Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:51
Ik ben een nieuwbouwproject aan het documenteren, en daarvoor laat ik bijna elke dag mijn DJI mini 4 pro dezelfde vlucht nemen, waar hij dan een 15-tal foto's van alle hoeken neemt. Soms neem ik ook meerdere keren per dag foto's. Ik wil dan uiteindelijk een soort time-lapse video maken uit die berg foto's, waar je in een aantal seconden de bouw kan zien van scratch tot een afgewerkte woning. Vanwege wind, GPS-signaal etc is natuurlijk niet elke foto op de millimeter uit dezelfde hoek genomen, waardoor er veel tijd kruipt in het correct croppen van elke foto.

De vraag is dus; is er een programma dat automatisch een batch aan foto's op ongeveer dezelfde manier uitsnijdt obv het onderwerp? Of is dat te futuristisch? Bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Photoshop heeft een tool om layers te auto-alignen. Dat lijkt wel ongeveer relevant?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
aha, eens even piepen. Bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je zou ieder frame in Premiere Pro kunnen gooien en wat tracking punten kunnen zetten, zolang er tussen een handjevol frames voor en na het huidige frame enige overlap zit moet dat wel lukken. Premiere kan dan automatisch je video croppen of draaien om zo dicht mogelijk bij een stil beeld te komen.

De vraag is wel een beetje of je dit moet willen. Zolang de drone binnen een (halve) meter van hetzelfde punt de foto heeft gemaakt zou het niet heel storend moeten zijn. Ja je timelapse knippert dan een beetje, maar je hersenen filteren dat er heel makkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Oon schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 10:47:
Je zou ieder frame in Premiere Pro kunnen gooien en wat tracking punten kunnen zetten, zolang er tussen een handjevol frames voor en na het huidige frame enige overlap zit moet dat wel lukken. Premiere kan dan automatisch je video croppen of draaien om zo dicht mogelijk bij een stil beeld te komen.

De vraag is wel een beetje of je dit moet willen. Zolang de drone binnen een (halve) meter van hetzelfde punt de foto heeft gemaakt zou het niet heel storend moeten zijn. Ja je timelapse knippert dan een beetje, maar je hersenen filteren dat er heel makkelijk uit.
niet akkoord, hij zit er soms wel wat meer dan een halve meter langs..
Pagina: 1