Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goedheiligman
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-05 22:43
[verwijderd]

[ Voor 99% gewijzigd door Goedheiligman op 14-03-2024 09:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:22
Als je 100k op je rekening hebt staan over een jaar en met dat salaris zou je toch wel appartement moeten kunnen kopen? Wel buiten Amsterdam dan natuurlijk. En laag salaris: je bent net begonnen, je verdient prima lijkt mij.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:57

Zenix

BOE!

Goedheiligman in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"
Op basis daarvan is je salaris dus ruim 50k. Maximale hypotheek is zo'n 230k, met spaargeld zit je nu op 280k, volgend jaar dus 330k met 100k.

Volgens Funda zijn in 50km rondom Amsterdam op dit moment bijna 3000 huizen te kopen tot 300.000
Als je in de buurt van Amsterdam wilt blijven, dan is het lastig inderdaad. In ons sector is thuiswerken de norm, dus als je wat verder weg gaat zoeken, dan ziet de toekomst er een stuk beter uit.

En anders inderdaad gewoon solliciteren, als je er 10k bij kan krijgen, dan is je hypotheek gelijk zo'n 275k, dus dat heeft een behoorlijke impact.

Ik kan nou niet spreken van stagnatie, omdat je van 2400 naar 3450 en nu naar 3900 bent gegaan, dat zijn geen kleine stappen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-10 18:57
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je verwachtingen er concreet uit zien. Je bent een starter en even redelijk genomen, je verdient nu al ruim boven een modaal inkomen. En even snel in de statistieken kijken al ruim boven een starters salaris voor jouw functie. Je zit ongeveer op het gemiddelde loon voor een software ontwikkelaar in Nederland. Helemaal niet slecht voor iemand van midden 20.

Ik vraag me af of je wel een gezond perspectief hebt van waar je staat. En van wat je kan. Werkstudent of echt in dienst maakt nogal verschil.

Qua toekomstperspectief, je hebt last van dezelfde macro economische ontwikkelingen als iedereen maar hebt een veel beter startpunt dan veel van je leeftijdsgenoten. Bovendien is er met wat meer ervaring nog zat ruimte om te groeien.

Je hebt lijkt mij juist een prima toekomstperspectief.

Wel zitten in je verhaal waardevolle lessen. Heb je afspraken met een werkgever zet ze op papier. En niet in algemeenheden, maar concreet. En zorg dat er een handtekening bij staat. Also ik zou niet snel akkoord gaan met verwijzingen naar het salaris van collegas als reden om salarisverhogingen tegen te houden of te beperken. Echt totaal geen relevante informatie. En een slappe smoes. Sowieso ook geen vaststaand referentie kader.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als je dit jaar begonnen bent met werken (parttime werkstudent telt niet) en nu al rond de 4K bruto zit dan heb je echt niks te klagen, er zijn mensen die heel veel meer dan paar maanden werkervaring hebben en niet veel meer verdienen.

Je moet je realiseren dat het 9/10 werkgevers echt niet boeit dat je cum laude bent afgestudeerd. Het was anders geweest als je op de universiteit een PHD had gehaald in een niche onderwerp, maar HBO software engineers zijn er genoeg.

Ja de economie is op dit moment opgeblazen en je kunt met een normaal salaris geen dikke villa kopen, maar dat trekt over een jaar of 10 wel weer bij, en tegen die tijd zul je ook vast wel een hoger salaris hebben.
Voor nog geen half jaar aan echte werkervaring heb je totaal onrealistische verwachtingen als je dit niet genoeg vindt. Je hebt nu enorme groei gehad omdat je bij dezelfde werkgever in volwaardige loondienst bent gegaan, maar menig andere werkgever gaat je echt niet zomaar je huidige salaris bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

Croga

The Unreasonable Man

Laten we beginnen met de opties die je stelt om "omhoog" te gaan;

- Je gaat alleen voor Uber of Booking werken als je extreem masochistisch bent. Wat jij "Tier 3" banen noemt is gewoon jezelf martelen.
- Een fixatie op Amsterdam gaat er voor zorgen dat je nooit genoeg geld verdient. Kijk gerust eens buiten de randstad. Met dit soort salarissen heb je elders in Nederland een huis met tuin, 300 vierkante meter perceel, 150 vierkante meter woonoppervlak.

