Advies aankoop keuken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbinNL046
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-05 23:28
Beste Tweakers,

Ik ben mezelf aan het oriënteren voor een nieuwe keuken waarbij we (denk ik) een redelijk goed beeld hebben van de opstelling en apparatuur. Inmiddels hebben we vier offertes ontvangen waarvan ik er één (Superkeukens) graag aan jullie voor wil leggen om te horen of de prijs een beetje acceptabel is of dat deze partij nog te hoog in de boom zit. We hebben nog een tweede offerte ontvangen van Keukensale (Nagenoeg dezelfde apparatuur maar volgens mij veel minder kwalitatieve kasten, voor een prijs van 19.000 euro). Een derde offerte van Grando Keukens hebben we i.v.m. een veel te hoge prijs en de reactie dat er nauwelijks te onderhandelen viel, afgewezen. Voor de vierde offerte geldt hetzelfde.

We willen een kastenwand met 2 hoge kasten waarin o.a. koelvriescombinatie in de ene kast, en een oven + oven/magnetron combinatie in de andere kast zit (allen Siemens). Verder nog 1 lage kast waarin vaatwasser (Siemens) verwerkt zit en nog een derde lage kast van 1meter breed waarin onder andere spoelbak/afval verwerkt zit.

Verder hebben we een kookeiland van 2.4m bij 1.2m en hierin zitten een inductiekookplaat met recirculatie-afzuiging van Bora, een wijnklimaatkast (Siemens) en allen ladekasten verwerkt.

Eventuele concessies willen we doen in apparatuur, door bijvoorbeeld alles van Bosch te pakken indien dat kostenbesparend is, al vraag ik me af of dat het geval zal zijn. Verder willen we eigenlijk niet al te veel concessies doen maar de huidige opstelling, apparatuur, etc. vergelijken en dan de beste optie uitkiezen qua prijs/kwaliteit.

Ik heb een aantal afbeeldingen gemaakt van de offerte van Superkeukens die ik hieronder wil delen. Graag hoor ik of er zaken zijn die hierin opvallen, waar ik extra rekening mee dien te houden. Ook alle andere tips zijn welkom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytmGUzsxxAapdkTioCfrXJHszWE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zpi4f1QpXsYwC0AIcitgOhcn.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3w5c8V7q4CtiZVskFYwqymExgPI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TcYfPYMKpKqg3Y5sgjbylEc5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bV1W3Hmz_uYejhF5aWBA4g8elT0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Pf5tAAUhrifyTZN5UHxghGan.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVrUfA6Rc-mTt4_-9ozh7JvyoRw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/llolUfHugAhw1kIFcjh02ffw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGL8UkNicywCm2NlWcFsYygc5fM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fTa2u0GaWBSaLKMcZiBiFf6Z.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFJ4kXbdZbuai-SIjmN-YIcNkw4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Oh4qs8FpdRBmXjUkuoJxjn1R.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrSCKYHcv_eu6rSLRcX1ZL0M5eI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WjRIcyI5NhKBP9fmZcj6xKg8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4rOaz9PTwN5yU32PKKrtjBgaig=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7P8H1j3yQ5gq4sJF0mHFoRVp.png?f=user_large

Alvast bedankt!

Mvg,

Robbin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:03
Siemens / Bosch zal niet (veel) uitmaken, zijn dezelfde apparaten met een ander labeltje.

Prijzen voor de kasten voelen mij ietwat aan de hoge kant. Ik heb vorig jaar volledig op maat gemaakte kasten (tot op plafond) met massief eiken paneeldeuren laten plaatsen (7 hoge kasten + 1 lage van 90 breed) voor zo'n € 11.000. Maar als ik zo rond kijk, kan ik wel eens de uitzondering hebben gehad hier.

Het blad is denk ik een grote kostenpost, omdat het zo'n groot oppervlakte is. Ons granieten blad van zo'n beetje dezelfde afmetingen was veel goedkoper, maar dat was 2011...

Met name de apparatuur kan je denk ik veel goedkoper krijgen, maar dan moet je er wat tijd in steken. Ik heb nu allemaal topmodellen Miele voor 40% van de nieuwprijs, vooral van veilingen en opkopers op Marktplaats. Is natuurlijk geen optie als je je keuken "turn-key" wil hebben.

Ik zou overigens niet de 90cm oven kiezen als je de ruimte niet écht nodig hebt. Wij hebben nu een combimagnetron en 60x60cm oven en de oven van ons 90cm fornuis (wat nog vervangen moet worden) wordt echt nooit meer gebruikt. Voor dat geldt kan je een luxer 60cm model uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05 10:41
Goed, dit is alleen de offerte van de keuken. Je hebt geen verdere aanpassingen?

- Geen achterwand of stucwerk tegen de achterwand?
- Geen tegels op de vloer?
- Geen verleggen / aanpassen van elektra
- Geen verleggen / aanpassen van afvoer
- Geen verleggen / aanpassen waterleidingen e.d.

