Toon posts:

VCD of DIVX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een vraag:
hoe is de kwaliteit van divx? en kan ik dit direct op een cd branden en afspelen in een dvd speler?

het lukt me nu om een vcd (mpeg2) te maken van een digitale videofilm maar de kwaliteit valt me ietwat tegen.
svcd heb ik ook geprobeert te maken; lukt wel als bestand op mijn harde schijf maar krijg je een beetje een raar beeldformaat: langgerekt van boven naar beneden: de verhoudingen kloppen plots niet meer. bovendien krijg ik het met easy cd creator niet op een cd gebrand.

of anders: zijn er mensen die hier wat handige adviezen hebben?

het gaat om een digitale vakantie-film van 3,5 uur die ik telkens in stukjes op de harde schijf zet via de firewirekaart en bewerk. de film wil ik inkorten tot een uur maximaal voor de medereizigers en op een cd branden. maar dan moet de cd wel afspeelbaar zijn in een dvd speler.

Chris

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
Ok, deels search vragen, deels onduidelijk.
Op zaterdag 08 september 2001 21:29 schreef Chris123 het volgende:
een vraag:
hoe is de kwaliteit van divx?
Naja, zie de vele divxjes >:) -> goed dus.
en kan ik dit direct op een cd branden en afspelen in een dvd speler?
Rechtstreeks fikken -> yeps. Afspelen in dvd speler? nop, die lust alleen MPG1 en MPG2
het lukt me nu om een vcd (mpeg2) te maken van een digitale videofilm maar de kwaliteit valt me ietwat tegen.
mpeg2 = SVCD, VCD = mpeg (1), dus bovenstaande combi kan niet.
svcd heb ik ook geprobeert te maken; lukt wel als bestand op mijn harde schijf maar krijg je een beetje een raar beeldformaat: langgerekt van boven naar beneden: de verhoudingen kloppen plots niet meer. bovendien krijg ik het met easy cd creator niet op een cd gebrand.
Comprimeer met TMPEG (www.tmpegenc.com geloof ik), die doet dat wel in goeie verhoudingen. Fikken doe je NEVER NOOIT met Easy CD Verneuker, da's voor 65+ -ers.. Te simpel / beperkt voor een tweaker :)

Nero kan meer, en ook goed met VCD/SVCD overweg.
of anders: zijn er mensen die hier wat handige adviezen hebben?
http://www.vcdhelper.com

Daar vind je nog wel eea aan zinvolle info denk ik!
het gaat om een digitale vakantie-film van 3,5 uur die ik telkens in stukjes op de harde schijf zet via de firewirekaart en bewerk. de film wil ik inkorten tot een uur maximaal voor de medereizigers en op een cd branden. maar dan moet de cd wel afspeelbaar zijn in een dvd speler.
Als je t als VCD brand (MPEG1) kan je 74min op een cdtje kwijt.
Ga je richting SVCD (hogere kwaliteit) dan moet je een minuut of 20 per cd rekenen. (wisselt, SVCD=VBR)
Chris

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kort maar krachtig : DIVX

• Yucko
  • Laatst online: 11:50

Yucko

One clown to rule them all !

Op zaterdag 08 september 2001 21:38 schreef YT-Croc het volgende:
Lijkt me geen optie want die kun je niet in een DVD speler (standalone) afspelen. Tenminste, ik neem aan dat ie een standalone dvdspeler bedoeld.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• DJSmiley
Op zaterdag 08 september 2001 21:38 schreef YT-Croc het volgende:
yeps, da's antwoord op 1e zin.
maar als je VERDER leest, zie je dattie ook bv dvd compatible moet zijn.. dus dan wordt divx beetje lastig :)

Eerst lezen dus..... dan DIVX roepen.. nog ff en iemand roept SLOTJE omdat er divx in topic staat |:(

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley:

Bedankt voor de uitstekende antwoorden en verwijzingen naar sites!

Chris

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 15:10

DeTeraarist

#Boots2Asses

Op zaterdag 08 september 2001 21:36 schreef DJSmiley het volgende:
Als je t als VCD brand (MPEG1) kan je 74min op een cdtje kwijt.
Ga je richting SVCD (hogere kwaliteit) dan moet je een minuut of 20 per cd rekenen. (wisselt, SVCD=VBR)
Chris
Jottem, 20 minuten per CD????
Dan maak je bijna DVD kwaliteit films!!!!

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• DJSmiley
Op zaterdag 08 september 2001 21:48 schreef DeTeraarist het volgende:

[..]

Jottem, 20 minuten per CD????
Dan maak je bijna DVD kwaliteit films!!!!
ja, daarom is DVD mpeg2, en SVCD ook :)

Edit: naja, niet dvd kwaliteit, wel minder natuurlijk, omdat je zelf comprimeert.

