillende oorzaken hebben hé.
Heel groot
veel en dure toestellen
duur werkblad
dure fronten
grote winstmarge
...

Los van dat alles. Het begint allemaal met wat er op papier staat en wat er in de kleine lettertjes staat.

In Vlaanderen zeggen we dat het een haartje kan verschillen, maar een haar van een metser is gemakkelijk een cm dik. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 12:24
Honesty schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:53:
Het probleem is nu toch de krakende pvc vloer? De vloerlegger kan die hoger maken door inderdaad zijn voorstellen, de keuken blijft dan hetzeflde(alleen de plint moet dan ingekort worden. Andere optie is inderdaad smaller en minder mooi aanrechtblad maar lijkt me dat de keukenboer na maanden geen klacht te hebben gehoord hier blij mee is.
Als je de vloer ophoogt, zou ik er eerst naar kijken of daarna bijvoorbeeld de vaatwasser of de koelkast er überhaupt nog uit kan als deze onderhouden, gerepareerd of vervangen moet worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Keuken slippers/pantoffels aandoen zit je zo dik een cm hoger, wel apart dat die 1,5 cm een onoverbrugbaar probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:08
Was al vermeld, deze kan weg.

[ Voor 84% gewijzigd door ouwefreaker op 14-03-2024 17:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 19:00

bebopper

I'm an absolute beginner...

Lees ik het nu goed dat
1) de keuken is geplaatst en te hoog was
2) de vloer is opgehoogd als oplossing
3) deze vloer een paar maanden later is gaan kraken
4) je nu een nieuwe oplossing zoekt?

Ofwel: de keuken is al een paar maanden geleden opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anitaatje
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09-04 12:33
Dank voor jullie tips. Uiteraard heb ik eerst geklaagd bij de keukenverkoper. Die gaf aan dat de keuken niet aangepast kan worden omdat de vloer van ons huis blijkbaar scheef loopt en aan de ene kant hoger is dan de andere kant. Dus hebben ze gekozen voor de oplossing het dichtsbij mijn lengte. Helaas zit er dan aan de ene kant van de keuken net 2 cm verschil en dat verschil maakt dat het werkblad daar te hoog is voor mij. Daar kwam we achter toen de keuken was geplaatst. Het is een U-keuken met een keramisch dun werkblad. De tip met keukenslippers vind ik grappig omdat ik natuurlijk niet op blote voeten sta te koken. De keuken stond al op maximale hoogte voor mij omdat ik een man heb van 190 cm en die moet geen rugklachten krijgen omdat de keuken voor hem te laag is. Maar goed, ik begrijp jullie vragen hoor. Het is ook stom probleem. maar eh.... ik heb veel tips van jullie gelezen over hoe dit opgelost kan worden. Mijn grote dank hiervoor. Als het is opgelost, zijn jullie van harte welkom om een keer een hapje te komen eten :-)

De keuken is zo duur omdat ik een kookgek ben en inderdaad dure apparatuur heb en een werkblad van keramiek. Het is ook een grote keuken met veel kasten en veel werkblad. Ook de achterwanden zijn van keramiek. Dat maakt dat de keuken duurder is. Maar ik hoop er dan ook de rest van mijn leven mee te kunnen koken. Maar ik heb wat handige tips tussen jullie commentaren gezien. Ik kreeg vandaag ook een aantal tips als "alle vloeren eruit en een dikkere cement-dekvloer storten en daarna de pvc" en ook de tip "alles eruit tot de betonlaag en een epoxyvloer storten van een maar cm dik".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En de keuken met de stelpoten IN de nieuwe betonlaag zetten is volgens mij geen optie.
Als de vloerenboer of aannemer vóór de poten van de keuken een aftimmering maakt kan het beton niet onder de kastjes doorlopen. De poten blijven dan op de oude vloer staan en de nieuwe vloer komt er dan voor.

Bij ons is de keukenvloer betegeld met grote tegels. De tegelzetter heeft de tegels tot de pootjes gelijmd, onder en achter de pootjes is het gewoon kaal beton. Er komt een plint voor dus niemand ziet of merkt het.

Het enige is en blijft de situatie met de klep van de vaatwasser, die moet kunnen draaien. Maar dan nog geloof ik niet dat die helemaal tot aan de vloer beweegt. Meestal zit er 10-15 cm tussen de vloer en het scharnier van de klep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34
Ik snap niet waarom een keuken niet lager kan, maar de vloer wel hoger. Hoe voorkom je nu dan het vaatwasserprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 07:05
In ons nieuwe huis liggen nu nog plavuizen in de verouderde keuken, die niet lekker lopen op blote voeten. Onder onze keuken bevindt zich de slaapkamer van de onderburen die ik s'morgens niet steeds niet wil wekken met mijn gestamp. Om die redenen draag ik daar Crocs instappers van een paar tientjes met een flink dikke zool, ruim 2,5 cm dikker dan een normale slof.
Nadeel voor mij is dat het aanrechtblad te laag was en nu nog meer .

Er zijn volop versies van, ook voor keuken- en horecapersoneel (met antislip). Is het proberen waard..

[ Voor 6% gewijzigd door Gethijsem op 15-03-2024 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
I-King schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:53:
Ik snap niet waarom een keuken niet lager kan, maar de vloer wel hoger. Hoe voorkom je nu dan het vaatwasserprobleem?
Je voorkomt het niet, maar je schuift het probleem dan voor je uit, tot het moment dat de vaatwas uit de keuken moet (en niet meer kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:51

mrc4nl

Procrastinatie expert

Er zijn zoveel mogelijkheden om dit gedaan te krijgen.

Pootjes onder de kastjes inkorten. Of vervangen door kortere pootjes, desnoods houten klosjes.
Vloer ophogen, en dan heb je de keuze door alleen op te hogen waar je loopt, of ook onder de kastjes.
egaline, zandcement, anhydriet. Kies desnoods meteen voor tegels. Scheelt je ook weer en paar mm.

Plaatsing vaatwasser kan wel interessant worden, maar meestal zijn die toch wel een stuk lager dan de nishoogte. maar zolang wij die niet weten kunnen wij daar niets over zeggen of dit wel of niet gaat passen

ora et labora

Pagina: 1