DPC Latency , lag in games. vrijwel alles al geprobeerd.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.717 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-05 22:26
Mijn vraag
...
Ik heb ontzettend veel lag spikes in bijvoorbeeld Counter Strike 2. De latency lijkt afkomstig te zijn van een nvidia driver omdat ik dat gezien heb in het programma latencymon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
latencymon
gpuz
3dmark
oude en nieuwe drivers
bios flash naar nieuwste en weer terug.
hardeschijven lijken ook keurig te zijn
memory check via windows diagnostic en was goed.

ryzen 5600x
asus x470 mobo
m.2 hdd
2x ssd
750w corsair 80 plus gold
rtx 4070 msi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
clean windows install en overgestapt naar windows 11
Een nieuwe videokaart geprobeerd (rtx 4070 super)
Nieuwe en oude nvidia drivers.

Wat ik persoonlijk nu denk is dat het de moederbord nog kan zijn want als je naar de screenshot uit GPUZ kijkt en naar de power draw kijkt... alles heeft effect op elkaar... De videokaart is dik aan t fluctuaten met GPU LOAD... Hij lijkt aan het throttlen te zijn omdat die niet genoeg power krijgt en dan weer wel en dan weer niet om het crashen tegen te gaan lijkt t wel. Dus iets lijkt stuk te gaan... Voeding wil ik nog niet aan geloven tenzij iemand dit ergens eerder heeft gezien of meer verstand van heeft als je kijkt naar GPUZ

Onderstaande is een foto gemaakt toen 3dmark time spy aan t draaien was (PS: Kijk niet naar de waardes links want ik had net de timespy afgekapt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bgxbJ56kbYSZd8PYLQLUB9KZ2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDdeeyIk2KeDAVdnuTA7CO2c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door skozaa op 13-03-2024 22:43 ]

Trusted

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:58
Het enige wat me opvalt is dat de gpu voltage wel heel erg weinig varieert in het 2de helft van het grafiek. Wat doet de frequentie van de gpu tijdens het spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:41
Wat voor score haal je met 3d Mark timespy?
En hoe verhoudt dit tot andere mensen met dezelfde kaart?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Bedankt voor de feedback zo ver. Ik zal jullie vragen beantwoorden zodra ik thuis ben rond etens tijd. :)

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:16
skozaa schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:40:
Mijn vraag
...
Ik heb ontzettend veel lag spikes in bijvoorbeeld Counter Strike 2. De latency lijkt afkomstig te zijn van een nvidia driver omdat ik dat gezien heb in het programma latencymon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
latencymon
gpuz
3dmark
oude en nieuwe drivers
bios flash naar nieuwste en weer terug.
hardeschijven lijken ook keurig te zijn
memory check via windows diagnostic en was goed.

ryzen 5600x
asus x470 mobo
m.2 hdd
2x ssd
750w corsair 80 plus gold
rtx 4070 msi

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
clean windows install en overgestapt naar windows 11
Een nieuwe videokaart geprobeerd (rtx 4070 super)
Nieuwe en oude nvidia drivers.

Wat ik persoonlijk nu denk is dat het de moederbord nog kan zijn want als je naar de screenshot uit GPUZ kijkt en naar de power draw kijkt... alles heeft effect op elkaar... De videokaart is dik aan t fluctuaten met GPU LOAD... Hij lijkt aan het throttlen te zijn omdat die niet genoeg power krijgt en dan weer wel en dan weer niet om het crashen tegen te gaan lijkt t wel. Dus iets lijkt stuk te gaan... Voeding wil ik nog niet aan geloven tenzij iemand dit ergens eerder heeft gezien of meer verstand van heeft als je kijkt naar GPUZ

Onderstaande is een foto gemaakt toen 3dmark time spy aan t draaien was (PS: Kijk niet naar de waardes links want ik had net de timespy afgekapt)

