USB poorten tekort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-05 22:34
Ik kom op mijn huidige PC wat usb poorten te kort.
Ik ben ook een simracer, dus uitbreiden van usb apparaten is zeker een mogelijkheid.

Wat is een goede oplossing voor meer USB poorten te hebben? Deze zou ik ook niet perce aan de PC nodig hebben maar via omweg (kabel management) 3m verder.

Ik heb eens een goedkoop plug en play ding gehad met 4 extra poorten erop. maar dat werkte niet goed. dan wel connectie dan weer niet..

mag zeker iets van een combinatie zijn van USB en USB-C

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-05 19:12
Een USB hub is wat je zoekt. Zeker eentje die van extra stroom kan worden voorzien zodat je USB apparaten genoeg stroom kunnen krijgen wanneer ze dat willen.

Zie er een heleboel; categorie: USB, audio en video-hubs

[ Voor 27% gewijzigd door LordSinclair op 13-03-2024 17:02 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-05 22:15
kampers schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:57:
Ik kom op mijn huidige PC wat usb poorten te kort.
Ik ben ook een simracer, dus uitbreiden van usb apparaten is zeker een mogelijkheid.

Wat is een goede oplossing voor meer USB poorten te hebben? Deze zou ik ook niet perce aan de PC nodig hebben maar via omweg (kabel management) 3m verder.

Ik heb eens een goedkoop plug en play ding gehad met 4 extra poorten erop. maar dat werkte niet goed. dan wel connectie dan weer niet..

mag zeker iets van een combinatie zijn van USB en USB-C
Ga voor een goede USB hub zoals b.v. een Lindy USB 3.0 Aktiv-Hub, of zoals ik het heb opgelost een docking station. Heeft zelfs nog meer extra voordelen, b.v. het feit dat ik even mijn werklaptop op mijn PC schermen kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
LordSinclair schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 17:00:
Een USB hub is wat je zoekt. Zeker eentje die van extra stroom kan worden voorzien zodat je USB apparaten genoeg stroom kunnen krijgen wanneer ze dat willen.

Zie er een heleboel; categorie: USB, audio en video-hubs
dus best 1 die je zelf ook nog eens in de stekker moet steken?
Ik was vanmiddag al eens daar aant rondkijken. maar "zag door de bomen het bos niet meer".
Al die USB types zijn ook chinees voor mij.

bv zoiets? het enige jammere is dat die geen USB-C heeft.

uitvoering: Icy Box IB-HUB1700-C3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Een mix van USB en USB-C kom ik niet zo snel tegen. Bij zoiets als dit is er al een passende adapter bijgeleverd voor de stroom: uitvoering: TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:04
Als simracer liep ik ook al snel tegen het limiet aan van USB poorten, ik ben zelf voor deze gegaan: uitvoering: Delock 63976 en heb die op mijn rig gemonteerd.
Voordeel is dat ik al mijn randapparatuur gemakkelijk in en uit kan schakelen (stuur, pedalen, base, streamdeck etc) als ik ze rig niet gebruik. En hij heeft een externe voeding dus het stroomlimiet is geen probleem gelukkig!

Je hebt ze ook in kleinere versies maar kon ik zo snel niet vinden in de PW.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
LordSinclair schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:54:
Een mix van USB en USB-C kom ik niet zo snel tegen. Bij zoiets als dit is er al een passende adapter bijgeleverd voor de stroom: uitvoering: TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen en 2 oplaadaansluitingen ...
wat is buiten de looks het verschil (buiten die 2 oplaad poorten) met die dat ik poste bv? ik ben een leek in deze toestellen.

edit: mss de mogelijkheid om hier een langere kabel van de PC naar het USB hub te steken?

[ Voor 6% gewijzigd door kampers op 14-03-2024 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
kampers schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:30:
[...]

wat is buiten de looks het verschil (buiten die 2 oplaad poorten) met die dat ik poste bv? ik ben een leek in deze toestellen.

edit: mss de mogelijkheid om hier een langere kabel van de PC naar het USB hub te steken?
En zoals ik schreef is een bijpassende adapter al bijgeleverd.

Pagina: 1