Schade verleden auto achterhalen (Schade Verleden Pas?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

ChromeFR

Qui est l'exemple?

Topicstarter
Ik ben op de markt voor een jong gebruikte (elektrische) auto. Ik heb met een aantal auto's al proefritten gemaakt. Waar ik geen goed zicht op krijg is of een auto ooit (klein of groot) schade heeft gehad. Natuurlijk vraag ik ernaar, vanzelfsprekend let ik op wijkende naden, ook kan ik met een lakdikte meter aan de slag gaan en kan ik een WOK verleden achterhalen etc. Maar er zou zoiets bestaan als een 'Schade Verleden Pas (SVP)'? Hierin zouden alle calculaties, die ooit met Audatex (een systeem gebruikt door schadeherstellers in Nederland) voor de betreffende auto zijn gemaakt, gedocumenteerd zijn.

Als ik hiernaar vraag bij autoverkopers (ook weleens aan een schadehersteller gevraagd) dan zeggen zij dat zij GEEN toegang hebben tot een dergelijk systeem.

Klopt dit of willen ze gewoon niet dat ik op de hoogte ben van eventueel hersteld werk? Bestaat het systeem SVP nog wel of is dit om (privacy?) redenen afschaft? Zou mega waardevol zijn voor kopers om inzicht te hebben in AL het Nederlandse schadeverleden van een auto!

N.B. Ik heb geen enkel probleem met een auto die parkeerschade gehad heeft wat vakkundig hersteld is, maar ik vind het wel fijn om te weten. De website Autoverleden.nl is volgens mij verre van compleet. Ik had een rapportage gekocht van een auto die ik ooit in bezit had waar herstelde (parkeer)schade niet in vermeld stond. Ik heb de schade zelf laten herstellen, dus zeker is dat er werk aan de auto geweest is.

[ Voor 7% gewijzigd door ChromeFR op 12-03-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
Goed letten op deurportieren, of er niets te strak of te open staat bij gesloten deuren

Of de auto wel of niet trekt in het stuur. (kan uitlijnen zijn, of een krom chassis.)

Achter de bumpers voelen of er niet met tiewraps of plakband is gewerkt, camera kan hier bij helpen.

En even met een klein magneetje rondom de auto om zeker te zijn dat er geen gigantische plakken plamuur in een schutbord zit verwerkt. (hier zijn speciale magneetjes voor die gelijk vertellen hoe diep het ongeveer zit.)

edit:
ja ik weet, geen antwoord op je vraag. maar wellicht hulpzaam voor de volgende :)

[ Voor 8% gewijzigd door SuPaToLL op 12-03-2024 16:29 ]