Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindscanner
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-10-2024
Sorry maar door al die bomen zie ik het bos niet meer!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gamen en digitaal tekenen met Krita, maar vooral gamen.
Mijn games die ik speel zijn zeer uitgebreid.
Zo ga ik van New World naar Helldivers 2, Hogwarts en Destiny 2 zitten ook in het lijstje en van Remnant 2 ben ik ook niet vies.
Op mijn verlanglijstje staat Starfield en Frostpunk

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoh! Dit is steeds moeilijk he.

Ik heb een 3000 euro maar in dit budget zou ik me eventueel nog een scherm bij kopen 32inch
Het hoeft niet ik kan dit achteraf ook nog bij kopen want ik heb nu al een 27 inch LG (60mhz) en mijn hoofdscherm is een 32inch van AOC (144 mhz)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Systeem van mijn dromen.. Hmm dan zal ik nog wat meer budget moeten hebben.
Ik wil vooral een paar jaar gerust zijn en de nieuwste generatie van games spelen.
Zo heb ik altijd al op 1080 (ultra/high settings) gespeeld en deze keer wil ik eens een paar treden hoger gaan :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Dat is het hem juist! Welk merk?
De vraag/keuze waar iedere gamer het moeilijk mee heeft!
Vooral ik, vandaar ik jullie bij deze aanspreek om mij te helpen. ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Geluidsniveau als het kan zo stil mogelijk want mijn pc staat in de huiskamer.
Ook RBG kleurtjes zijn mooi maar dat hoeft voor mij niet, zelfs nu op men oude pc staan ze steeds uit.
Ow bijna vergeten ik wil ook gebruik kunnen maken van raytracing en ik denk dat Nvidia het beste hiervoor is?

Ga je overklokken?

Nee zeker niet!

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik ben ten eerste al heel blij dat ik hier aan jullie hulp kan vragen zodat ik geen domme beslissingen maak bij aankoop van een pc.
Ik wil geen Bling Bling pc maar met de mogelijkheid van het budget wil ik wel waar voor men geld.

Alvast bedankt Tweakers!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 359,-€ 359,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI€ 253,-€ 253,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 2X OC€ 879,-€ 879,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 89,-€ 89,-
1WaterkoelingDeepCool LS720 Zwart€ 122,69€ 122,69
1Geheugen internCorsair Dominator Platinum RGB CMT32GX5M2X7200C34€ 198,-€ 198,-
1VoedingenSeasonic Focus GX-850€ 126,59€ 126,59
1Solid state drivesWD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.182,28

[ Voor 34% gewijzigd door Mindscanner op 12-03-2024 13:44 . Reden: Toevoeging van aankooplijstje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Er wordt hier toch wel verwacht dat je zelf een opzetje geeft.

Kijk voor inspiratie eens in de bbg's van deze site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de Best Buy Guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 12-03-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindscanner
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-10-2024
Deze topic is niet meer nodig.

Ik heb mijn raad gekregen bij componenten.

[ Voor 226% gewijzigd door Mindscanner op 14-03-2024 02:22 ]