Mijn advies: Spring uit de mallemolen. Je hebt een leuk salaris, zou bij een gemiddelde consultancy iets soortgelijks of meer, inclusief lease auto kunnen krijgen en dan verdien je meer dan genoeg om een leuk appartement of huisje te kopen. En dan mag je veel leukere dingen gaan doen dan jezelf bij Uber of Booking in een hokje opsluiten om misbruikt te worden.

Wat ontwikkeling betreft; ga die dingen doen die je leuk vindt om te doen. Daar groei je 100 keer harder door dan de dingen te doen die je denkt dat verwacht worden. Gewoon oppakken wat er op je pad komt. Zo ben ik met mijn MBO opleiding door de jaren heen gegroeid naar een omzet van 2 ton per jaar en daarna door naar het werk wat ik leuk vindt om te doen en dus iedere dag weer extreem veel lol hebben (niet meer voor die 2 ton maar dat interesseert me ondertussen ook gewoon niet meer :-D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 06:00
Als jij in 1 jaar ~40k€ kan groeien in spaarsaldo dan is dat niet matig. Dat is 10-13x zoveel als de gemiddelde Nederlander en dus zeker geen slechte positie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:13
Sorry dat ik het zeg, maar zoals je het nu omschrijft heb je voor jouw hoeveelheid werkervaring een normaal salaris. Je hebt geen master (wat je dus op je huidige baan nekte tov de master met AI volgens de "intel"), werkervaring is eigenlijk een bijbaantje geweest, dan is tegen de 4k per maand gewoon heel netjes. Uiteraard kan je jouw positie verbeteren met studie zoals master en certificaten, maar de opbrengst zal denk ik minimaal zijn.

Ook is met jouw salaris en spaargeld best wat mogelijk op de huizenmarkt, zeker als je nog een jaar vol door kan sparen met nauwelijks uitgaven is 300k voor een woning beschikbaar hebben bereikbaar. En voor dat bedrag zijn er best woningen te koop, alleen voldoen die misschien niet volledig aan al jouw wensen (locatie, oppervlakte, tuin, hoeveel er geklust moet worden).

Ik snap dat je het gevoel hebt op een dood spoor te zitten, maar ik denk dat je genoeg mogelijkheden hebt om eruit te komen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

-tom-562

Oliesjeik

Een starter met een brutosalaris van bijna 4k, hoe kan je dat nu een matig toekomstperspectief vinden 7(8)7 tijd voor een reality check denk ik.

Ik zou je niet focussen op Amsterdam

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Afhankelijk van je verantwoordelijheden is €3.900,- voor een WO bachelor 'goed' tot 'zeer goed'.

Als je elk jaar een paar honderd omhoog gaat en wanneer je meer verantwoordelijkheid krijgt, meer dan een paar honderd.
Zit je binnen een aantal jaar op €5.000,-

En als je dat niet zit, kun je dan van baan wisselen om er wel op te zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:00
Met 100k op de bank en je salaris zit je al op een punt waar veel mensen hun hele werkende leven niet komen. Als je je dat eenmaal realiseert en je even wat langer de tijd neemt komt dat appartement in Amsterdam er vanzelf wel. En je kan gewoon klein beginnen. En wellicht klein blijven omdat je toch niet veel spullen koopt 😉.

Je bent jong, geniet van je leven en maak je niet te druk om anderen die ‘meer’ hebben of het ‘makkelijker’ hebben.

Frustratie en negatieve gevoelens kosten bakken met energie die je beter in andere dingen kan stoppen.

Wees blij met wat je allemaal hebt bereikt nu al.
En neem daar een positieve houding mee aan. Dan bereik je nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Je wilt een huis in je uppie kopen, dan is 50m2 toch al te groot?
Als je dat doet in dorp buiten amsterdam is het prima te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:02
Ik zou lekker remote gaan ik zit dan wel in de info sec maar voor ik zit lekker in Twente met glasvezel verbinding en mijn werk gever zit in Södertalje Zweden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:07
Ik weet niet hoe de lonen voor software ontwikkelaars rondom Amsterdam gemiddeld zijn, maar in de rest van Nederland mag je heel blij zijn als je meer dan €4500 per maand krijgt. Dat geldt ook voor mensen met 20 jaar ervaring. Wil je meer, dan heb je volgens mij twee opties: detachering (veel reistijd, steeds andere projecten) of ZZP (zelf projecten zoeken). Beiden hebben grote nadelen, maar bij detachering is €7-8k haalbaar. Als ZZP'er kun je zelfs richting €15k gaan, maar hou er rekening mee dat je ook veel meer kosten hebt waardoor je netto ruim onder de €10k blijft. Optie 3 is er ook nog: een ander beroep zoeken, maar ik denk dat je daar niet op zit te wachten.

