Na wat 'onderzoek' te hebben verricht zijn er 2 typen boxen, die ik eventueel ga kopen, overgebleven, te weten:
3-weg zuil Eltax Symphony 8.2
Hlf 279,- Beuken
Hlf 299,- Zwart

Lage bas tot 28 Hz
Een elegante 3-weg zuil met een uiterst krachtige en dynamische weergave. De extreem lage frequentie van 28 Hz laat u de lage bas ervaren. Heldere bassen en transparante hoge tonen verlenen deze zuil een indrukwekkend klankbeeld, dat moeilijk te evenaren is.
Technische spec.: Belastbaarheid sinus/muziek 110/200 W · Impedantie 4 W · Geluidssterkte 90 dB · Frequentie 28 - 22.000 Hz · Voorzien van een 25 mm hogetonenspeaker en twee 165 mm bassen · Biwiring aansluitklemmen · Basreflexsysteem · Afm. (bxhxd) 220 x 905 x 300 mm. Wordt geleverd incl. spikes.
en
B&W DM303
350,-/st.

DM303 - Technical Specifications
Description 2-way vented-box system.
Dimensions Height: 331mm
Width: 201mm
Depth: 242mm
Net Weight 5kg / 11lb
Frequency Response 72Hz - 20kHz ± 3dB on reference axis
Frequency Range -6dB at 52Hz and 30kHz
Sensitivity 88dB spl (2.83V 1m)
Nominal Impedance 8 ohms (minimum 4.3 ohms)
Power Handling 25W - 100W into 8 ohms on unclipped programme
Drive Units 1x160mm (6") woven fibreglass cone bass/mid-range
1x26mm (1") metal dome high-frequency
Finish Cabinet: Black Ash Vinyl, Maple Vinyl
Grille: Black Cloth
Misschien komt er nog een Mission m73 voor 389,-/st. bij, maar daar heb ik op dit moment geen info van, maar die scheen ook goed te klinken. (wat is de site van mission?)
Ik ben van plan 2 dezelfde boxen te kopen, dus 2 van eltax of 2x b&w (of event. 2xmission)
Nou moet ik een goeie receiver erbij hebben waarop ik die 2 boxen ga aansluiten. Bovendien moet ik er een cdspeler en mijn pc via live1024 op aansluiten.
Ik ben niet van plan om er nog surroundspeakers enzo op aan te sluiten later, want ik ga geen dvd er mee kijken. Het gaat dus puur om muziek mee te luisteren.
Welke receiver past goed bij de eltax, b&w (of mission)
Qua vermogen, geluidskwaliteit, mogelijkheden, aansluitingen enz.
Mijn budget voor een receiver zal rond de fl 800,- liggen, maar het geld HOEFT niet op, dus het mag best goedkoper zijn. Maar max 800 dus.
3-weg zuil Eltax Symphony 8.2
Hlf 279,- Beuken
Hlf 299,- Zwart
Lage bas tot 28 Hz
Een elegante 3-weg zuil met een uiterst krachtige en dynamische weergave. De extreem lage frequentie van 28 Hz laat u de lage bas ervaren. Heldere bassen en transparante hoge tonen verlenen deze zuil een indrukwekkend klankbeeld, dat moeilijk te evenaren is.
Technische spec.: Belastbaarheid sinus/muziek 110/200 W · Impedantie 4 W · Geluidssterkte 90 dB · Frequentie 28 - 22.000 Hz · Voorzien van een 25 mm hogetonenspeaker en twee 165 mm bassen · Biwiring aansluitklemmen · Basreflexsysteem · Afm. (bxhxd) 220 x 905 x 300 mm. Wordt geleverd incl. spikes.
en
B&W DM303
350,-/st.

DM303 - Technical Specifications
Description 2-way vented-box system.
Dimensions Height: 331mm
Width: 201mm
Depth: 242mm
Net Weight 5kg / 11lb
Frequency Response 72Hz - 20kHz ± 3dB on reference axis
Frequency Range -6dB at 52Hz and 30kHz
Sensitivity 88dB spl (2.83V 1m)
Nominal Impedance 8 ohms (minimum 4.3 ohms)
Power Handling 25W - 100W into 8 ohms on unclipped programme
Drive Units 1x160mm (6") woven fibreglass cone bass/mid-range
1x26mm (1") metal dome high-frequency
Finish Cabinet: Black Ash Vinyl, Maple Vinyl
Grille: Black Cloth
Misschien komt er nog een Mission m73 voor 389,-/st. bij, maar daar heb ik op dit moment geen info van, maar die scheen ook goed te klinken. (wat is de site van mission?)
Ik ben van plan 2 dezelfde boxen te kopen, dus 2 van eltax of 2x b&w (of event. 2xmission)
Nou moet ik een goeie receiver erbij hebben waarop ik die 2 boxen ga aansluiten. Bovendien moet ik er een cdspeler en mijn pc via live1024 op aansluiten.
Ik ben niet van plan om er nog surroundspeakers enzo op aan te sluiten later, want ik ga geen dvd er mee kijken. Het gaat dus puur om muziek mee te luisteren.
Welke receiver past goed bij de eltax, b&w (of mission)
Qua vermogen, geluidskwaliteit, mogelijkheden, aansluitingen enz.
Mijn budget voor een receiver zal rond de fl 800,- liggen, maar het geld HOEFT niet op, dus het mag best goedkoper zijn. Maar max 800 dus.