Onderdelen gekocht maar nog geen moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijestijler
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik zoek een?
Moederbord. Ik was iets te enthousiast met de rest van de onderdelen dus ik zet de rest in een rij waar waar ik een moederbord bij zoek.Het is voor een video edit pc.
Dit is wat ik gekocht heb:

Fractal Design Define 7 - Zwart
Intel Core i9-14900K
Noctua NH-U12A - 120mm
Kingston Technology FURY Beast 64 GB - DDR5 - DIMM (2x32 GB)
M2. Samsung 990 PRO - 1 TB
ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X OC Edition
Cooler master MWE Gold 1250 V2 - 1250 W

Nu nog een passend moederbord.

Wat is je budget?
Budget pas belangrijk als ik een passend moederbord heb gevonden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst 1 met 4x DDR5 geheugen sloten, minimaal 4x Sata 6GB/s aansluitingen, 1x rj45, zoveel mogelijk usb poorten, (onboard videokaart optioneel). Ik sta open voor alternatieven maar kan moeilijk de andere onderdelen terug brengen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Video edit, audio edit/mix, misschien wat 3D.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynabi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06 11:18
Vrijestijler schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:46:
Ik zoek een?
Moederbord. Ik was iets te enthousiast met de rest van de onderdelen dus ik zet de rest in een rij waar waar ik een moederbord bij zoek.Het is voor een video edit pc.
Dit is wat ik gekocht heb:

Fractal Design Define 7 - Zwart
Intel Core i9-14900K
Noctua NH-U12A - 120mm
Kingston Technology FURY Beast 64 GB - DDR5 - DIMM (2x32 GB)
M2. Samsung 990 PRO - 1 TB
ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X OC Edition
Cooler master MWE Gold 1250 V2 - 1250 W

Nu nog een passend moederbord.

Wat is je budget?
Budget pas belangrijk als ik een passend moederbord heb gevonden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst 1 met 4x DDR5 geheugen sloten, minimaal 4x Sata 6GB/s aansluitingen, 1x rj45, zoveel mogelijk usb poorten, (onboard videokaart optioneel). Ik sta open voor alternatieven maar kan moeilijk de andere onderdelen terug brengen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Video edit, audio edit/mix, misschien wat 3D.

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen.
toon volledige bericht
Je specificeerd nu eigenlijk perfect voor jezelf alles wat je moederbord nodig heeft :P
Als je dit zo in de pricewatch voor moederborden invult dan rolt daar een perfect lijstje uit met mogelijkheden.
Wat nog invloed heeft op de keuze is wat voor case je het in gaat bouwen, wordt het een ATX of Micro-ATX?

Met alles wat je hier noemt kom je uit op bijna elke Intel B760/Intel Z790 chipset mobo die gemaakt is voor Socket 1700. De keuze is nogsteeds reuze in dat geval (80~) dus daarin kan je dan kieze voor dure gaming modellen of basis modellen die niet alle gekte hebben.

Als je wat specifieker nog weet welke case je gebruikt en of looks/gaming related dingen boeiend zijn kan er wel een advies over gevormd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijestijler
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-03-2024
Fijn dat er toch iemand de moeite heeft genomen te reageren.Momenteel is mijn probleem de keuze is reuze.... Ik heb in het verleden best veel computers samengesteld maar meestal met gamers onderdelen terwijl ik de pc eigenlijk wil afstemmen op video editing. De meeste onderdelen die in mijn lijst staan zijn gamers onderdelen alleen nu nog een moederbord. Als ik meer budget had gehad zou ik in ieder geval een ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER OC Edition gekocht hebben en 128GB intern geheugen maar de sky is niet de limit voor me.
In ieder geval bedankt voor de tip en ik zal pricewatch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Het scheelt dat "gamers" onderdelen niet bestaan. Dat is gewoon marketing praat. Laat je daar dus niet door afleiden. Een video editing pc vereist niet een speciaal soort bord. Net zo min als een game pc dat vereist. Let op je eisen en de stroomvoorziening die je cpu vereist en je hebt je shortlist.