Alternatief voor reseller van Versio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 09:19
Al jaren en jaren ben ik klant bij Versio maar de kwaliteit gaat naar beneden en de prijzen gaan omhoog.

Vroeger draaide ik meer dan 40 sites, daarvan zijn er nu nog zo'n 10 overgebleven die ik daar onder heb gebracht onder een reseller account, en in de komende jaren zullen er nog een aantal afvallen.

Nu zie ik echter door de bomen het bos niet meer, de meeste sites zijn gewoon statische html sites met weinig poespas en 2 daarvan hebben een mysql database.

Even de specs:
Totaal gebruikte diskruimte: 20GB
Totaal aantal domeinen: 10
Totaal aantal mysql databases: 3
Totaal dataverkeer: 25GB (p/m gemiddeld) met uitschieters van 40GB p/m

Nu zoek ik dus een alternatief, iets wat goedkoop maar goed genoeg is om dit doel te dienen.

Wie kan mij adviseren?
Vragen? Ik hoor ze graag!

Weet niet of ik hier juist zit en of ik hiervoor wel een topic mocht openen maar na uitblijven van reactie van een van de mods toch maar even een topic gestart! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zo’n topic start natuurlijk met wat je zelf al hebt uitgezocht en geprobeerd. Misschien kun je dat nog even toevoegen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sethro op 13-03-2024 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
Je zou kunnen kijken naar mijn.host of Vimexx. Zij bieden hetzelfde product aan met DirectAdmin, wat de migratie makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-05 09:19
Ik heb verschillende hosting partijen bekeken maar zie vooral stevige prijs verschillen, ik zat zelf ook te denken aan mijn.host of Vimexx en zag dat de ervaringen over beide goed waren maar begon toch te twijfelen.

De prijs is goed al las ik hier op tweakers ook wat negatieve reacties over Vimexx en mijn.host leek mijn zo'n grote partij... dat ik bang ben dat die over een korte tijd ook met de prijzen erg omhoog gaan.

Dus twijfel, dat is meer de reden dat ik hier post....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vimexx is wel gewoon een van de merken van team.blue, met de bijbehorende regelmatige prijsverhogingen. Versio is van Your.Online (voorheen Total Web Solusions (TWS)), die andere grote reus die alles overneemt en duurder maakt.

Ik zou zeggen: Doe eerst goed onderzoek naar de eigenaar van het merk dat je overweegt, want zoveel keus heb je niet meer in webhosting, tegenwoordig.

Mijn.host is, zo te zien, nog wel zelfstandig.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Ik zit zelf ook bij mijn.host. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar heb er zelf wel een goed gevoel over. Op de over ons pagina staat een stukje over hun onafhankelijkheid wat wel vertrouwen geeft. Ook hun laatste blog over .nl domeinnamen is wel interessant om te lezen, want daarin geven ze ook aan dat ze liever de prijzen niet verhogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:23
Room42 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:46:
Ik zou zeggen: Doe eerst goed onderzoek naar de eigenaar van het merk dat je overweegt, want zoveel keus heb je niet meer in webhosting, tegenwoordig.

Mijn.host is, zo te zien, nog wel zelfstandig.
Dit overzicht helpt daarbij wellicht: https://www.webhosters.nl...g-bedrijven-medeeigenaar/

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
als ik naar de prijzen kijk van de genoemde alternatieven dan zijn zelfs budget VPS jes beter,

nou weet ik natuuurlijk niet wat voor sites je draait, maar voor bijvoorbeeld een multi-site wordpres instance heb je helemaal geen WHCP nodig dat kan prima zonder. maar ook als je die wél wilt zijn er prima opties.

verder is alles natuurlijk onderhevig aan je eigen voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Uhm wat is goedkoop? Ken zo de versio prijzen niet.

Ik zat toevallig ongeveer in dezelfde situatie. Maar dan bij antagonist waar de prijzen een beetje de pan uit reizen en sinds minder krijgt.

Van antagonist naar mijn.host gegaan, omdat die prima prijzen hebben (goede reviews oa bij start24 en diverse hosting vergelijkers en ze zijn nog zelfstandig, sinds korts zelfs SIDN registrar). Maar mijn.host was ik na een week helemaal moe. WordPress bericht updaten/inplannen vaak timeout. Nog een keer klikken dan pakte die het wel. Wat fotos uploaden duurde gewoon tientallen seconden. Dit was bij Antagonist niet z'n drama. Kortom wel goedkoper maar op de kwaliteit van de hosting een kleine achteruitgang.

Daarna toch nog maar eens verder gaan zoeken ben ik bij Intention uitgekomen. Geen directadmin maar een custom paneel. Ja het is ff wennen. Aangezien het bij jou om 10 sites gaat zou het bij jou Premium pakket worden bij Intention.

Zie mijn blog zeer recent verslag van gemaakt :). Dat is uitgebreider dan deze post.

Hopelijk helpt het bij je zoektocht.

[ Voor 27% gewijzigd door RobbyTown op 14-03-2024 04:49 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3d-pint
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-04 20:04
Bedankt voor de tips. Zie net dat de prijzen van Versio de laatste maanden bizar zijn gestegen. Mijn abo (1 domein, 1 webhosting) is van 70 euro in 2022 naar 170 euro in 2024 gegaan. Dus 240% gestegen, zonder duidelijke waarschuwing. Geen betrouwbare partij dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzokphp
Dit overzicht is erg interessant, geeft een overzicht van de prijsstijgingen de afgelopen 5 jaar per provider. En Versio staat bovenaan…

[ Voor 7% gewijzigd door dbzokphp op 09-07-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dbzokphp schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:38:
Dit overzicht is erg interessant, geeft een overzicht van de prijsstijgingen de afgelopen 5 jaar per provider. En Versio staat bovenaan…
Ik vertrouw die site voor geen meter:
- Foute info: Yourhosting staat daar als onafhankelijk maar dat is onderdeel van Your.Online.
- "De beste hoster" wordt zwaar geadverteerd omdat ze een affiliate link hebben. Lekker onafhankelijk.

Dus, nee. :w

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1