Goede headset met "hearthrough" functie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Ik zoek een?
Een headset voor mijn Windows laptop

Wat is je budget?
Liefste niet te veel (< 50 euro) en anders ga ik mijn werkgever vragen voor vergoeding

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Primair gebruik is voor meetings (Teams) maar hou van goede kwaliteit audio indien ik muziek wil luisteren

Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat ik (weer) terug ga naar een Windows laptop zakelijk, moet ik overschakelen van de huidige AirPods Pro 2, die gewoon onhandig koppelen icm gebruik van mijn eigen Apple devices, dus zoek ik een goede set die parallel te gebruiken is.

De AirPods Pro 2 zijn mijn referentiekader, waarbij ik heartrough een must vind. Dit is meteen een dealbreaker bij veel (goedkopere) opties volgens mij. Ik vind het enorm vervelend als ik een onderwater gevoel heb zoals de standaard in ear oordoppen allemaal doen. Dus je "oren-dicht-drukken-en-dan-praten" gevoel kan ik niet goed hebben. Toen ik de 1e generatie AirPods had, heb ik (te) lang gewacht met AirPods Pro omdat ik nooit wist dat zij een "transparantie" mode kenden, waardoor je het gevoel hebt dat je oren open zijn. Toen ik dat eenmaal kende, was ik meteen verkocht en heb ik ook weer geupgrade naar de Pro 2.

Ik heb een paar KZ SKS doppen met fantastisch geluid, maar met bellen heb je dus dan weer het onderwater gevoel en dat vind ik verschrikkelijk. Verder zijn die ook wat groot in mijn oorschelp dus format AirPods vind ik prettiger dragen qua pasvorm. Ook wanneer je geen geluid hebt, en mensen praten om je heen is dat het "oren-dicht-drukken" gevoel.

Ik zag ook de Xiaomi Redmi Buds 4 Lite die zoals de AirPods 3 functioneren zo lijkt (dus niet afgesloten in ears), maar ik denk dat ik dan teveel omgevingsgeluid opvang op kantoor omdat ze niet afsluiten. Degene die wel afsluiten (in ear) hebben volgens mij allemaal geen hearthrough/transparant/ambient mode of je komt in de hogere prijsklasse :?

Kortom ik zoek;

- Goede in ear plugs (liefste afgesloten maar dus met hearthrough/transparant/ambient mode)
- Geen over the ear
- Bluetooth (dus geen Jabra kabeltje in de nek)
- Ruisonderdrukking ivm bellen/vergaderen kantoorruimtes
- ANC is geen must maar wel fijn

Hopelijk een beetje duidelijk wat ik bedoel, anders zal ik het proberen te verduidelijken.

Mijn boefje is liev!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14
Ik gebruik hier mijn Airpods Pro 2's voor en dat werkt perfect. Ja, je moet handmatig koppelen/ontkoppelen maar dat is mij de voordelen van de APP waard. Voor €50 ga je denk ik altijd een miskoop doen als de APP2's je referentiekader zijn.
En, even out of the box, je kan ook je APP's aan je iphone koppelen en daar teams op zetten. Dan kan je gewoon van je huidige setup gebruik blijven maken, ws gebruik je ook Apple Music? Met een bureauhouder voor je iPhone heb je een goed alternatief denk ik.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Kassad schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:03:
Ik gebruik hier mijn Airpods Pro 2's voor en dat werkt perfect. Ja, je moet handmatig koppelen/ontkoppelen maar dat is mij de voordelen van de APP waard. Voor €50 ga je denk ik altijd een miskoop doen als de APP2's je referentiekader zijn.
En, even out of the box, je kan ook je APP's aan je iphone koppelen en daar teams op zetten. Dan kan je gewoon van je huidige setup gebruik blijven maken, ws gebruik je ook Apple Music? Met een bureauhouder voor je iPhone heb je een goed alternatief denk ik.
Ja daar heb ik ook over nagedacht, maar met schermdelen etc is dat weer onhandig toch? Want dan moet je 2x inbellen of? Ik gebruik inderdaad Apple Music.

Het schakelen tussen Windows en Apple heb ik al eerder gepoogd, maar dat vind ik echt heel vervelend. Dan is een 2e headset er naast, gewoon fijner/sneller schakelen (ook bij inkomende oproepen etc.).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14
JB schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Ja daar heb ik ook over nagedacht, maar met schermdelen etc is dat weer onhandig toch? Want dan moet je 2x inbellen of? Ik gebruik inderdaad Apple Music.

Het schakelen tussen Windows en Apple heb ik al eerder gepoogd, maar dat vind ik echt heel vervelend. Dan is een 2e headset er naast, gewoon fijner/sneller schakelen (ook bij inkomende oproepen etc.).
Je kan inderdaad twee keer in een gesprek inbellen, ik doe het regelmatig. Je hebt de audio dan via je iphone lopen en je deelt je scherm via de laptop. Je laptop deelt dan geen geluid (wordt bij de koppeling om gevraagd).
Als ik thuis werk dan werk ik via een (prive) iPad of iPhone in teams, op kantoor heb ik de APP's gekoppeld aan mijn laptop. Uiteraard heb ik alle berichtgeving van Teams op de i-appraten uit staan zodat ik daar verder geen last van heb. Ik ben er tevreden mee.
Bijkomend voordeel is dat je gebruik maakt van veel betere camera's (de meeste Windows laptops hebben geen geweldige camera's) en dat de iPad je in Teams goed in beeld houdt, ook als je wat beweegt. Is een leuke feature :)

[ Voor 10% gewijzigd door Kassad op 13-03-2024 10:21 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Even een kleine opmerking: je gebruikt de uitvoering: Apple AirPods Pro (2e generatie) met USB-c-oplaadcase (Wit) als referentie, welke nu voor zo'n €240 te koop zijn, maar je wil dit vervangen door een apparaat van rond de €50. Dat gaat dan natuurlijk nooit dezelfde kwaliteit opleveren.... De Redmi modellen zijn natuurlijk Airpods replica's met goedkopere componenten/software. Voor die prijs kan je er je geen grote buil aan vallen, maar reken op mindere kwaliteit (ergens) en accu's die minder lang meegaan.

