Netwerk switch/splitter aansluiten voor glasvezel Odido?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwood
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-07-2024
Hoi! Recentelijk is glasvezel bij ons aangesloten in de meterkast en binnenkort komt een monteur van Odido ons internet installeren. Nu wil ik graag het modem in de woonkamer hebben én een internetkabel via de meterkast naar onze werkkamer trekken.

Is het daarom mogelijk een netwerk switch/splitter aan te sluiten op het Huawei-kastje (waar glasvezel dus binnenkomt)? Waarna je dus twee poorten hebt: eentje voor de kabel naar het modem in de woonkamer en eentje voor de kabel naar de werkkamer. Gaat dit werken en zo ja, verlies je hiermee geen snelheid? Via Google helaas niks kunnen vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:20
Blackwood schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:20:
Hoi! Recentelijk is glasvezel bij ons aangesloten in de meterkast en binnenkort komt een monteur van Odido ons internet installeren. Nu wil ik graag het modem in de woonkamer hebben én een internetkabel via de meterkast naar onze werkkamer trekken.

Is het daarom mogelijk een netwerk switch/splitter aan te sluiten op het Huawei-kastje (waar glasvezel dus binnenkomt)? Waarna je dus twee poorten hebt: eentje voor de kabel naar het modem in de woonkamer en eentje voor de kabel naar de werkkamer. Gaat dit werken en zo ja, verlies je hiermee geen snelheid? Via Google helaas niks kunnen vinden.
Nee dat gaat niet werken, alles moet via de router werken. Mocht er genoeg ruimte in de leiding zitten: trek vanuit de router een kabel terug naar de meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:22
waarom zou je het modem (router dus) in de woonkamer willen hebben??

splitten van glas gaat zo niet werken. sluit de router aan in de meterkast en trek daar vandaar een utp-kabel naar de woonkamer en een utp-kabel naar je werkkamer

edit: mad-dog was me net voor

[ Voor 6% gewijzigd door peter-rm op 13-03-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwood
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-07-2024
peter-rm schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:31:
waarom zou je het modem (router dus) in de woonkamer willen hebben??
Omdat het modem dan lekker centraal staat voor de wifi.

Thanks voor jullie snelle antwoorden! Duidelijke taal: modem dus gewoon in de meterkast. En eventueel wifi-versterker als dit nodig blijkt. Dan trek ik ook een kabel naar de woonkamer voor PS5/tv.