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Heb ook last van dit gedoe, maar dan met een 4080 super. lijkt een driver probleem te zijn in de laatste versies , van wat ik heb begrepen. Nvidia lijkt niet heel erg geinteresseerd te zijn om dit op te lossen, als ik de forums mag geloven is dit al maanden aan de gang. kan ook niet terug naar een niet-super driver, want dan wordt mijn kaart niet herkend door de nvidia installer.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:21

grimson

domeingrommer

Hmm ik hoor mijn zoontje ook over 'lag' 'ping issues' en gedoe met CS2. ASUS nVidia 4080ti, Z790 Gaming TUF mobo, i13700K.
Benieuwd wat het kan zijn, volgt topic :)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnieuweboer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-06 19:33
DPC latency die merkbare lag in spellen veroorzaakt moet wel heel extreem zijn. Hoe hoog is de DPC latency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
cnieuweboer schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:31:
DPC latency die merkbare lag in spellen veroorzaakt moet wel heel extreem zijn. Hoe hoog is de DPC latency?
Ja echt belachelijk hoog... Als je latencymon kent dan is dat balkje helemaal vol en deze spiked elke 2 seconden zo wat als je 3dmark time spy benchmark draaid.

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:50
Had wel eens gezien dat het soms helpt de nvidia hd audio driver te verwijderen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
haarbal schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:10:
Had wel eens gezien dat het soms helpt de nvidia hd audio driver te verwijderen.
Deze driver kost idd wat FPS... ik zet het vinkje altijd uit bij de installatie van drivers... ook gebruik ik altijd display driver uninstaller ( DDU )

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Disable hpet eens. High precision event timer. Hier staat hoe:
https://www.minitool.com/news/disable-hpet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Had ik al gedaan, maar bedankt voor de tip :) Geen effect

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
JappieR schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:34:
Het enige wat me opvalt is dat de gpu voltage wel heel erg weinig varieert in het 2de helft van het grafiek. Wat doet de frequentie van de gpu tijdens het spelen?
Bij deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkVl9UNADSCAnh9TiDK08nv2DNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EI6pAxs7c3gjWGnHOYbfSQkp.jpg?f=fotoalbum_large

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
GarBaGe schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 07:29:
Wat voor score haal je met 3d Mark timespy?
En hoe verhoudt dit tot andere mensen met dezelfde kaart?
Deze score :) Het valt nog wel mee maar je ziet tijdens de test in 3dmark dat die bijv. strak op 100 blijft staan maar door de lag spikes constant elke paar seconde zakt ie naar 60 fps en dat hoort niet op dat moment... wanneer die zakt die je de dpc latency tegelijk omhoog schieten in latencymon

https://www.3dmark.com/3dm/108812878?

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Maar wat zouden jullie zeggen ? Is het de moederbord , cpu of de psu? de gpu kan ik uitsluiten want ik heb een nieuwe erin gehad en getest en zelfde issue.

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Hags, rebar, gamemode ook al allemaal aan en uit getoggled? Ouwe driver geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
haarbal schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:34:
Hags, rebar, gamemode ook al allemaal aan en uit getoggled? Ouwe driver geprobeerd?
Sorry wat is hags en rebar?

Toevallig zit ik op 1 van de oudste drivers nu te testen met zelfde resultaat helaas. game mode net getest helaas niet geholpen.

Ik moet er nog even aan toevoegen aan dit verhaal... op moment dat de benchmark draaid dan heeft mijn videokaart ook beetje coilwhine wat ik persoonlijk niet erg vind... maar op moment dat de lagspikes op treed dan stopt de coilwhine voor een miliseconde tot die weer zn snelheid en power heeft zeg maar... weet niet of deze info nuttig kan zijn.

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
skozaa schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:31:
Maar wat zouden jullie zeggen ? Is het de moederbord , cpu of de psu? de gpu kan ik uitsluiten want ik heb een nieuwe erin gehad en getest en zelfde issue.
Voor nu nog geen van de drie.
Het is nog niet duidelijk wat de temperatuur is van de cpu, ook kan het inderdaad Rebar zijn.
Een psu die het niet trekt zal de pc laten uitvallen, een psu is niet in staat om je gpu bewust langzamer te laten werken omdat dit het niet aan kan.