Je noemt ook ruisonderdrukking als must, maar ANC hoeft niet. Eigenlijk is ruisonderdrukking een vorm van ANC... dus je kan dan beter naar een set goede in-ears kijken met ANC, want dan heb je ook je ambient/hearthrough optie met een beetje geluk. Ik denk dat je beter even kan Googlen op 'Airpods Pro alternatieven' en misschien wat opties gaat testen ergens. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:52:
Even een kleine opmerking: je gebruikt de uitvoering: Apple AirPods Pro (2e generatie) met USB-c-oplaadcase (Wit) als referentie, welke nu voor zo'n €240 te koop zijn, maar je wil dit vervangen door een apparaat van rond de €50. Dat gaat dan natuurlijk nooit dezelfde kwaliteit opleveren.... De Redmi modellen zijn natuurlijk Airpods replica's met goedkopere componenten/software. Voor die prijs kan je er je geen grote buil aan vallen, maar reken op mindere kwaliteit (ergens) en accu's die minder lang meegaan.

Je noemt ook ruisonderdrukking als must, maar ANC hoeft niet. Eigenlijk is ruisonderdrukking een vorm van ANC... dus je kan dan beter naar een set goede in-ears kijken met ANC, want dan heb je ook je ambient/hearthrough optie met een beetje geluk. Ik denk dat je beter even kan Googlen op 'Airpods Pro alternatieven' en misschien wat opties gaat testen ergens. 8)
Ja eens, ik snap dat ik zoiets niet vind in de prijsrange wellicht.

ANC gebruik ik zelden (in vliegtuig) dus het gaat me primair om de opmerking "wie heeft zijn microfoon nog aan" die ik niet wens als ik op kantoor ben. Dat lost ANC niet op toch? Dat zit in de mic ruisonderdrukking functionaliteit die (vaak) wel bij de budget modellen aanwezig is. Dan blijft het "onder water gevoel" over dus ik dacht wellicht een goedkoop AP3 alternatief en ik ben er ook. Die dingen bestellen, zou ik kunnen doen want niet super duur. Is het omgevingsgeluid dan teveel, is het jammer maar helaas.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 15:18

Croga

The Unreasonable Man

JB schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:56:
het gaat me primair om de opmerking "wie heeft zijn microfoon nog aan"
Daar heb je een mute knop voor. Geen enkele in-ear oplossing gaat daarbij goed genoeg werken, en zeker één van <€50 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Croga schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:58:
[...]

Daar heb je een mute knop voor. Geen enkele in-ear oplossing gaat daarbij goed genoeg werken, en zeker één van <€50 niet.
Ook onder het praten, gebeurt dat dan. Dat is gewoon mega vervelend met alle achtergrond herrie.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:48

Dido

heforshe

Ik las "hearthrough" en dacht meteen an wat ik nu om mijn nek heb, de SRS NB-10 neckband van Sony.

Bevalt me uitstekend (ik verafschuw dingen in of op mijn oren, zeker de hele werkdag).

Maar goed, dat ding gaat nu nergens meer onder de 100 euro weg, en de geluidskwaliteit is ongetwijfeld niet te vergelijken met oordoppen van 240 euro.

Ook is het niet heel erg handig om te gebruiken als je niet alleen in een ruimte zit, omdat iedereen kan meegenieten van het geluid dat vanaf schouderhoogte richting je oren gaat.

Draagcomform is wel subliem. Ik vergeet dat ik dat ding om heb en wandel zo nu en dan het huis uit met dat ding om m'n nek om dan 30 meter buitenshuis de melding te krijgen "Bluetooth... Disconnected." :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
JB schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:56:
[...]
Dat zit in de mic ruisonderdrukking functionaliteit die (vaak) wel bij de budget modellen aanwezig is.
Volgens mij is dat een beetje een fabeltje... maar ik hoor het graag als ik het fout heb. Een microfoon kan zelf geen ruis weghalen, je kan wel de microfoon zo kiezen/afstellen dat deze zoveel mogelijk omgevingsgeluid negeert. Dat kan door een microfoon te kiezen met een specifieke richtingskarakteristiek maar ook door deze zo te kiezen dat alleen geluiden die binnen de normale spraakfrequenties vallen opgepikt worden. Dat laatste kan je ook bereiken door mbv een filter alleen deze frequenties door te laten. Je krijgt dan wel soms een wat blikkerig geluid. Ook hier geldt: hoe goedkoper de spullen, hoe goedkoper de componenten dus ik zou niet verwachten dat er bij een goedkoop setje oortjes voor hele goede microfoonkarakteristieken is gekozen.

Op het moment dat je actief gaat knutselen aan het geluid wat doorgegeven wordt dan ben je al met ANC bezig, maar je zal niet snel zien dat ze dit alleen gebruiken om het geluid van de microfoon te beïnvloeden. Dan zal dat ook ingezet worden om de output naar jouw oren aan te passen.

Als je even de verwijzingen naar de producten negeert staat hier best een goed verhaal over ruisonderdrukking en dergelijke: https://www.philips.be/c-...ons-met-ruisonderdrukking
Pagina: 1