onderste foto, onderste leiding in t midden. draai dat ronde dopje er af. kun je daarna gebruiken op het vierkante palletje er bovenop als een soort hendeltje.
edit: hier vanaf ~0:43 een voorbeeld, dan is t logischer: YouTube: Vloerverwarming vullen en ontluchten | Technea | Variotherm
edit: hier vanaf ~0:43 een voorbeeld, dan is t logischer: YouTube: Vloerverwarming vullen en ontluchten | Technea | Variotherm
[ Voor 37% gewijzigd door Fr33z op 13-03-2024 00:10 ]
Klopt wat hierboven staat. En dan opvullen tot boven de 1,5 bar (1,8 ofzo, niet hoger). Wel proberen de waterslang zo vol mogelijk te hebben, dus alle lucht er uit.
Zo scherp als een voetbal!
Wanneer zie je die 0,0 op het display staan?
Bij deze Intergas ketels moet je de ketel uitzetten om de waterdruk op het display te krijgen, dus niet ergens in de instellingen. Even kort op het aan/uit knopje drukken en je ziet je waterdruk.
Bij deze Intergas ketels moet je de ketel uitzetten om de waterdruk op het display te krijgen, dus niet ergens in de instellingen. Even kort op het aan/uit knopje drukken en je ziet je waterdruk.
Dat heeft niets met je CV druk te maken.FelixForte schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:19:
Recent begonnen we met douchen te merken dat de waterdruk minder was en hij soms niet volledig warm wordt
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Helder. Hebben een CV monteur gebeld omdat mij niet duidelijk is of er een lekkage is (of een ander probleem zoals een kapotte drukmeter of de CV druk te laag).
Ketel geeft ook geen foutmelding aan
Het kan aan zoveel dingen liggen, lucht dat er nog inzit/zit veel inhoud van je CV installatie (grote radiatoren, grote oppervlakte vloer verwarming etc), Een (te)klein/defect drukvat, als je hem vult wanneer deze warm is, zodra die afkoelt kan je druk best teruglopen.FelixForte schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:35:
Helder. Hebben een CV monteur gebeld omdat mij niet duidelijk is of er een lekkage is (of een ander probleem zoals een kapotte drukmeter of de CV druk te laag).
Check of je drukvat nog goed is, zo ja, dan gewoon bijvullen, ontluchten, dat een paar keer herhalen en in de gatenhouden of de druk stabiel blijft.
Als je thermostaatkraan niet mengt doordat er geen 60 graden warmwater binnen komt heb je natuurlijk wel iets minder waterdruk.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Dat is debiet, niet druk.Jim423 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 18:11:
Als je thermostaatkraan niet mengt doordat er geen 60 graden warmwater binnen komt heb je natuurlijk wel iets minder waterdruk.
Lekker aangesloten ook met 16mm alupex....
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Ik ben geen cv monteur maar ik zou me schamen als ik zo iets zou maken.hesselbeertje schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:08:
Lekker aangesloten ook met 16mm alupex....
Pagina: 1