Zoals hier boven staat, oudere drivers proberen, bepaalde functies uitzetten met het idee om een stabiele situatie te zoeken waarin je geen problemen ervaart.

Edit: Een electronica component zoals cpu/gpu die hoge frequenties werkt zal altijd wat piepen, dus wat jij omschrijft klopt wel.

[ Voor 8% gewijzigd door JappieR op 14-03-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
JappieR schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:41:
[...]

Voor nu nog geen van de drie.
Het is nog niet duidelijk wat de temperatuur is van de cpu, ook kan het inderdaad Rebar zijn.
Een psu die het niet trekt zal de pc laten uitvallen, een psu is niet in staat om je gpu bewust langzamer te laten werken omdat dit het niet aan kan.

Zoals hier boven staat, oudere drivers proberen, bepaalde functies uitzetten met het idee om een stabiele situatie te zoeken waarin je geen problemen ervaart.
Deze stappen heb ik gedaan. Zelfs nieuwe windows al . ik had compleet windows 10 eraf gegooid en windows 11 geinstalleerd. de temperaturen zijn uitstekend zoals je kan zien in GPUZ. zie screenshot hier boven...

en waarom fluctuate die power zo in die grafieken. dat is toch vreemd gedrag.

[ Voor 5% gewijzigd door skozaa op 14-03-2024 17:44 ]

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
skozaa schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:43:
[...]

Deze stappen heb ik gedaan. Zelfs nieuwe windows al . ik had compleet windows 10 eraf gegooid en windows 11 geinstalleerd. de temperaturen zijn uitstekend zoals je kan zien in GPUZ. zie screenshot hier boven...

en waarom fluctuate die power zo in die grafieken. dat is toch vreemd gedrag.
Gpuz laat geen temperaturen zien van de cpu, ik kan het ook niet zien in jou plaatjes tenzij ik er dik overheen kijk. 😀

Edit: ik kijk er dik overheen. 🤓

[ Voor 3% gewijzigd door JappieR op 14-03-2024 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
JappieR schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:45:
[...]

Gpuz laat geen temperaturen zien van de cpu, ik kan het ook niet zien in jou plaatjes tenzij ik er dik overheen kijk. 😀
Onderste :P 51 C!

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
Cpu freq is wel stabiel tijdens het testen?

edit: Ik zie dat cs2 spel uit 2012 en dus single core belastend is. Dus wat is de freq per core van je cpu en op welke resolutie en verversingssnelheid speel je?

[ Voor 30% gewijzigd door JappieR op 14-03-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
JappieR schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:49:
[...]

Cpu freq is wel stabiel tijdens het testen?

edit: Ik zie dat cs2 spel uit 2012 en dus single core belastend is. Dus wat is de freq per core van je cpu en op welke resolutie en verversingssnelheid speel je?
Cs2 is de opvolger van csgo en is nog geen jaar oud.

Maar ik speel low res zoals 1280x970 ofzo iets en 240hz…
En ik had de clock op 4.7ghz overclocked stable. Nu met dit gedoe alles default staan dus dat is het hem niet denk ik… zelfs bios flash geprobeerd

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
Dus de cpu loopt op alle core's 100%? Wat gebeurd er als je je scherm op 100Hz zet?

[ Voor 38% gewijzigd door JappieR op 14-03-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:21

grimson

domeingrommer

Toevallig ook al met de MSI interrupts gespeeld (activeren)?
https://www.reddit.com/r/...107blhi/msi_mode_on_gpus/

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
JappieR schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:33:
Dus de cpu loopt op alle core's 100%? Wat gebeurd er als je je scherm op 100Hz zet?
Nee niet 100 % load want dat zou een bottleneck betekenen…

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Hardware accelerated gpu scheduling en resizable bar

1 van die 2 gaf mij enorme stutter in de cutscenes van het spel control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
haarbal schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:34:
[...]

