Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan._official
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-11-2024
Beste Tweakers,

Ik loop nog rond met een S8, altijd prima gebruikt en heb eigenlijk niets nieuws echt nodig. Ik vind het altijd vrij overbodig om elke 2-3 jaar een nieuwe telefoon te kopen als de huidige nog goed werkt. Ik gebruik mijn telefoon alleen voor de dagelijkse dingen. Nu kreeg ik bericht van ABN dat vanaf juni een nieuwe versie van de bankierapp komt die niet meer wordt ondersteund door deze Android versie. Maar de S8 krijgt geen Android updates meer. Nu snap ik wel dat het met de veiligheid te maken heeft (en voor samsung met geld verdienen), maar ik zou graag mijn telefoon gewoon houden in plaats van een paar honderd euro neertellen voor iets anders.

Nu weet ik niet wel iets van modden van gaming consoles, maar rooten heb ik nog niet gedaan. Nu lees ik wel op Reddit dat het voor bankierapps niet zou werken. Iemand hier ervaringen mee? Of toch tijd voor iets nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
Er zijn uitstekende builds van LineageOS beschikbaar op XDA (draai ze zelf ook), maar ik weet zo direct niet of de bankapps daar ook op werken. (of of een onofficiële build daarvoor te vertrouwen is)

Link: https://xdaforums.com/t/l...-for-s8-s8-note8.4655365/

Deze volg ik even, ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Tja... De Galaxy S8 is inmiddels op een maand na 7 jaar op de markt, het houdt een keertje op natuurlijk. Dit heeft in die zin overigens niets te maken met Samsung die geld wil verdienen, maar ABNAMRO die bij een nieuwe versie van hun app een minimale versie vereist. Dit zal vrijwel zonder twijfel ermee te maken hebben dat de oude identifiers gaan verdwijnen en dit naar de app verplaatst en ze daarom de beveiliging aanscherpen, of misschien zelfs wel een minimale Android versie nodig hebben om te kunnen functioneren.

Die strenge(re) beveiliging gaat inderdaad tegenwoordig ook vaak zover dat een geroot toestel niet wordt ondersteund omdat er qua beveiliging wel wat haken en ogen aan het gebruik van een custom rom kunnen zitten. Hoeft niet, er zijn ook prima veilige custom roms te krijgen, maar je kan moeilijk van de ABNAMRO verwachten dat ze de diverse smaken van custom roms die er bestaan ook gaan evalueren.

TL;DR... een Galaxy S8 mag inmiddels een oud toestel genoemd worden en als je verder wil bankeren zonder "gezeik" wordt het echt tijd voor een nieuw toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

Tazzios

..

een custom rom hoeft je niet perse te rooten.

voorbeeld van een installatie:
https://www.getdroidtips.com/lineage-os-galaxy-s8-plus/

Verder zijn er opties om root te verbergen voor de applicaties maar zoals vermeld kun je dat ook skippen. Met ene meer up to date custom rom werkt de app ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:13
@Daan._official
Elke 2/3 jaar upgraden is inderdaad overbodig, maar na 7 jaar is het niet gek dat de ondersteuning stopt.
Doe jezelf een plezier en koop een ander toestel welke nog jaren ondersteuning heeft.
Voor 150 euro heb je al prima telefoons die nog goed ondersteund worden en qua prestaties ook beter presteren dan een S8:
categorie: Smartphones

Wil je duurzaam zijn, genoeg telefoons bij Vraag en Aanbod of marktplaats.

[ Voor 17% gewijzigd door chrisborst op 11-03-2024 17:47 ]