Mijn eerste Pixel 8 Pro had een defect, daarom nu een andere gekregen. Nu zie ik dat er voor de zoomlens, tegen de binnenkant van het camera glas, een dun haartje zit. Om eerlijk te zijn zie ik er tegenop om weer te ruilen, maar hier word ik ook niet per se blij van. Ga ik hier last van krijgen op de foto's?
Zie je het als je er foto's mee maakt en zie je het ook terug op de foto's?
:strip_exif()/f/image/nuPYCIrpH7PJDNG0pn8miF0y.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier kun je het haartje zien zitten. Heb nog niet expliciet gekeken of het zichtbaar is op foto's.
Hoe kan ik het beste testen of het zichtbaar is op foto's?
[ Voor 6% gewijzigd door zunrob op 13-03-2024 12:16 ]
Door het te doen en testenzunrob schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:11:
[
Hoe kan ik het beste testen of het zichtbaar is op foto's?
Bv een wit a4tje zwart a4 tje
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Een zwarte achtergrond heb ik niet, wel wit. Zie hieronder.
:strip_exif()/f/image/wB9G01GlXInLP6mxytfnAzWx.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog eentje in focus
:strip_exif()/f/image/L4BxbusBfDtMx80yBtwKiHCH.jpg?f=fotoalbum_large)
Gezien de positie op het glas zou je het rechtsboven verwachten. Ik zie daar niks.
:strip_exif()/f/image/wB9G01GlXInLP6mxytfnAzWx.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog eentje in focus
:strip_exif()/f/image/L4BxbusBfDtMx80yBtwKiHCH.jpg?f=fotoalbum_large)
Gezien de positie op het glas zou je het rechtsboven verwachten. Ik zie daar niks.
[ Voor 35% gewijzigd door zunrob op 13-03-2024 12:56 ]
Hoe heb je die testfoto genomen?
Bij volledig inzoomen zal het haartje buiten beeld vallen. Bij volledig uitzoomen is het misschien wel zichtbaar.
Bij volledig inzoomen zal het haartje buiten beeld vallen. Bij volledig uitzoomen is het misschien wel zichtbaar.
Soms ben ik bijna gelukkig
Je zou eens fotos moeten maken van verschillende dingen zodat de achtergronden andere kleuren heeft.
De blur effect van gebrek aan focus zorgt er voor dat de haar lichter wordt, dus ga je niet lastig zien met een witte achtergrond..
Het is ook handig om even te wisselen tussen de lenzen zodat je zeker weet dat je de lens gebruikt waar het haartje bij zit..
De blur effect van gebrek aan focus zorgt er voor dat de haar lichter wordt, dus ga je niet lastig zien met een witte achtergrond..
Het is ook handig om even te wisselen tussen de lenzen zodat je zeker weet dat je de lens gebruikt waar het haartje bij zit..
[ Voor 21% gewijzigd door Duke of Savage op 13-03-2024 12:54 ]
Je test op de juiste manier door met een zo hoog mogelijk diafragma een foto te maken (dus een zo hoog mogelijk F-getal). Hoe hoger het diafragma, hoe beter haartjes, stofjes en andere oneffenheden zichtbaar zijn. Ik ken de software van de Pixel 8 pro niet, maar mogelijk heb je daarvoor een andere camera app nodig.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Ik heb de zoomlens geselecteerd (dat is de lens waar het haartje zich bevindt), en daarbij verder niet gezoomd (is dan niet mogelijk). Ik ga er dus vanuit dat ie dan de hele sensor pakt en niet cropt.JukeboxBill schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:53:
Hoe heb je die testfoto genomen?
@Duke of Savage hier een diversiteit aan foto's, in focus.
:strip_exif()/f/image/c1Ai9rN3HC3ZzBN9Z1HLKyx2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rNORuAUFhv1KfsW3hHl25Itz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cVTozks38NlVLzLJOjfPGTsk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p5OhuAlusH5zuUJUROzRojXY.jpg?f=fotoalbum_large)
@DexterDee, diafragma lijkt niet variabel te zijn, is volgens mij altijd F/2.8. Ik kan alleen met de sluitertijd en focus spelen.
