Homewizard P1 gekocht maar de poort wordt al gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mike-Patrick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-07 19:06
Hallo allemaal - zou het zinvol zijn om mijn omvormer voor zonne-energie aan te sluiten op mijn P1-poort? Zo niet, wat denken jullie dat erop aangesloten zou kunnen worden? De kabel komt uit het plafond, dus ik neem aan dat hij van de zolder komt waar de apparatuur is geïnstalleerd (Solax omvormer plus Mitsubishi Ecodan's apparatuur etc).

Het heeft geen zin - ik heb geen fancy elektriciteitslezer thuis en voor zover ik begrijp is de P1-poort "alleen uitvoer", wat betekent dat hij niet kan worden gebruikt om input te ontvangen met betrekking tot de productie van de zonnepanelen.

Helaas betekent dit dat ik de Homewizard P1 niet kan installeren zonder die kabel te verwijderen - en ik weet niet zeker of ik niet iets zal verprutsen als ik dat doe (ik neem aan dat hij niet voor niets is aangesloten).

Bedankt!

Beste antwoord (via Mike-Patrick op 01-04-2024 12:22)

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:57
Als de slimme meter een dsmr 5 is kan deze zonder problemen een splitter en de homewizard voeden zonder dat je een usb voeding nodig hebt. Lagere dsmr versies heb je wel een usb voeding bij nodig.

Homewizard heeft zelf een P1 splitter in het assortiment. Ook goede ervaringen met de splitters van Tech4u.

[ Voor 22% gewijzigd door TweakHm op 12-03-2024 22:56 ]

Alle reacties

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 09:49
Een p1 splitter doet dit kunstje voor je ;)

• Mike-Patrick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-07 19:06
tdm850ed schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:41:
Een p1 splitter doet dit kunstje voor je ;)
Yep ik denk dat dat het moet worden maar helaas betekent dat dat ik er waarschijnlijk een USB lader bij moet halen omdat ik heb begrepen dat deze splitters geen energie kunnen leveren aan de Homewizard (ik denk dat dat het geval is, toch?), en er zijn mensen die klagen dat Homewizard erg temperamentvol is als het gaat om splitters. Dat wordt weer een draadje ophangen.

... en aan de andere kant was ik wel benieuwd waar deze kabel vandaan kwam. Het is een beetje vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door Mike-Patrick op 12-03-2024 20:45 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• TweakHm
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:57
Als de slimme meter een dsmr 5 is kan deze zonder problemen een splitter en de homewizard voeden zonder dat je een usb voeding nodig hebt. Lagere dsmr versies heb je wel een usb voeding bij nodig.

Homewizard heeft zelf een P1 splitter in het assortiment. Ook goede ervaringen met de splitters van Tech4u.

[ Voor 22% gewijzigd door TweakHm op 12-03-2024 22:56 ]