Lang verhaal kort: je zit al bijna aan je maximum, terwijl je net begonnen bent. Natuurlijk stijgt dat de komende 20 jaar door inflatie, maar de huizenprijzen blijven ook stijgen. Je hebt gelijk dat het bijna onmogelijk is om een huis te kopen, maar het is heel lastig om dat zelf op te lossen. De beste optie om snel een huis te kopen: zoek een partner (met inkomen) en koop samen een huis.

Sparen is eigenlijk geen optie, want als een huis 5% in waarde stijgt is dat bij €500.000 al €25.000 per jaar. Het is lastig om dat bij te houden, laat staan dat je dan nog extra kunt sparen. Er zijn ook jaren geweest waarin huizen 20% stegen, dat is €100.000 in 1 jaar. Hoe langer je wacht, des te lastiger het wordt, tenzij je nu iets koopt waar je eigenlijk niet wil wonen zodat je mee kunt liften op die stijging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

clements schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:11:
Als jij in 1 jaar ~40k€ kan groeien in spaarsaldo dan is dat niet matig. Dat is 10-13x zoveel als de gemiddelde Nederlander en dus zeker geen slechte positie.
|:( Als jij bij je ouders woont en je hele salaris kan sparen, kan jij dat ook. Dat is toch juist het probleem? TS wil niet bij z'n ouders wonen en wil een koopwoning.

Voor de TS: Met jobhoppen* groeit je salaris het snelst, zo simpel is het, helemaal met jouw papieren.

*niet met een te hoog interval uiteraard

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 23:41
Ik begrijp je topic niet zo goed, je toekomstperspectief is gegeven je achtergrond en leeftijd prima, en je hebt ook een aantal goede stappen gezet in je opleidingstraject, waardoor je perspectief meer dan goed is. Je uitdaging zit hem denk ik in een combinatie van (a) het bijstellen van je eigen wereldbeeld en verwachtingen en (b) het met een positieve outlook capitalizeren van de kansen die voorbij gaan komen.

Dat gezegd hebbende, als je ontevreden bent dan moet je denk ik kijken wat je aan die ontevredenheid kan doen. Ik haal uit je verhaal dat je dingen wilt die je in je huidige situatie niet kan krijgen (een huis kopen bijv.), dan moet je die situatie gaan veranderen. Immers heb je dat in het verleden ook gedaan, dat kun je vast weer.

Wat betreft het trimodale verhaal. Het hoeft niet zo te zijn dat je voor een hogere tier bedrijven je helemaal stuk moet werken (zoals gesuggereerd wordt in sommige reacties), dat hangt er helemaal vanaf, daarnaast is het ook relatief aan wat je gewend bent. De compensatie ligt daar inderdaad een (flinke) factor hoger, maar dat is denk ik niet de belangrijkste reden om er te gaan werken. Het bied namelijk ook een werkomgeving waarin je snel kan groeien met zeer competente collega's om je heen, en daar zit hem denk ik veel meer de kern van wat dergelijke plekken bieden (uiteraard gaat het hier om gemiddelde, je hebt altijd betere en slechtere plekken binnen bedrijven).

Ik denk als je je mindset omdraait van "ik ben ontevreden want ik stagneer", naar "wat heb ik nodig om tevreden te zijn" en daar concrete stappen aan verbind, je dat een stuk verder gaat brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:02

Theo

moederbord

-tom-562 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:59:
Een starter met een brutosalaris van bijna 4k, hoe kan je dat nu een matig toekomstperspectief vinden 7(8)7 tijd voor een reality check denk ik.

Ik zou je niet focussen op Amsterdam
Een beetje ook mijn gedachte. De TS is rond de 24 jaar oud, is net afgestudeerd in een heel generieke richting en heeft een monsterlijke 3.900 euro als STARTSALARIS kunnen uitonderhandelen. IK gok dat er maar weinig personen zijn die dat hebben, of hebben gehad. Veel personen doen er 10 jaar over om op zo'n salaris te komen.. het lukt hem om 40.000 euro te sparen PER JAAR. OOk dat is iets dat half Nederland nog niet eens lukt in een heel leven...

