Verbeteringen aan de Wenslijst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
1. Welk probleem ervaar je?
In een mobile browser wordt een groot deel van de tweakes site netjes in een resposnive UI weergegeven, behalve de inventaris & wenslijst. Hier is er moeilijk mee te werken op bijvoorbeeld een mobiele telefoon.
2. Waarom is dat een probleem?
Ik gebruik dit erg vaak en ook vaak vanaf mijn mobiele devices.
3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Wekelijks
4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Een resposive UI voor deze onderdelen van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Die onderdelen kunnen inderdaad een heel stuk beter zodat ze in elk geval fatsoenlijk bruikbaar zijn op smalle schermen. De realiteit is dat deze onderdelen onder de motorkap echter ook dermate verouderd zijn dat dat niet even tussendoor op te lossen is. Dat gaat vermoedelijk aardig wat tijd kosten en op dit moment zijn er andere zaken in de Pricewatch die we belangrijker vinden. De komende tijd zullen we hier dus helaas geen aandacht aan gaan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Begrijpelijk, maar staat het wel op de roadmap ergens in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Excorio schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:46:
Begrijpelijk, maar staat het wel op de roadmap ergens in de toekomst?
Ooit, ergens in de toekomst: ja ;) Zonder gekheid: uiteindelijk moeten onderdelen als deze een keer aangepakt worden, want ze staan bol van techdebt en voldoen niet aan onze codestandaarden. (Dat kan trouwens ook betekenen dat we er afscheid van nemen, zonder dat ik daarmee specifiek op de inventaris en wenslijst doel).

Dus vroeg of laat lopen we er tegenaan dat we er iets mee moeten. Of in dit specifieke geval eigenlijk nu al, want kleine verbeteringen zijn nu dus niet mogelijk. Maar wanneer dat dan precies is, kan ik niet zeggen. Tweakers is groot en onze capaciteit is beperkt, dus we moeten continu keuzes maken in wat nú het meeste waarde toevoegt, maar ook zien te voorkomen dat we straks niet meer vooruit kunnen door de opgestapelde techdebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Ok duidelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij de wenslijst heb je twee knoppen. 'Wijzigingen opslaan' en 'annuleren'

Als je een artikel in een al opgeslagen wenslijst verwijderd. Dan is deze meteen verwijderd. De annuleren knop doet niks.

Geldt wellicht ook voor toevoegen, maar dat heb ik niet getest.

Ik zou verwachten dat wijzingen pas worden opgeslagen als ik deze bevestig.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat klopt dat het gebeurt, maar is bewust zo gemaakt... dus is effectief geen bug.

Dat de functionaliteit beter kan, lijkt me verder wel, maar is dan dus een feature request om dat formulier te verduidelijken.

Ik verplaats 'm daarom naar het naastgelegeven forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 20:57
Ik heb een lijstje aangemaakt met computer onderdelen. Nu schaf ik deze één bij één aan en moet ik ze via een omweg één voor één toevoegen aan de inventaris. Het zou makkelijk zijn als je per product kunt aangeven dat deze verplaatst mag worden naar een inventarislijstje.

En ja, ik zou kunnen wachten met verplaatsen tot ik alles heb. Ik vind het alleen makkelijk voor mijn overzicht om dit direct te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Onderaan je wenslijst zit een knop "kopiëren". Hiermee kan je hem in zijn geheel naar een inventaris lijstje kopiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De wenslijsten en inventarissen hebben helaas nogal wat techdebt en moeten opnieuw uitgedacht worden om de gebruikservaring te stroomlijnen en complexiteit te verminderen. Eén van we wensen die we daarbij kunnen meenemen is het makkelijk verplaatsen van items tussen lijsten. Gaat 'm echter niet worden op afzienbare termijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Femme op 21-03-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:03:
De wenslijsten en inventarissen hebben helaas nogal wat techdebt en moeten opnieuw uitgedacht worden om de gebruikservaring te stroomlijnen en complexiteit te verminderen.
Als jullie beloven dat hij blijft, superhandig met updates en zet je tevens ook met beide benen weer op grond als je ziet wat alles bij elkaar opgeteld gekost heeft 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Spiral schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:09:
Bij de wenslijst heb je twee knoppen. 'Wijzigingen opslaan' en 'annuleren'

Als je een artikel in een al opgeslagen wenslijst verwijderd. Dan is deze meteen verwijderd. De annuleren knop doet niks.

Geldt wellicht ook voor toevoegen, maar dat heb ik niet getest.

Ik zou verwachten dat wijzingen pas worden opgeslagen als ik deze bevestig.
Om de wensen rondom de Wenslijst (:+) centraal te houden, heb ik je topic samengevoegd. Zoals Femme aangeeft zullen we op korte termijn echter geen verbeteringen hierin doorvoeren, omdat we nu werken aan andere onderdelen van de Pricewatch.
Pagina: 1