fps met voodoo3 beter door snellere cpu en ram

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
Vraagje:

Ik heb nu P1 200@225MHz (ja dat is pas overclocken :P )
64MB SIMM Geheugen
en Voodoo3 2000 pci

Ik wilde gaan kopen:
AMD Athlon 1400MHz
512MB SDRAM
en ik hou de voodoo3 2000 pci kaart (wegens weinig geld :( )

Ik heb nu in UT in een groot open level een Frame rate van 10 a 12 frames per sec.

Gaat mijn FPS omhoog met dit nieuwe systeem en zoja hoeveel FPS ongeveer omhoog?

Misschien kan mij iemand hier een antwoord op geven.
(ondertussen droom ik vast over mijn aankomende nieuwe systeem :z )

Verwijderd

Een voodoo 3 werkt al optimaal bij een pentium 400 Mhz
je zult er wel wat op vooruitgaan maar of het veel is denk ik niet

Verwijderd

Nee dus... koop gewoon een Gforce MXje?

Verwijderd

koop en wat minder snelle athlon...die laaste paar mhz kosten erg veel en je merkt het toch niet....voor het geld dat je daarmee bespaard kun je een snellere videokaart kopen...

• damouzer
vriend van me heeft voodoo 3 2000 AGP hij haalt 30 a 40 frames in UT en heeft cellie 400.

zou ik ook de 30 a 40 frames kunnen halen met PCI ???

Verwijderd

Als je nou een wat tragere cpu koopt en voor een wat snellere videokaart gaat dan ben je veel beter af denk ik. Als je veel gamet zou ik dat zeker doen.

• damouzer
gamen is niet primaire en photoshop etc wel
maar af en toe UT. het lieft met 30FPS zou ik wel leuk vinden, of is dit niet haalbaar met voodoo3 2000 pci?

Wil denk ik over half jaar pas upgraden naar betere video-plank. Maar wat raden jullie aan voor GeForce voor +/- 225,- ?? of zit ik nu wel weer heel erg goed koop te denken :? :)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

UT loopt heel goed op een Voodoo dus met een snellere CPU kan je zeker veel winst behalen, die P200 is echt bedroevend :) Een nieuwe videokaart is voor UT niet nodig denk ik, die 1400MHz is wel wat overkill.

En PCI of AGP maakt bij de Voodoo3 0,0 uit.

Voor zover ik me kan herinneren (is al weer ca 1,5 jaar terug) liep UT rond de 40-50 fps met een Celeron 550 en een V3 2000 bij mij.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zaterdag 08 september 2001 22:23 schreef DinoRacer het volgende:
vriend van me heeft voodoo 3 2000 AGP hij haalt 30 a 40 frames in UT en heeft cellie 400.

zou ik ook de 30 a 40 frames kunnen halen met PCI ???
1) Op de voodoo 3 maakt het geen verschil uit of je een AGP of PCI versie hebt.
2) Die athlon 1400 is erg snel ivm die v3. In de meeste gevallen zal de v3 dus je beperkende factor zijn. Zeker als je hoge resoluties gaat gebruiken.
3) Als je het enkel hebt over UT (glide geoptimaliseerd) dan zal je weinig verbeteringen zien tussen een v3 en een gf MX

AL met al zal in UT een snele cpu met die v3 goed bevallen. Maar in andere spellen en als je het geld hebt kan je er beter (later) een snellere videokaart bij kopen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• damouzer
Op zaterdag 08 september 2001 22:32 schreef D³ het volgende:
UT loopt heel goed op een Voodoo dus met een snellere CPU kan je zeker veel winst behalen, die P200 is echt bedroevend :) Een nieuwe videokaart is voor UT niet nodig denk ik, die 1400MHz is wel wat overkill.

En PCI of AGP maakt bij de Voodoo3 0,0 uit.

Voor zover ik me kan herinneren (is al weer ca 1,5 jaar terug) liep UT rond de 40-50 fps met een Celeron 550 en een V3 2000 bij mij.
Kijk hier kan ik wat mee! :)

• damouzer
Op zaterdag 08 september 2001 22:33 schreef bombadil het volgende:

[..]

1) Op de voodoo 3 maakt het geen verschil uit of je een AGP of PCI versie hebt.
2) Die athlon 1400 is erg snel ivm die v3. In de meeste gevallen zal de v3 dus je beperkende factor zijn. Zeker als je hoge resoluties gaat gebruiken.
3) Als je het enkel hebt over UT (glide geoptimaliseerd) dan zal je weinig verbeteringen zien tussen een v3 en een gf MX

AL met al zal in UT een snele cpu met die v3 goed bevallen. Maar in andere spellen en als je het geld hebt kan je er beter (later) een snellere videokaart bij kopen.
Bedankt voor dit informatie antwoord! Hier kan ik wat mee!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

wrom haal je niet een athlon 1,2 met een gf2 mx?

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

wrom haal je niet een athlon 1,2 met een gf2 mx?
Omdat een Voodoo 3 in UT veel sneller is dan een GF2MX.
UT gebruikt meer processor power voor te renderen dan de meeste andere games. Unreal was ook gebouwd op een software engine.

Dus ga voor de Athlon. Zal je vooral merken met PhotoShop !

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Omdat een Voodoo 3 in UT veel sneller is dan een GF2MX.
Is dat wel zo? Gaat wel op voor een V5, maar een V3 is echt wel een stuk langzamer.

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1453&p=7

Daarbij kan een V3 niet de S3TC textures van de 2e cd gebruiken.

• damouzer
Zal je vooral merken met PhotoShop !
mmm dat zou leuk zijn :) renderen en laden gaat met me p1 niet echt lekker snel :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

UT is zwaar processor afhankelijk. Met een vette Tbird gaat je framerate dan ook flink omhoog, althans je minimum rate zakt niet onder een bepaalde (lekkere) FPS waarde. Een V3 is helaas alleen met 16 bit bruikbaar, maar met een beetje overklokken, kan je best aardig in de hoge resoluties meeknallen. Als je perse een supersnelle proc wil en pas later een videokaart zeker geen verkeerd plan.
Pagina: 1