Hallo Tweakers gebruikers,
Iedere gamer is altijd wel opzoek naar upgrades voor zn pc, nu ik dus ook.
Mijn setup is als volgt:
CPU: Ryzen 7 3800x
GPU: Gigabyte Aorus 1080ti
MBD: Gigabyte B550m Aorus PRO
RAM: 32GB Gskill Ripjaws 3600mhz
Soms mis ik bij zwaardere games een beetje meer fps, nu speel ik op 1440p en haal ik bij high settings gemiddeld 60/70 fps, Soms 50 fps.
Ik zit zelf te denken aan een nieuwe gpu, 3080 of een 4070?
Volgensmij zijn er niet heel veel betere cpu's voor mijn AM4 socket. Of wel?
Nu heb ik het idee dat mijn pc relatief warm wordt, bij gemiddelde games wordt mijn cpu 50/55 graden en bij zwaardere games naar +-70 graden, er zit een stock amd wraith prism op als cooler. Mn gpu wordt vrij snel warm, 65 tot maximaal 75 dit schijnt voor mijn model normaal te zijn? Kan warmte invloed hebben op de prestaties van mijn pc?
Ik heb 4 fans voor lucht naar binnen en 1 voor lucht naar buiten met dus een stock cpu cooler.
Alle tips voor verbeteringen zijn welkom!
Iedere gamer is altijd wel opzoek naar upgrades voor zn pc, nu ik dus ook.
Mijn setup is als volgt:
CPU: Ryzen 7 3800x
GPU: Gigabyte Aorus 1080ti
MBD: Gigabyte B550m Aorus PRO
RAM: 32GB Gskill Ripjaws 3600mhz
Soms mis ik bij zwaardere games een beetje meer fps, nu speel ik op 1440p en haal ik bij high settings gemiddeld 60/70 fps, Soms 50 fps.
Ik zit zelf te denken aan een nieuwe gpu, 3080 of een 4070?
Volgensmij zijn er niet heel veel betere cpu's voor mijn AM4 socket. Of wel?
Nu heb ik het idee dat mijn pc relatief warm wordt, bij gemiddelde games wordt mijn cpu 50/55 graden en bij zwaardere games naar +-70 graden, er zit een stock amd wraith prism op als cooler. Mn gpu wordt vrij snel warm, 65 tot maximaal 75 dit schijnt voor mijn model normaal te zijn? Kan warmte invloed hebben op de prestaties van mijn pc?
Ik heb 4 fans voor lucht naar binnen en 1 voor lucht naar buiten met dus een stock cpu cooler.
Alle tips voor verbeteringen zijn welkom!