[ Voor 74% gewijzigd door zunrob op 13-03-2024 13:06 ]
Snap dat omruilen vervelend is. Maar gaat het hier om een nieuw toestel? Terugsturen per omgaande. Als je straks weer een defect hebt gaan ze zeker weten zeiken waarom er een haartje in je toestel zit... Heeft u er zelf aan zitten sleutelen meneer? Gebruikers schade bla bla. Ik zou het wel weten.zunrob schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:02:
Mijn eerste Pixel 8 Pro had een defect, daarom nu een andere gekregen. Nu zie ik dat er voor de zoomlens, tegen de binnenkant van het camera glas, een dun haartje zit. Om eerlijk te zijn zie ik er tegenop om weer te ruilen, maar hier word ik ook niet per se blij van. Ga ik hier last van krijgen op de foto's?
En haartje kan natuurlijk ook verder gaan rondzwerven. Zit het dadelijk wel op je foto's
[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 13-03-2024 13:31 ]
Nee, het haartje zit veel te dicht op de lens zelf.zunrob schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:02:
Ga ik hier last van krijgen op de foto's?
Tenzij er een macro stand op je toestel zit waarbij je foto's tot op 1 centimeter van het onderwerp kunt nemen. Dan is er een kans dat het haartje (onscherp) wordt weergegeven.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Je kan navraag doen, heb je een nieuwe gekregen of een refurbished model. Ik gok het laatste. Of het is geen haartje maar een krasje?zunrob schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:02:
Nope, het is de tele lens. Geen macro. Minimale focus afstand is 50 cm. Wat zou er gebeuren als het haartje wel op de camera zelf komt?Yaksa schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:34:
[...]
Nee, het haartje zit veel te dicht op de lens zelf.
Tenzij er een macro stand op je toestel zit waarbij je foto's tot op 1 centimeter van het onderwerp kunt nemen. Dan is er een kans dat het haartje (onscherp) wordt weergegeven.
[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 13-03-2024 14:13 ]
Het is een nieuwe. Ik had gevraagd voor een andere kleur. Was nog nieuw geseald in de doos.Millie-ano schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:35:
[...]
Je kan navraag doen, heb je een nieuwe gekregen of een refurbished model. Ik gok het laatste. Of het is geen haartje maar een krasje?
Mijn oude Pixel 7 Pro had ook een stofje onder het glas zitten. Denk dat de QC van Google niet zo heel goed is. Overigens vind je online ook verhalen van Apple en Samsung.
Ik snap je punt, alleen het vorige toestel had al twee defecten, ben blij dat deze (afgezien van het haartje) stukken beter is. De QC van Google is blijkbaar niet heel goed, dus ben bang dat een andere ergere defecten heeft. Zoals ik het zie, is het iig niet zichtbaar op de foto's. Sterker nog, denk dat veel mensen hier überhaupt niet naar kijken en het dus sowieso niet was opgevallen.ManiacsHouse schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:30:
[...]
Snap dat omruilen vervelend is. Maar gaat het hier om een nieuw toestel? Terugsturen per omgaande. Als je straks weer een defect hebt gaan ze zeker weten zeiken waarom er een haartje in je toestel zit... Heeft u er zelf aan zitten sleutelen meneer? Gebruikers schade bla bla. Ik zou het wel weten.
En haartje kan natuurlijk ook verder gaan rondzwerven. Zit het dadelijk wel op je foto's
Vraag me overigens af of het een haartje of een synthetische vezel is, het is namelijk erg dun.
Ik zou em omruilen.. Het haartje kan zich namelijk door trillingen ook verplaatsen en later alsnog een probleem vormen. Als je dan x weken later pas een klacht indient sta je minder sterk
Ik zou hem ook omruilen, haartjes kunnen verschuiven (of het moet net onder een plakrand zitten.
Maar ze horen in een stofarme ruimte te worden geassembleerd, en door mensen met beschermende kleding. Daar gaat het dus al mis.
Maar ze horen in een stofarme ruimte te worden geassembleerd, en door mensen met beschermende kleding. Daar gaat het dus al mis.
Niks, het licht buigt er als het ware 'omheen'. Naarmate iets dichter op de lens zit en het focal point ligt ver weg dan wordt alles dichtbij heel wazig.zunrob schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:08:
[...]Nope, het is de tele lens. Geen macro. Minimale focus afstand is 50 cm. Wat zou er gebeuren als het haartje wel op de camera zelf komt?
Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat het haartje nog verder weg richting het inwendige van de cameragedeelte kan gaan, daar zit nog wel het e.e.a. aan lensjes en zo tussen.
