Automatisch een reeks weken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco11
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-03-2024
[quote]Remco11 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:50:
Mijn vraag
...
Is er iemand die mij kan helpen met het volgende weer te geven in excel:
Het gaat om een sheet waarin de data van 12 weken moet worden weergegeven. Het overzicht moet eindigen bij de week die ik in een cel typ (elke week een nieuwe dus).

[ Voor 61% gewijzigd door Remco11 op 13-03-2024 11:16 ]

Beste antwoord (via Remco11 op 15-03-2024 15:08)

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
In je eerste plaatje staan geen weeknummers maar het relatief aantal weken ten opzichte van de gekozen week?
Dus als je week 12 kiest, komt naast Week 0 de waarde van week 12? Of juist naast Week 9?

In beide gevallen kan je werken met MATCH en OFFSET.
Gebruik MATCH om het weeknummer die je intikt op te zoeken in je weeknummer-rij. Daarmee heb je het kolomnummer waarin die week staat.
Gebruik vervolgens OFFSET om de waarde onder dat weeknummer op te halen. Diezelfde formule kan je gebruiken alle rijen uit je overzicht, met een relatieve door het relatieve weeknummer (Week -2, Week -1 etc) als offset te gebruiken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al geprobeerd/uitgezocht en waar loop je tegenaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Ik begrijp niet wat de bedoeling is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
In je eerste plaatje staan geen weeknummers maar het relatief aantal weken ten opzichte van de gekozen week?
Dus als je week 12 kiest, komt naast Week 0 de waarde van week 12? Of juist naast Week 9?

In beide gevallen kan je werken met MATCH en OFFSET.
Gebruik MATCH om het weeknummer die je intikt op te zoeken in je weeknummer-rij. Daarmee heb je het kolomnummer waarin die week staat.
Gebruik vervolgens OFFSET om de waarde onder dat weeknummer op te halen. Diezelfde formule kan je gebruiken alle rijen uit je overzicht, met een relatieve door het relatieve weeknummer (Week -2, Week -1 etc) als offset te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco11
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-03-2024
Super bedankt! Het is mij uiteindelijk gelukt met de =x.zoeken formule!