Hardware accelerated gpu scheduling en resizable bar

1 van die 2 gaf mij enorme stutter in de cutscenes van het spel control
Ik ga dit proberen maar de rebar werkt bij mij niet. die staat niet eens aan. maar ik zal daar is naar kijken, dat moet in de bios worden aangezet.

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Ik heb het geprobeerd. En ik moet zeggen het gaat wel stuk beter... heb die gpu schedule uit gedaan in W11 en resize bar aangezet in de bios. Maar heb nog wel die spikes in de benchmark en weer hoge dpc latency... en ik zie nog steeds wel wat fluctuation in de power in gpuz. maar minder in de gpu load...

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkrwLabY2V29KJqLF78Mu1dqamM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aeIzxwFd46RgPnRDJ40r4s8y.png?f=fotoalbum_large

dit is nog steeds wat er uit komt

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Mss rebar weer uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Staat GPU power in Nvidia control panel op "Prefer max peformance"? Zo niet, zou je dat ook nog eens kunnen proberen.

Daarnaast geef je niet aan welk moederbord je precies hebt, heeft deze PCIE Gen 4 functionaliteit?
Dan kun je proberen om in de BIOS "Data link feature exchange" op enabled te zetten.

Werkt dat niet, zet dit dan eens terug naar PCIE Gen 3 en kijk of het dan nog steeds voor komt. (Moet weinig impact hebben op performance).

EDIT: Zie dit artikel met een aantal mogelijke fixes: https://www.reddit.com/r/.../152xvm9/comment/jsi4pga/

[ Voor 12% gewijzigd door KilleBladhark op 15-03-2024 13:23 ]

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
KilleBladhark schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:09:
Staat GPU power in Nvidia control panel op "Prefer max peformance"? Zo niet, zou je dat ook nog eens kunnen proberen.

Daarnaast geef je niet aan welk moederbord je precies hebt, heeft deze PCIE Gen 4 functionaliteit?
Dan kun je proberen om in de BIOS "Data link feature exchange" op enabled te zetten.

Werkt dat niet, zet dit dan eens terug naar PCIE Gen 3 en kijk of het dan nog steeds voor komt. (Moet weinig impact hebben op performance).

EDIT: Zie dit artikel met een aantal mogelijke fixes: https://www.reddit.com/r/.../152xvm9/comment/jsi4pga/
Ja de nvidia settings staan op max performance en de energy power plan staat ook op high performance.

de mobo is van asus x470-f

Ik denk niet dat het nog een software dingetje is maar een hardware dingetje :) Want anders had een clean install wel moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door skozaa op 15-03-2024 13:30 ]

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Nu online
Hoge DPC latency met Nvidia kaarten is naar mijn weten al een tijdje een probleem, dat zit in hun drivers en zou het me dus niet verbazen dat het dus wel een software ding is.

Daarnaast als het echt een hardware probleem is, dan moet je dingen gaan uitsluiten. Ik weet niet of je andere componenten achter de hand hebt om dit te kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Nu online
Daarnaast ik neem aan dat momenteel je videokaart in je x16 PCIE slot zit? Je kunt een keer proberen om
hem in een x8 slot te stoppen, op Gen 3 zal dit bijna geen performance loss moeten geven en daarmee kun je dat slot uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
KilleBladhark schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 13:46:
Daarnaast ik neem aan dat momenteel je videokaart in je x16 PCIE slot zit? Je kunt een keer proberen om
hem in een x8 slot te stoppen, op Gen 3 zal dit bijna geen performance loss moeten geven en daarmee kun je dat slot uitsluiten.
Bedankt voor de tip. ik heb de videokaart al in een ander slot geprobeerd waar die nog steeds in zit. helpt niet. ik heb ook al 1 van de eerste drivers wat ik nu gebruik en helpt ook niet. Volgens mij heb ik alles al gehad en gaat het nu over op hardware testing.

