Home Assistant Energie dashboard instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Ik heb Home Assistant draaien, en ben bezig met het integreren van een P1-lezer van Smart Gateways. Alles werkt, en ik ontvang ook de data via MQTT, en nu wil ik dus het standaard-dashboard van HA gaan instellen. Ik loop alleen tegen een probleem aan bij de allereerste stap.

Daar moet je namelijk kiezen welke sensor gebruikt moet worden voor het verbruik vanaf het net. Nou heb ik dus 2 sensoren daarvoor, namelijk eentje voor hoog tarief en eentje voor laag tarief. Ik kan er alleen maar 1 kiezen. Ik denk dat er wel meerdere Tweakers zijn met deze situatie namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:01
als je naar instellingen - dashboards - energie gaat, kun je meerdere verbruikers en/of teruglevering sensoren toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:08
Wat @Nico95 zegt.. je kunt (indien nodig) ook een helper aanmaken met de som van hoog tarief + laag tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:01
als je ze apart houdt, helpers aanmaakt voor beide tarieven, kun je ook nog de kosten berekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:13
je kunt ze gewoon beide aan het dashboard toevoegen, hier geen probleem

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kroesss schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:28:
Daar moet je namelijk kiezen welke sensor gebruikt moet worden voor het verbruik vanaf het net. Nou heb ik dus 2 sensoren daarvoor, namelijk eentje voor hoog tarief en eentje voor laag tarief. Ik kan er alleen maar 1 kiezen.
Als je er eentje hebt toegevoegd kun je vervolgens gewoon nog een keer op 'add consumption' klikken? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFaLH2ypG6TLQ2xL1YO3TNel0q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oRsy7dEjfClpSlHTfLLR4F45.png?f=fotoalbum_large

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Top, dank jullie wel allemaal. Ik had niet in de gaten dat het systeem na een eerste sensor de mogelijkheid geeft om een tweede mee te geven. Had ik kunnen proberen, maar dat was even niet in mij opgekomen.

Dank voor het meedenken, ik heb het nu ingesteld. Nu even wat waarden laten binnenkomen en kijken hoe het eruit ziet.
Pagina: 1