Je mist nog een totaal overzicht van de werkelijke kosten. De offerte is zeer basic omdat ze alles uitsluiten. Je mag van te voren alles goed voor elkaar hebben. Zelf ooit een keuken laten zetten waarbij de aannenemer / keukenboer het allemaal zelf mocht doen. Dit om te voorkomen dat er naar elkaar gewezen gaat worden. Bijvoorbeeld dat de achterwand toch niet recht genoeg was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:22
Als ik een suggestie mag geven welke je even meer kans moet geven dat je eerste indruk is:

Een tweedehands keuken. Je schrikt van hoeveel goedkoper dat is, en daardoor kun je dus in het tweedehands segment best mooie keukens scoren die normaal buiten bereik zijn.

Ik heb het ook gedaan, ik moet mensen er op wijzen dat het niet een nieuwe keuken is als ze komen kijken. Het kan een klein beetje eigen werk kosten (verfie ofzo), maar dat hoeft zeker niet.

Ter info:
+ Keukeneiland met aan voorkant 6 lades, achterkant 2 dubbele kasten.
+ Een rechtdoor keukenblad met 4 kasten eronder.
+ Twee gewone kasten van 170cm
+ Twee glazen kasten van 170cm (deze gezaagd en op de gewone gezet)
+ koelkast

-> 1600euro (16 honderd ja)

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zet die keukenkasten is in de IKEA planner. Dat heb je een richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:33
Kijk de documentaire: Wat kost een keuken? Volgens mij van Rambam npo. Er kan vrijwel altijd 30-40% van de prijs af. Luxe segment uitgezonderd uiteraard.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:08
Kijk in de grote keukentopic zoals gelinkt hierboven, daar kun je op basis van andere offertes een idee krijgen. Het is uiteindelijk aan jou om te bepalen of het voor jou een bepaalde prijs waard is. Ga als het kan voor een merk/type, met de huismerken heb je meestal geen benul wat de kwaliteit precies is en wat het moet kosten.

En je zult altijd mensen hebben die het zeker voor de helft van jouw betaalde prijs hadden kunnen kopen, dus stoor je niet aan die opmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 18:21
Ik heb nagenoeg dezelfde opstelling.
Aan de muur: 2 hoge kasten (met koelkast zonder vriesvak en met combi oven), 3 lage kasten (waarin spoelbak zit) en vaatwas (niet omkast).
Kookeiland: 3 lage kasten met schuiven (met kookplaat en dampkap, is apart) en andere kant 3 lage kasten (36cm diepte) met deuren.

Prijs toestellen: €4100 (Elektro Loeters: Siemens oven, Liebherr koelkast en de rest AEG)
Prijs keuken zelf: €4500 (Ikea kasten en fronten)
Prijs keukenblad: €3500 (schatting, waar moet ik nog kiezen), zal vermoedelijk kwarts blad worden
Montage: €1700

Prijzen uit België

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etrans
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
CryptoNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:05:
Kijk de documentaire: Wat kost een keuken? Volgens mij van Rambam npo. Er kan vrijwel altijd 30-40% van de prijs af. Luxe segment uitgezonderd uiteraard.
Wat kost een keuken? :) https://www.uitzendinggem...293590/De_Rekenkamer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:08
Als je de opstelling kan maken met de Ikea-keukenplanner, en je zin vind in de kleuren, dan heb je de goedkoopste keuken die je kan vinden.
Een goeie timmerman kan vaak ook voor jou een keuken op maat maken, tegen betrekkelijk lage prijs (onze keuken van Ikea kon een bevriende timmerman maken aan de prijs van ikea maar zonder de toestellen: grote inductie kookplaat, dampkap, oven, microgolfoven, grote koelkast, wasbak keukenkraan en accessoires); beide inclusief montage.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenmm
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 10:09
Hoi, de link doet het wel naar de video, maar afspelen werkt echt niet. Hebben ze de video verwijderd?
Onder druk van de keuken-maffia? Of is de video nog elders (mirror) te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 16:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

RobbinNL046 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:53:
Ik heb een aantal afbeeldingen gemaakt van de offerte van Superkeukens die ik hieronder wil delen. Graag hoor ik of er zaken zijn die hierin opvallen, waar ik extra rekening mee dien te houden. Ook alle andere tips zijn welkom
Wat vind je er zelf van? Ik had zelf allang de prijzen van de apparatuur vergeleken met prijzen van online webshops om te kijken of deze een beetje okay zijn. Keukenkastjes gooi je zoals al vermeld door de ikea planner. Dan heb je met deze beide bedragen gecombineerd een aardig idee wat de onderkant van de prijs zou moeten zijn.

Overigens, geen kokendwater kraan? Dat zou ik zeker heroverwegen... Ik zou daarnaast misschien ook nog eens een lokale kleineren keukenboer proberen dan de landelijke franchises. Of bijvoorbeeld een lokale timmerman. Dat kan ook nog wel eens een verassing opleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Question Mark op 17-03-2024 18:06 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1