Amsterdam is momenteel een plek waar de huizen voor puur goud verkocht worden. Het maakt niet uit wat voor krot het is; de postcode is enkel al een paar ton waard. Er zijn daardoor bijna geen mensen die iets kunnen kopen in Amsterdam. Ook tweeverdieners hebben dit probleem.

Het komt bij mij een beetje over alsof @Goedheiligman een snowflake is en denk dat alles maar aan moet komen waaien, of hij denk alles te kunnen/mogen/willen. En wanneer dit niet het geval is dat het hij is die zielig is, tewijl hij enkel een rality check nodig heeft.

@Goedheiligman :
- 3.900 euro als startsalaris is heel netjes, en best erg hoog. Gefeliciteerd ermee :)
- 40.000 euro kunnen sparen per jaar is enkel weggelegd voor de happy few. Gefeliciteerd ermee :)
- Niet een woning kunnen kopen in Amsterdam op een enkel salaris is iets waar iedereen in Nederland mee te maken heeft. Dat ligt niet aan jou helaas...
- Sterker nog, zowat niemand kan op een startsalaris zonder overwaarde van een vorige woning een woning kopen in Nederland. Jij wel klaarblijkelijk. Gefeliciteerd ermee :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Wel eens met @Theo .
TS schrijft:
Die ex woonde in Oud-West en had het geluk dat haar ouders alles betaalden. Ik heb zulke luxe echter niet. Ik woon nu sinds kort tijdelijk weer bij mijn ouders.
Maar is zelf weer bij z'n ouders ingetrokken en heeft dus wèl die luxe om eindeloos verzorgt te worden.
Niet zo prettig voor de ouders om te zien dat het volwassen kind op zolder komt wonen en gratis eten/douchen/radiator op max/etc. terwijl het spaargeld tegen de plinten aanklotst.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:45
Theo schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:58:
[...]

een monsterlijke 3.900 euro als STARTSALARIS kunnen uitonderhandelen. IK gok dat er maar weinig personen zijn die dat hebben, of hebben gehad. Veel personen doen er 10 jaar over om op zo'n salaris te komen
Niet overdrijven, €3000 is tegenwoordig gewoon gemiddeld als startsalaris voor een hoger opgeleide (master tenminste, TS heeft alleen een BSc). Na 3 jaar elk jaar 10% erbij zit je dan ook al op €3900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je denkt hier te moeilijk over. Als je vind dat je te weinig verdient, kijk dan eens rond naar andere banen. Dat hoeft echt geen Uber of Booking te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

JJ Le Funk schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:04:
Wel eens met @Theo .
TS schrijft:
[...]

Maar is zelf weer bij z'n ouders ingetrokken en heeft dus ook die luxe om eindeloos verzorgt te worden.
Niet zo prettig voor de ouders om te zien dat het volwassen kind op zolder komt wonen en gratis eten/douchen/radiator op max/etc. terwijl het spaargeld tegen de plinten aanklotst.
Maar ook bij je ouders inwonen hoeft niet gratis te zijn. Ik ken genoeg mensen van begin/midden 20 die bij hun ouders wonen en gewoon meebetalen aan alle leefkosten. Het geld dat ze besparen aan huur/hypotheek is dan wat ze kunnen sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

HallonRubus schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:05:
[...]

Niet overdrijven, €3000 is tegenwoordig gewoon gemiddeld als startsalaris voor een hoger opgeleide (master tenminste, TS heeft alleen een BSc). Na 3 jaar elk jaar 10% erbij zit je dan ook al op €3900.
TS is pas dit jaar begonnen met werken in loondienst, daarvoor was het parttime (14 uur? TS heeft de startpost inmiddels verwijderd) als student, dat telt gewoon niet mee als werkervaring maar als bijbaantje.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:18

dragonhaertt

@_'.'

