Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan__ST
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 13-03-2024
Hoi,

Ik kan nergens een antwoord vinden dus ik hoop dat hier een hoop ervaring en kennis aanwezig is.

Ik heb een telefoon met 2 simkaarten, als ik alle telefoonnummers op hun 'eigen' simkaart op sla en dan whatsapp op sim1 installeer, kan whatsapp dan bij het telefoonboek van de sim2?

Wie heeft daar ervaring mee?

bvd.

gr. Jan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:27
Geen idee, maar wat houdt jou tegen om het uit te proberen?

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk eens in dit topic van gisteren: 2x Whatsapp op de telefoon bij Dual-Sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:37
telefoonnummers opslaan op sim kaart is denk ik iets van vroeger..
Ik vermoed dat je een Android, met google account hebt?
sla uw contacten op in 'google contacts' in plaats van op sim. (Je kan er sowieso van uit beide WhatsApp's aan dan).
Alsook bij verlies van uw telefoon / stuk gaan sim kaart /... heb je nog al uw contacten (gelinkt aan uw google account) je kan dan zelf 2 gsm's gebruiken met zelfde account waar je al uw contacten op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-05 12:41
Jan__ST schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:40:
Hoi,

Ik kan nergens een antwoord vinden dus ik hoop dat hier een hoop ervaring en kennis aanwezig is.

Ik heb een telefoon met 2 simkaarten, als ik alle telefoonnummers op hun 'eigen' simkaart op sla en dan whatsapp op sim1 installeer, kan whatsapp dan bij het telefoonboek van de sim2?

Wie heeft daar ervaring mee?

bvd.

gr. Jan
Ja, de contacten worden gekoppeld met het google account waarmee je de telefoon instelt.
Zelf 2 simkaarten en Whatsapp + Whatsapp Business. Ze kunnen allebei bij elkaars contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jan__ST welkom op Tweakers.

Contacten zitten in Android allemaal in de contacten app, dat is een verzamelbak van alle contacten van alle bronnen (sim1, sim2, Google account, etc) die je hebt. Alle apps die vervolgens toegang hebben tot 'contacten' kunnen dus bij alle contacten.

Mocht je dit echt gescheiden willen hebben, dan moet je een werkprofiel gebruiken. Je krijgt dan een losse container en alle apps in die container hebben geen toegang tot alles buiten de container. Met bijvoorbeeld Island kan je zo'n container aanmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 13-03-2024 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Mocht je dit echt gescheiden willen hebben, dan moet je een werkprofiel gebruiken. Je krijgt dan een losse container en alle apps in die container hebben geen toegang tot alles buiten de container. Met bijvoorbeeld Island kan je zo'n container aanmaken.
Note: Een recentere Android-versie (volgens mij al een tijdje) kan dat ook zelf, zonder extra app. Zoek in de instellingen naar "Werkprofiel" of "Work profile". :)

Overigens is het voorlopig nog wel even een aanname dat @Jan__ST Android gebruikt... :z

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 13-03-2024 12:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Room42 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:14:
[...]

Note: Een recentere Android-versie (volgens mij al een tijdje) kan dat ook zelf, zonder extra app. Zoek in de instellingen naar "Werkprofiel" of "Work profile". :)
Ik draai Android 14, lijkt me vrij recent. Maar die optie waar je naar refereert kan ik niet vinden.

Ik kreeg dat alleen voor elkaar met apps zoals Island, Shelter of via Microsoft Bedrijfsportal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Ik draai Android 14, lijkt me vrij recent. Maar die optie waar je naar refereert kan ik niet vinden.

Ik kreeg dat alleen voor elkaar met apps zoals Island, Shelter of via Microsoft Bedrijfsportal.
Excuses... blijkbaar is dat alleen iets als je een gemanagede telefoon hebt? :? Dat wist ik niet, ik dacht dat het altijd kon. Je kunt wel een 2e gebruiker maken maar dat zal vast een stuk minder comfortabel zijn dan de opties die jij noemt.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 13-03-2024 13:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Room42 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:21:
Je kunt wel een 2e gebruiker maken maar dat zal vast een stuk minder comfortabel zijn dan de opties die jij noemt.
Nee, dat werkt volgens mij echt voor geen meter. Je moet dan constant wisselen en notificaties die in dat profiel zitten is ook de enige die je ziet.

Maar goed, het zijn een hoop wat-als situaties, laten we het antwoord van de TS, maar eerst even afwachten.
Pagina: 1