C/P vanaf vcdhelper.com:
SVCD stands for Super Video CD. A SVCD is like a VCD but the video are stored in MPEG-2 Variabel Bitrate(like DVD Movies) and in higher resolution. A SVCD can contain from about 35 to 80 minutes video/CD(740 MB on a 74 min/cd and 800 MB on 80 min/cd) and therefore most movies on 2-3 CDs. The quality is worse than DVD but better than VCD and VHS.
fout gegokt dus die 20min :)
naja, boeie... gaat beetje om de indruk

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36
Oh ja, ben het met de antwoorden hier eens.
Maar nog ff over die beeldverhouding: Die zijn prima hoor. Als je de resulterende mpeg2 file in mediaplayer afspeelt is het beeld inderdaad langgerekt. Echter, dit komt omdat het meer beeldlijnen heeft (vandaar de vergelijking VCD=VHS en S-VCD=S-VHS die je weleens tegen komt).

Als je zo'n mpeg2 file gewoon S-VCD compliant brandt, zorgt je DVD speler dat het in de juiste verhoudingen afgespeeld wordt, met de bijbehorende verbeterde beeldkwaliteit ten opzichte van VCD

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 01:10 schreef Eymey het volgende:
Oh ja, ben het met de antwoorden hier eens.
Maar nog ff over die beeldverhouding: Die zijn prima hoor. Als je de resulterende mpeg2 file in mediaplayer afspeelt is het beeld inderdaad langgerekt. Echter, dit komt omdat het meer beeldlijnen heeft (vandaar de vergelijking VCD=VHS en S-VCD=S-VHS die je weleens tegen komt).

Als je zo'n mpeg2 file gewoon S-VCD compliant brandt, zorgt je DVD speler dat het in de juiste verhoudingen afgespeeld wordt, met de bijbehorende verbeterde beeldkwaliteit ten opzichte van VCD
BEDANKT Eymey!

Toch nog een vraag: zijn er nog andere programma's naast Nero waarmee ik SVCD op een CD kan branden?

Verwijderd

Topicstarter
Met excuses: zojuist het antwoord gevonden op mijn laatste vraag op de site www.vcdhelper.com.

Er blijken zelfs allerlei gratis programmaatjes te zijn die de gegevens eerst omzetten naar een bin of cue die dan vervolgens met CDRWIN of Fireburner of Nero op een CD gebrand kunnen worden.

BEDANKT ALLEN

Chris

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Win On CD power edition

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:44
Op zaterdag 08 september 2001 21:42 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

yeps, da's antwoord op 1e zin.
maar als je VERDER leest, zie je dattie ook bv dvd compatible moet zijn.. dus dan wordt divx beetje lastig :)

Eerst lezen dus..... dan DIVX roepen.. nog ff en iemand roept SLOTJE omdat er divx in topic staat |:(
KILL the slotjes vragers

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 09 september 2001 17:23 schreef DE_Michiel het volgende:

[..]

KILL the slotjes vragers
verder nog wat nuttigs te melden op dit forum? :Z

niet als flame bedoeld hoor maar vind je zelf niet dat je bijdragen op verschillende topics een beetje nutteloos zijn?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
ok, ik heb ook wat vraagjes :)

stel ik download een divx film, noem er is 1 hmz, lotr ofzo,

die is 600mb divx, die wil ik naar vcd zetten , word dan het bestand verdubbelt? en dan wil ik hem fikken, ik ga zet hem eerst om naar mpg1, met wat instellingen, wide screen ofzo, of vga1.1, dat lukt me wel, (bitrates, geluidetc) en dan heb ik een file die 2x zo groot is, (toch?) dan wil ik hem splitten en op cd doen, hoe ga ik dan te werk? gebruik zelf al nero trouwens, maar heb niet kunnen kutten ivm met teweinig proef cdtjes, en geen divx film die ik om kan zetten :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 16 januari 2002 21:41 schreef Mister_X het volgende:
ok, ik heb ook wat vraagjes :)

stel ik download een divx film, noem er is 1 hmz, lotr ofzo,

die is 600mb divx, die wil ik naar vcd zetten , word dan het bestand verdubbelt? en dan wil ik hem fikken, ik ga zet hem eerst om naar mpg1, met wat instellingen, wide screen ofzo, of vga1.1, dat lukt me wel, (bitrates, geluidetc) en dan heb ik een file die 2x zo groot is, (toch?) dan wil ik hem splitten en op cd doen, hoe ga ik dan te werk? gebruik zelf al nero trouwens, maar heb niet kunnen kutten ivm met teweinig proef cdtjes, en geen divx film die ik om kan zetten :)
Eeeeuhm

VCD cutter?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
wat is het verschil tussen VCD en S-VCD precies?

Verwijderd

om een vcd te maken van een divx split je die met bv virtual dub. Als je dat gedaan hebt maak je er met nero een vcd van. Gebruik de wizard in nero en er kan niets fout gaan. Kijk ook eens op:
http://www.weethet.nl/dutch/welcome.htm

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

OMX2000

By any means necessary...

en ik ga het nogmaals vertellen... Ga naar http://www.doom9.net en klik op "The Guides" en zie daar, Format Conversion Guides...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

ik heb zelf een keer een divx naar vcd omgezet en deze vervolgens gefikt en het werkte !! *D

ehm.. op Divx-Digest staan wat artikelen over hoe en wat:

http://www.divx-digest.com/articles/index.html

ik gebruikte het programma TMPGEnc:

http://www.tmpgenc.net/

die naast converteren ook MPEG(VCD) kan knippen :Y)
Pagina: 1