g++ conio.h

Pagina: 1
Acties:

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hallo ik ben een c++nOOb en nu ben ik een ven me eerste proggies aan het compile met g++ maar hij kent de headerfile conio.h nie en nu kan ikk ook nie clrsrc -en.

weet waar kan ik deze halen en moet ik die toevoegen aan /usr/include/g++ of iets in die richting?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 21:55

Gerco

Professional Newbie

ik geloof dat die functies in linux in stdio.h of in curses.h zitten, niet in conio.h (die is voor windows).

DISCLAIMER: Ik weet het niet zeker en misschien kraam ik wel de grootste onzin uit :+

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• THIJZEL
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 22:06 schreef Gerco het volgende:
ik geloof dat die functies in linux in stdio.h of in curses.h zitten, niet in conio.h (die is voor windows).

DISCLAIMER: Ik weet het niet zeker en misschien kraam ik wel de grootste onzin uit :+
hmmz werkt ook nie maar iig bedankt!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 08 september 2001 22:11 schreef THIJZEL het volgende:
hmmz werkt ook nie maar iig bedankt!
Wat wil je ermee doen? clrscr() kan ik niet vinden. Misschien is die functie specifiek voor 1 of andere compiler?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Bestaat niet als zodanig.. Als je "directe" screenmanipulatie wilt gaan doen, dan zul je aan de slag moeten gaan met "ncurses.h"

als je echt heel leem alleen het scherm wilt wissen dan is printf("\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n"); ook een manier :)

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Op zaterdag 08 september 2001 22:34 schreef JayTaph het volgende:
Als je "directe" screenmanipulatie wilt gaan doen, dan zul je aan de slag moeten gaan met "ncurses.h"
Dan had ik toch bijna gelijk :+

• THIJZEL
  • Niet online
huh ik heb hier een boek(inleiuding in c++) en daar word clrsrc() veel begruikt..

• THIJZEL
  • Niet online
ik dlad wel een compiler voor dos misschien gaat dat beter werken..

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

hallo ik ben een c++nOOb en nu ben ik een ven me eerste proggies aan het compile met g++ maar hij kent de headerfile conio.h nie en nu kan ikk ook nie clrsrc -en.

weet waar kan ik deze halen en moet ik die toevoegen aan /usr/include/g++ of iets in die richting?
conio is DOS rommel en niet standaard, dus het zit er ook niet bij. Er zijn wel libs die de conio.h zooi bevatten, staan op freshmeat

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Een simpele oplossing om het scherm schoon te maken is een system-call naar het commando clear
code:
1
2
3
4
5
#include <stdlib.h>

[..]

system("clear");

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06