TS:
Ik ben recent begonnen met full-time werken. In 2017 begon ik met mijn hbo studie in software engineering, propedeuse gehaald met cum laude. Eind van dat jaar begon ik mijn positie als werkstudent software ontwikkelaar. Sindsdien overgestapt naar de studie informatiekunde op de uni, ook gehaald met cum laude zojuist. Al die tijd als werkstudent gewerkt, en ging dus van 2.400 naar bijna 3.500. Uiteindelijk was het de bedoeling dat je na je bachelor met een overstap naar een fulltime contract flink wat meer zou verdienen, was mijn indruk. Ik zit er nu al bijna zes jaar lang, dus ik kan niet heel duidelijk uitleggen hoe ik op die indruk kwam. In ieder geval, het bedrijf bood me 200 meer. Ik vond dat natuurlijk niet genoeg na al die jaren, dus vroeg 3.900. Voor een of andere reden was ik niet comfortabel met mijn wens om in het midden van de 4.000s te vragen, wat ik wel eerlijker vond en nu ook vind. Ze vonden 3.900 alsnog te hoog en boden me 3.800. Ik ging er met tegenzin mee akkoord. Het bleek dus dat ze erop tegen gingen omdat de teamleider het zielig vond dat iemand met een master in AI in mijn team dan 100 euro minder zou verdienen, aldus de "intel." En ons team is zojuist opgesplist, met hem en ik in andere teams, waardoor zo'n onzin"schaal" een maand later niet eens meer relevant is. Erg jammer.

In ieder geval, ik werk in Amsterdam, en verdien niet heel slecht. Ik woonde vroeger met mijn ex, en vorig jaar bij een maat van mij. Die ex woonde in Oud-West en had het geluk dat haar ouders alles betaalden. Ik heb zulke luxe echter niet. Ik woon nu sinds kort tijdelijk weer bij mijn ouders. Echter, ik kan niks betalen met zo'n laag salaris als mijne. Ik heb meer dan 50.000 gespaard, en als deze ellendige situatie in de huizenmarkt zo voortzet heb ik volgend jaar 100.000 omdat ik het toch niet uitgeef aan prullen. Klinkt opzich prima, want ik spaar veel meer dan meeste mensen, maar ik begin echt ziek te worden van de stagnatie van mijn levenssituatie.

Er was een artikel van het trimodale software engineer salarismodel die best bekend is. Mijn vraag is, moet ik mijn veilige baan met een middelmatig salaris riskeren door te proberen te jobhoppen naar een bedrijf als Uber of Booking? Ik programmeer al half mijn leven met veel verschillende talen, maar eerlijk gezegd zou ik niet zeker kunnen zeggen dat ik een uitstekende programmeur ben vergeleken met mijn concurrentie.

In ieder geval, ik ben deze stagnatie zat en wil eruit klimmen. De enige paden die ik zie zijn 1) certificaten (e.g., AWS) en projecten (i.e., in de stacks dat mijn gewenste baanvacatures noemen) accumuleren voor een goed genoeg cv voor zo'n tier 3 baan, of 2) een SaaS ontwikkelen die genoeg inkomen biedt om loondienst te vervangen. Natuurlijk is optie 2 niet bepaald een zekere mogelijkheid. En optie 1 kan teleurstellen qua ROI. Optie 3, ZZP'er worden, lijkt me niet mogelijk, want mijn professionele netwerk is nogal beperkt.

In conclusie: wat raden jullie mij aan?
Voor de context van de rest van de lezers.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Dit lijkt me weer zo'n zo'n typisch gen Z geval waar men alles in de schoot geworpen verwacht te krijgen....
TS heeft z'n post ook al verwijderd.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ook hier z'n posts verwijderd.. Goedheiligman in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)"

Slechtheiligman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als 24-jarige is het heel normaal dat je niet gelijk een koopwoning kunt kopen in Oud-west.

TS heeft verder een uitstekende positie, heeft een goed salaris, al aardig wat geld gespaard ..
dan heb je best wat keuzes

- je kunt een appartement kopen voor een single... het zal niet ruim zijn, en niet de grootste beste locatie hoeven te hebben, maar als start is het prima.
- je kunt ook gewoon een tijdje gaan huren, financieel kost dat initieel wel wat, maar je bent dan iig weer zelfstandig en hoeft niet bij je ouders te hokken
- je kunt ook nog een tijdje bij je ouders wonen, beste wijze om iig financieel snel een hoop bij te sparen (maar klein tipje, bespreek eens met je ouders om iig niet ook wat aan kost-en-inwoning bij te dragen)

wat je doet is een kwestie van prioriteiten stellen... financieel is daarbij niet het enige criterium en ik zou je daarop niet alleen doodstaren (omdat gezien je salaris, opleiding en spaarvermogen je nu al best relatief zeker zit)..

klein tipje nog.... praat jezelf niet klein met die 'zieligheids-termen' als "matig toekomstperspectief" om znnen als dat je helemaal geen kans of keuze zou hebben.
Tevens, blijf niet hangen bij een werkgever als je het gevel hebt dat ze niet naar je eisen bij onderhandelingen luisteren, wees ook bereid in een onderhandeling de optie open te houden om hun aanbod niet te accepteren en gewoon verder te kijken... soms kan het ook goed voor je eigen ontwikkeling zijn juist niet altijd te blijven zitten waar je ooit 'toevallig' terecht gekomen bent als werkstudent

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:18

dragonhaertt

@_'.'

