Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Hi,

Onze Intergas ketel heeft moeite om warm te worden, en we zien nu de waterdruk op 0.0 staan.

Ik wil hem daarom graag bijvullen. De waterkraan zit rechts, maar waar vind ik de vulkraan om hem op aan te sluiten met een slang?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bk-XiagRQ8MxDrFgQj_sFoxR-EE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YMw8u3pYGihDVh83FQ9y7W3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_S-iDWqHQnUV8iuDg7EZxBF1r3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fvxnaa65I03JJ3XRPrc8eQ3K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:28
onderste foto, onderste leiding in t midden. draai dat ronde dopje er af. kun je daarna gebruiken op het vierkante palletje er bovenop als een soort hendeltje.

edit: hier vanaf ~0:43 een voorbeeld, dan is t logischer: YouTube: Vloerverwarming vullen en ontluchten | Technea | Variotherm

[ Voor 37% gewijzigd door Fr33z op 13-03-2024 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

Reptile209

- gers -

Klopt wat hierboven staat. En dan opvullen tot boven de 1,5 bar (1,8 ofzo, niet hoger). Wel proberen de waterslang zo vol mogelijk te hebben, dus alle lucht er uit.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als hij op 0.0 bar staat kan je beter een cv monteur bellen want dan is die zo lek als een mandje, tenzij je nooit onderhoud pleegt.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer zie je die 0,0 op het display staan?

Bij deze Intergas ketels moet je de ketel uitzetten om de waterdruk op het display te krijgen, dus niet ergens in de instellingen. Even kort op het aan/uit knopje drukken en je ziet je waterdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
Hij staat uit en geeft 0.0 aan. Ik heb de CV monteur inderdaad gebeld. We hebben de ketel pas 1.5 jaar. Recent begonnen we met douchen te merken dat de waterdruk minder was en hij soms niet volledig warm wordt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3Lv5Di-qARMlCHhHNf7F3Wb1d8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSfrC6rWxIoC6DYy678m8Nbz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:46

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

FelixForte schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:19:
Recent begonnen we met douchen te merken dat de waterdruk minder was en hij soms niet volledig warm wordt
Dat heeft niets met je CV druk te maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
DukeBox schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:22:
[...]

Helder. Hebben een CV monteur gebeld omdat mij niet duidelijk is of er een lekkage is (of een ander probleem zoals een kapotte drukmeter of de CV druk te laag).

Ketel geeft ook geen foutmelding aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

FelixForte schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:35:
Helder. Hebben een CV monteur gebeld omdat mij niet duidelijk is of er een lekkage is (of een ander probleem zoals een kapotte drukmeter of de CV druk te laag).
Het kan aan zoveel dingen liggen, lucht dat er nog inzit/zit veel inhoud van je CV installatie (grote radiatoren, grote oppervlakte vloer verwarming etc), Een (te)klein/defect drukvat, als je hem vult wanneer deze warm is, zodra die afkoelt kan je druk best teruglopen.

Check of je drukvat nog goed is, zo ja, dan gewoon bijvullen, ontluchten, dat een paar keer herhalen en in de gatenhouden of de druk stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 14:55
DukeBox schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:22:
[...]

Als je thermostaatkraan niet mengt doordat er geen 60 graden warmwater binnen komt heb je natuurlijk wel iets minder waterdruk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Jim423 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:11:
Als je thermostaatkraan niet mengt doordat er geen 60 graden warmwater binnen komt heb je natuurlijk wel iets minder waterdruk.
Dat is debiet, niet druk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31
Lekker aangesloten ook met 16mm alupex....

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:35
hesselbeertje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:08:
Lekker aangesloten ook met 16mm alupex....
Ik ben geen cv monteur maar ik zou me schamen als ik zo iets zou maken.
Pagina: 1