Videokaart is niet het probleem want ik heb er al een andere ook in gehad die splinter nieuw was en het zelfde probleem was er.

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Nu online
Hmmm dan lijkt het inderdaad iets hardware matigs te zijn.

Ik zou beginnen met het testen van je RAM en als je de mogelijkheid hebt de CPU om te wisselen en kijken wat het resultaat is. Uiteraard 1 voor 1 en probeer zo min mogelijk aangesloten te hebben zodat je alles kan uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
KilleBladhark schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:41:
Hmmm dan lijkt het inderdaad iets hardware matigs te zijn.

Ik zou beginnen met het testen van je RAM en als je de mogelijkheid hebt de CPU om te wisselen en kijken wat het resultaat is. Uiteraard 1 voor 1 en probeer zo min mogelijk aangesloten te hebben zodat je alles kan uitsluiten.
Thnx voor de tip, ik heb de ram eigenlijk al kunnen testen in windows diagnostics... dus dan reboot je en dan check die op bad sectors. Dus dan zou die goed moeten zijn... maar los daarvan denk ik uberhaupt niet dat het aan de ram ligt aangezien alles lijkt op een power issue... mja het blijft lastig met computers soms :)

morgen krijg ik nieuwe voeding binnen. Deze ga ik als eerste testen en dan laat ik het weten wat er uit komt

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:16
Tis toch echt een driver issue, zoals al eerder aangegeven. Nvidia moet dit oplossen... Beste is om gewoon een support ticket naar hun te sturen. Hoe meer mensen dat doen, hoe meer kans we hebben. Let op, post niet op de game ready driver forums, maar gebruik Nvidia support.

Niet iedereeen heeft er last van, maar ik heb spijt dat ik voor nvidia gegaan ben.

[ Voor 13% gewijzigd door Visgek82 op 17-03-2024 09:27 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:20
skozaa schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 21:41:
[...]Thnx voor de tip, ik heb de ram eigenlijk al kunnen testen in windows diagnostics... dus dan reboot je en dan check die op bad sectors. Dus dan zou die goed moeten zijn... maar los daarvan denk ik uberhaupt niet dat het aan de ram ligt aangezien alles lijkt op een power issue... mja het blijft lastig met computers soms :)
morgen krijg ik nieuwe voeding binnen. Deze ga ik als eerste testen en dan laat ik het weten wat er uit komt
En, heeft de nieuwe voeding soelaas geboden?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@skozaa Heb je ook met gouz gechecked of de kaart op pciex 4.0 @ 16 draait? Heeft hij wel de volledige 16 lanes ter beschikking en niet 4 bijvoorbeeld? Als je gpuz opent dan druk je op het blauwe vraagteken aan de rechterzijde van het gpuz venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
Yaksa schreef op zondag 17 maart 2024 @ 09:46:
[...]

En, heeft de nieuwe voeding soelaas geboden?
Helaas niet

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
bierschuit schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:07:
@skozaa Heb je ook met gouz gechecked of de kaart op pciex 4.0 @ 16 draait? Heeft hij wel de volledige 16 lanes ter beschikking en niet 4 bijvoorbeeld? Als je gpuz opent dan druk je op het blauwe vraagteken aan de rechterzijde van het gpuz venster.
Thnx voor de tip. Dit staat wel goed

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schemert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 13:43
Is hier al een oplossing voor?
Mijn geluid valt er constant uit en kraakt als het t wel doet
Vanalles geprobeerd met cpu affinity maar dat helpt niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O }:O }:O graag in de sloot laten.

Enige reden om in een oiud topic te posten is om zelf iets toe te voegen, zoals een uiteindelijke oplossing, of voortschrijdende inzichten. "Ik heb dat probleem ook" is dat niet, al helemaal niet als je een ander probleem hebt (geluid kraken vs lag spikes) en niets meldt over jouw specifieke configuratie.

Open liever een eigen topic met alle nodige informatie - en een verwijzing naar dit topic. Deze gaat dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.