Ik heb aan het steggelen met iemand van GFI. In een van hun KB-artikelen staat, als onderdeel van trouble-shooten' het openen van het register op een remote pc. In hun tekst staat dat je daarvoor het IP-adres moet gebruiken. Maar als ik dat doe, dan krijg ik onmiddellijk de boodschap dat machine a.b.c.d niet in de directory gevonden kan worden. Ik kan wel probleemloos verbinden via de FQDN, dus het probleem is niet dat ik geen verbinding krijg. Het probleem is dat het niet m.b.v. het IP-adres lukt. En dat zou wel moeten kunnen, zegt de persoon van GFI. Zoniet, dan is er een netwerk probleem. Om te onderstrepen dat het wel kan, heeft de persoon een schermafdruk van een verbinding via IP-adres geplaatst.
ik vraag me dus af wat er aan de hand kan zijn? Een netwerk probleem betwijfel ik - als ik bijv. de Event Viewer gebruik, dan kan ik wel probleemloos met een remote pc verbinden middels IP-adres. Mijn idee is dat het mogelijk te maken heeft met domein-zaken. PC's hangen allemaal in een domein, dus misschien gelden dan andere regels. Ander idee is dat het misschien met NTLM te maken kan hebben - dat is uitgeschakeld voor het hele domein.
Iemand een idee?
ik vraag me dus af wat er aan de hand kan zijn? Een netwerk probleem betwijfel ik - als ik bijv. de Event Viewer gebruik, dan kan ik wel probleemloos met een remote pc verbinden middels IP-adres. Mijn idee is dat het mogelijk te maken heeft met domein-zaken. PC's hangen allemaal in een domein, dus misschien gelden dan andere regels. Ander idee is dat het misschien met NTLM te maken kan hebben - dat is uitgeschakeld voor het hele domein.
Iemand een idee?