Mijn vraag
...
Ik heb ontzettend veel lag spikes in bijvoorbeeld Counter Strike 2. De latency lijkt afkomstig te zijn van een nvidia driver omdat ik dat gezien heb in het programma latencymon.
Relevante software en hardware die ik gebruik
latencymon
gpuz
3dmark
oude en nieuwe drivers
bios flash naar nieuwste en weer terug.
hardeschijven lijken ook keurig te zijn
memory check via windows diagnostic en was goed.
ryzen 5600x
asus x470 mobo
m.2 hdd
2x ssd
750w corsair 80 plus gold
rtx 4070 msi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
clean windows install en overgestapt naar windows 11
Een nieuwe videokaart geprobeerd (rtx 4070 super)
Nieuwe en oude nvidia drivers.
Wat ik persoonlijk nu denk is dat het de moederbord nog kan zijn want als je naar de screenshot uit GPUZ kijkt en naar de power draw kijkt... alles heeft effect op elkaar... De videokaart is dik aan t fluctuaten met GPU LOAD... Hij lijkt aan het throttlen te zijn omdat die niet genoeg power krijgt en dan weer wel en dan weer niet om het crashen tegen te gaan lijkt t wel. Dus iets lijkt stuk te gaan... Voeding wil ik nog niet aan geloven tenzij iemand dit ergens eerder heeft gezien of meer verstand van heeft als je kijkt naar GPUZ
Onderstaande is een foto gemaakt toen 3dmark time spy aan t draaien was (PS: Kijk niet naar de waardes links want ik had net de timespy afgekapt)
...
Ik heb ontzettend veel lag spikes in bijvoorbeeld Counter Strike 2. De latency lijkt afkomstig te zijn van een nvidia driver omdat ik dat gezien heb in het programma latencymon.
Relevante software en hardware die ik gebruik
latencymon
gpuz
3dmark
oude en nieuwe drivers
bios flash naar nieuwste en weer terug.
hardeschijven lijken ook keurig te zijn
memory check via windows diagnostic en was goed.
ryzen 5600x
asus x470 mobo
m.2 hdd
2x ssd
750w corsair 80 plus gold
rtx 4070 msi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
clean windows install en overgestapt naar windows 11
Een nieuwe videokaart geprobeerd (rtx 4070 super)
Nieuwe en oude nvidia drivers.
Wat ik persoonlijk nu denk is dat het de moederbord nog kan zijn want als je naar de screenshot uit GPUZ kijkt en naar de power draw kijkt... alles heeft effect op elkaar... De videokaart is dik aan t fluctuaten met GPU LOAD... Hij lijkt aan het throttlen te zijn omdat die niet genoeg power krijgt en dan weer wel en dan weer niet om het crashen tegen te gaan lijkt t wel. Dus iets lijkt stuk te gaan... Voeding wil ik nog niet aan geloven tenzij iemand dit ergens eerder heeft gezien of meer verstand van heeft als je kijkt naar GPUZ
Onderstaande is een foto gemaakt toen 3dmark time spy aan t draaien was (PS: Kijk niet naar de waardes links want ik had net de timespy afgekapt)
:strip_exif()/f/image/uDdeeyIk2KeDAVdnuTA7CO2c.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door skozaa op 13-03-2024 22:43 ]
Trusted