Maar wanneer je niet tevreden bent dan breng je 'm toch terug?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik zie een paar mm lager idd nog een glaasje zitten, ook duidelijk zichtbaar op de teardown video van JerryRigEverything. YouTube: Google Pixel 8 Pro Thermometer Teardown - (Google Watches my Videos...)Yaksa schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 14:34:
[...]
Niks, het licht buigt er als het ware 'omheen'. Naarmate iets dichter op de lens zit en het focal point ligt ver weg dan wordt alles dichtbij heel wazig.
Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat het haartje nog verder weg richting het inwendige van de cameragedeelte kan gaan, daar zit nog wel het e.e.a. aan lensjes en zo tussen.
Maar wanneer je niet tevreden bent dan breng je 'm toch terug?
Ik snap de reacties hierboven m.b.t. omruilen. En daar twijfel ik ook wel over. Maar, de reden waarom ik huiverig ben om te ruilen is dat de QC van Google niet heel goed is. Het eerste toestel had een vibatormotor die niet OK was, en de knoppen zaten niet goed in de behuizing. Bij de winkel waar ik het toestel heb gekocht zou ik de huidige eerst terug moeten sturen, dan controleren ze hem, en dan pas krijg ik een nieuwe. Ik zie het al gebeuren dat met het nieuwe toestel andere dingen mee aan de hand zijn waar ik meer last van ga hebben. Dit haartje is nu niet zichtbaar op de foto's, dus functioneel gezien zou ik er geen last van moeten hebben. En verder lijkt de telefoon helemaal in orde.
Het is meer dat ik een (materialistische) perfectionist ben, en altijd het beste zoek. In dit geval misschien dus ook goed voor mij om hier eens mee om te leren gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 13-03-2024 15:07 ]
Je hebt zo te zien ruim €800 aan dit apparaat uitgegeven: uitvoering: Google Pixel 8 Pro, 128GB opslag Zwart
Ik denk dat je dan best wat meer mag verwachten qua kwaliteit. Er horen geen haartjes in de cameramodule te zitten. Punt. Als je twijfelt aan de QC van Google, waarom koop je dan wel een telefoon van dit merk en voor dit geld? Steek hetzelfde geld dan in een apparaat van een ander merk.
Functioneel ga je weinig merken van dit haartje, zolang het niet gaat schuiven en er geen lek ergens zit waardoor er over tijd meer stof en haartjes daar terecht gaan komen. Theoretisch zal je foto in die hoek iets softer uitpakken want hoewel licht wel om dat haartje heenbuigt, neemt dit niet weg dat er een 'blokkade' in het lichtpad zit. Nou ga je dat bij deze situatie totaal niet merken gok ik. De totale kwaliteit en resolutie van sensor/lens/software is niet zodanig dat je hier echt slechtere foto's van gaat krijgen. Het is zelfs mogelijk dat het haartje zodanig gepositioneerd zit dat het buiten het oppervlak valt dat de sensor vastlegt... maar zeker weten kan je dat niet.
Bottom line: het hoort er niet te zitten. Het is aan jou of je dat wilt accepteren of niet.
Ik denk dat je dan best wat meer mag verwachten qua kwaliteit. Er horen geen haartjes in de cameramodule te zitten. Punt. Als je twijfelt aan de QC van Google, waarom koop je dan wel een telefoon van dit merk en voor dit geld? Steek hetzelfde geld dan in een apparaat van een ander merk.
Functioneel ga je weinig merken van dit haartje, zolang het niet gaat schuiven en er geen lek ergens zit waardoor er over tijd meer stof en haartjes daar terecht gaan komen. Theoretisch zal je foto in die hoek iets softer uitpakken want hoewel licht wel om dat haartje heenbuigt, neemt dit niet weg dat er een 'blokkade' in het lichtpad zit. Nou ga je dat bij deze situatie totaal niet merken gok ik. De totale kwaliteit en resolutie van sensor/lens/software is niet zodanig dat je hier echt slechtere foto's van gaat krijgen. Het is zelfs mogelijk dat het haartje zodanig gepositioneerd zit dat het buiten het oppervlak valt dat de sensor vastlegt... maar zeker weten kan je dat niet.
Bottom line: het hoort er niet te zitten. Het is aan jou of je dat wilt accepteren of niet.
Pagina: 1