Één van deze posts in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er?" is gequote, daar stond:
Ik heb advies nodig. Binnenkort wordt mijn 16-uur werkstudentcontract omgezet naar een 40-uur full-time contract, omdat ik net mijn bachelordiploma heb ontvangen. Hierbij komt ook een verhoging van salaris. Mijn teamleider zei dat hij een voorstel zou brengen, maar ik vrees dat dit misschien te laag is (bijv. € 3700 of € 3800, vs. mijn huidige € 3450). Hoeveel kan ik vragen met mijn werkervaring? Ik hoop op minimaal € 4000 zodat ik uit huis kan gaan. Een vriend van mij heeft hetzelfde diploma en verdient € 3300 met bijna geen werkervaring. Een andere vriend verdient € 3000 en heeft een hbo informatica diploma en helemaal geen werkervaring. Met zulke verhalen kan ik met mijn diploma en ervaring toch wel € 4000 of zelfs nog een paar honderd daarbovenop vragen aangezien dat marktconform lijkt te zijn? Ik hoor jullie meningen graag, want ik ken niemand in mijn situatie en er is online weinig te vinden behalve outdated salarissen die niet meer marktconform zijn.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik kan me wel voorstellen dat je niet graag bij je ouders wil blijven wonen, maar je hoeft niet in Amsterdam te wonen natuurlijk. Dat je daarom 'meer' wil verdienen is ook begrijpelijk

4000 voor een starter klinkt me ook veel, maar als je 3900 vraagt en je werkgever geeft 3800, dan had je meer moeten vragen :)

Ik persoonlijk zou gewoon gaan solliciteren en kijken wat er nog meer is. Dan is onderhandelen ook een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Goedheiligman schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 01:25:
In ieder geval, ik ben deze stagnatie zat en wil eruit klimmen. De enige paden die ik zie zijn 1) certificaten (e.g., AWS) en projecten (i.e., in de stacks dat mijn gewenste baanvacatures noemen) accumuleren voor een goed genoeg cv voor zo'n tier 3 baan, of 2) een SaaS ontwikkelen die genoeg inkomen biedt om loondienst te vervangen. Natuurlijk is optie 2 niet bepaald een zekere mogelijkheid. En optie 1 kan teleurstellen qua ROI. Optie 3, ZZP'er worden, lijkt me niet mogelijk, want mijn professionele netwerk is nogal beperkt.

In conclusie: wat raden jullie mij aan?
Ik begrijp je frustratie. Je voelt alsof je niet vooruit komt in je leven omdat je nog steeds bij je ouders woont, na jarenlang studeren en hard werken. Inmiddels heb je wat geld verzameld maar blijkt dat zelfs daarmee ook niet vooruit komt.

Je hebt zelf al antwoord gegeven, optie 1 en 3 vallen voor je af, dus optie 2 is de enige die overblijft.

Ik ben het daarmee eens, maar merk wel op dat je wat pessimistisch denkt over je kansen.

Als ik jouw was zou ik zeker gaan rondkijken voor andere banen. Zomaar willekeurige certificaten gaan halen kost enkel tijd en geld terwijl je niet weet of die relevant gaan zijn. Vacatures bekijken en praten met recruiters kost ook tijd maar kan wel sneller resultaat geven.

Behalve Booking en Uber zijn er ook in Amsterdam andere bedrijven te vinden die goed betalen. Je moet even zoeken, maar als je rondkijkt dan krijg je meer inzicht in de mogelijkheden. Het geeft je ook een beter idee welke certificaten of trainingen dan interessant zijn, en je bouwt ook een netwerk op door op gesprek te gaan, zelfs als je de baan niet neemt.

ZZPer zijn is inderdaad iets wat makkelijker is met een netwerk, maar er zijn ook ZZP recruiters die zo'n netwerk hebben en je opdrachten aanleveren voor een deel van de inkomsten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Wat zou een reden zijn om de start post te verwijderen? Ik vind dit soort topics altijd juist reuze interessant. Nu moet je heen en weer scrollen (later in topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Hte is lastig converseren met een poster die zijn eigen bijdrages verwijderd. De discussie loopt op die manier dood.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.